Dezvolta cariera angajaților pentru a spori retenția din organizație
dezvolta cariera 4

Planurile pentru a dezvolta cariera angajaților contribuie la retenția lor

Planurile pentru a dezvolta cariera angajaților contribuie la retenția lor

Lectură de 4 minute

În ultimul timp, tot mai mulți angajați își doresc oportunități de a-și dezvolta cariera. Pentru a avea o rata de retentie a personalului ridicata, trebuie să-ți diversifici beneficiile angajatilor. Aceștia vor să crească pe plan profesional, să își îmbunătățească abilitățile și nivelul de expertiză, astfel încât să aibă posibilitatea de a ocupa poziții mai importante în organigrama companiei. Prin urmare, pentru a-ți putea păstra în companie angajații valoroși, trebuie să ai în vedere planuri prin care să-și poată dezvolta cariera.

Citește și:

» Cum poți contribui la o dezvoltare profesionala mai rapidă a angajaților tăi?
»
UPDATE. Cum poți crește retentia angajatilor cu experiență în compania ta

Alege să rămâi competitiv pe piața muncii

Competitivitatea de pe piața muncii poate determina oamenii să își dorească schimbarea locului de muncă,  pentru a primi salarii și beneficii extrasalariale mai motivante, și să beneficieze un format hibrid al muncii sau de tip work from home. De asemenea, aceștia pot fi nemulțumiți de perspectivele de avansare profesională din compania actuală, fiind totodată în căutarea unor noi provocări. Elaborarea unor planuri pentru a le dezvolta cariera îți poate crește retentia de personal, astfel încât să menții departamentele interne bine închegate.

Care sunt așteptările angajaților?

Angajatorii de top conștientizează din ce în ce mai mult nevoia de a implementa metode prin care să crească loialitatea angajatilor actuali, dar și pentru a avea un succes ridicat pe piața de recrutare. În afară unor beneficii extrasalariale, a acțiunilor care să îmbunătățească comunicarea interna și a disponibilității de a accepta munca remote, angajații așteaptă din partea companiei și planuri pentru a-și dezvolta cariera.

Conform unui studiu prezentat de Zippia în 2023, 92% dintre angajati sunt de părere că programele de training angajati au un efect pozitiv asupra implicării lor atunci când sunt bine planificate. Departamentul de resurse umane din organizații trebuie să-și intensifice eforturile în acest sens, lucru care contribuie și la un employer branding îmbunătățit.

Ce ar trebui să includă un plan pentru a dezvolta cariera angajaților

dezvolta cariera 2

Într-un plan pentru a dezvolta cariera ar trebui să regăsim o listă cu obiectivele angajaților tăi, informații despre rolul lor actual, dar și ambițiile pe termen lung. Aceste obiective ar trebui să fie legate de abilitățile și cunoștințele de care vor avea nevoie în viitor, de calitățile pe care le au deja, alături de domeniile pe care doresc să le aprofundeze.

În acest fel, poți stabili alături de ei cursurile pe care să le urmeze printr-un training la locul de munca, facilitat de un soft HR. Mai mult, planul pentru de a dezvolta cariera ar trebui să includă conferințele de specialitate la care doresc angajații să participe, care să-i ajute să evolueze pe plan profesional.

Importanța progresului profesional al angajaților

Motivarea angajatilor se poate realiza și prin idei clare pentru a le dezvolta cariera. În ceea ce privește schimbarea funcției unui angajat în cadrul organizației, ia în considerare mai multe variante. Poate fi vorba de un rol de manager al departamentului în care activează, la o poziție care implică și alte responsabilități față de cele cu care a fost obișnuit. O astfel de schimbare îi poate dezvolta cariera și să îi pună în valoare anumite abilități.

Descoperă soluțiile de training digital

Programele pentru pregatirea si instruirea personalului sunt de ajutor pentru a dezvolta cariera angajaților, dar și pentru a-i menține loiali față de companie. Instrumentele digitale de training, structurate într-un mod organizat, sunt eficiente pentru stabilirea direcției de creștere profesională și pentru urmarea pașilor potriviți în acest sens. Ele îți permit să monitorizezi progresul angaților în procesul de instruire și de acordare a feedbackului de către părțile implicate, punându-ți la dispozție date concrete.

Arată-ți recunoștința față de angajați

Mai mult, recunoașterea eforturilor angajaților și organizarea unor activități pentru deconectarea ocazională de la muncă sunt recomandate. Printre acestea se numără:

  • aprecierea verbală pentru munca depusă de ei,
  • sărbătorirea unui anumit număr de ani petrecut în companie;
  • planificarea unei mese festive la care să ia parte toți angajații;
  • organizarea unui teambuilding sau a altor evenimente sociale;
  • alte activități care să-i pună pe angajați în prim-plan.

Acestea pot crește nivelul de implicare al oamenilor în activitatea de zi cu zi, dar și rata de retentie a acestora în cadrul companiei. Prin astfel de acțiuni, ei se vor simți valorizați și vor vedea că sunt o parte importantă a echipei.

Ce spun experții în dezvoltarea organizationala?

Reem Darwish, parteneră de afaceri pentru învățare și dezvoltare la Hyundai Mobis, se află în industria dezvoltării organizaționale de peste 20 de ani și a vorbit despre stabilirea unor planuri care să dezvolte cariera angajaților:

dezvolta cariera 3

„Răsplata vine în mai multe moduri. Le oferi angajaților un motiv să rămână implicați și să continue să-și investească cunoștințele în interiorul organizației. Vedem o creștere a retenției, a moralului angajaților și chiar a deschiderii lor și a comunicării.”

Metode de planificare pentru a dezvolta cariera angajaților

În primul rând, o conversație deschisă între manageri și salariați despre interesele pe termen lung pentru a-și dezvolta cariera este esențială, astfel încât să pornești de la un plan bine stabilit. În cadrul ei, se poate discuta despre evaluarea performanței lor, interesele pe termen lung asupra carierei și despre obiectivele companiei. Totodată, sunt utile informațiile despre interesul lor față de anumite proiecte la care au muncit sau în care vor fi implicați și ce consideră că i-ar putea ajuta în a-și dezvolta cariera.

Dezvolta cariera angajatilor pentru a dezvolta și compania

Atunci când oferi recunoștință angajaților și creezi o strategie pentru a le dezvolta cariera, vor fi mai motivați să rămână în cadrul companiei pe o perioadă îndelungată. Folosirea tehnologiei în acest scop poate facilita procesul, iar progresul oamenilor din companie să fie vizibil după scurt timp. Pe termen lung, a dezvolta cariera personalului înseamnă stabilitate și performanță în organizația ta, dar și un brand de angajator solid.