Retentia de Personal | Cinci moduri prin care poți crește retenția
retentia de personal

Cinci moduri prin care poți crește retentia de personal din organizația ta

Cinci moduri prin care poți crește retentia de personal din organizația ta

Lectură de 3 minute

În orice organizație, retentia de personal reprezintă un aspect important în succesul pe termen lung. Indiferent de specificul companiei tale, menținerea în cadrul echipei a angajaților care contribuie cu rezultatate concrete, și care dau dovadă de o implicare ridicată, este esențială. În acest articol, vom explora cinci moduri prin care poți crește retentia de personal din organizația ta, pentru a avea o echipă solidă, care să te ajute să-ți atingi obiectivele de business pe termen lung.

Citește și:

Dezvoltă o cultura organizationala puternică

Cultura organizațională reprezintă valorile, obiceiurile și comportamentele pe care le împărtășesc angajații din cadrul organizației tale. O cultură puternică ajută la crearea unei atmosfere de lucru pozitive, la îmbunătățirea moralului, dar și la cresterea productivitatii muncii. În plus, atunci când cultura companiei este potrivită pentru membrii echipei tale, poate apărea un sentiment de loialitate față de organizația ta în rândul angajaților, ceea ce crește retentia de personal.

Creează un mediu de lucru plăcut și confortabil

Un mediu de lucru plăcut și confortabil este un factor important dacă dorești ca retentia de personal din compania ta să fie la un nivel ridicat. Oamenii petrec o mare parte din zi desfășurându-și activitatea profesională, așa că este important să le oferi un mediu de lucru confortabil, în care să își poată desfășura activitatea într-un mod eficient.

retentia de personal 2

În ceea ce privește munca la birou, poți oferi spații de lucru confortabile, echipamente de calitate, instrumente digitale performante și intuitive, dar poți de asemenea să amenajezi zone de relaxare sau de socializare, care contribuie la o comunicare interna eficientă, dar și la retentia de personal.

Oferă oportunități de dezvoltare și creștere

O mare parte a angajaților își doresc să aibă ocazia să progrese pe plan profesional, să învețe lucruri noi și să își dezvolte abilitățile, care să îi ajute la dezvoltarea carierei. Dacă oferi oportunități de învățare și creștere în interiorul organizației, există șanse ridicate ca retentia de personal să crească semnificativ.

Potrivit unei cercetări realizate de Willis Towers Watson, companiile cu programe solide de dezvoltare și avansare în carieră au o rata de retentie cu 25% mai mare decât cele care nu oferă astfel de programe. Aceste oportunități pot fi de diverse tipuri, de la programe de formare și training digital, până la promovări în cadrul organizației. Conform unui studiu efectuat de LinkedIN, 94% dintre angajați consideră că oportunitățile pentru dezvoltarea profesională sunt decisive în decizia lor de a rămâne într-o companie.

Comunică deschis și transparent

Comunicarea deschisă și transparentă este esențială pentru a-ți crește retentia de personal din organizația ta. Angajații trebuie să se simtă informați cu privire la deciziile și direcția organizației, să aibă posibilitatea să își exprime opinia și să primească feedback constructiv. Poți realiza acest lucru prin organizarea unor întâlniri periodice cu angajații și prin implementarea unor sisteme de feedback.

retentia de personal 3

De asemenea, aprecierea arătată angajaților este un pas important în a crește retentia de personal. Conform unui sondaj realizat de Glassdoor, 67% dintre angajați sunt mai hotârâți să rămână într-o companie dacă simt că li se acordă recunoaștere și apreciere pentru munca lor.

Acordă atenție înspre beneficiile angajatilor

Unul dintre cele mai eficiente moduri prin care poți crește retentia de personal este prin a le oferi beneficii competitive și chiar personalizate pe nevoile lor. Recompensarea angajatilor poate include bonusuri financiare, dar și beneficii precum asigurări de sănătate, zile de concediu suplimentare sau sume care să acopere cheltuielile cu hobby-urile angajaților. Conform unui studiu recent, peste 60% dintre angajați consideră că beneficiile suplimentare sunt un factor important în decizia lor de a rămâne sau de a pleca de la o companie.

De ce să prioritizezi retentia de personal?

Retentia de personal este un aspect important pentru succesul oricărei organizații. Dacă reușești să menții angajații talentați și implicați în cadrul organizației tale, productivitatea și eficiența din companie va fi la un nivel ridicat, vei reduce costurile de recrutare și vei avea un brand de angajator putenic. Prin implementarea acestor idei practice, poți construi o organizație puternică și prosperă, cu angajați motivați să contribuie la succesul afacerii tale.