Metode pentru a-ți îmbunătăți strategia de employer branding
employer branding 4

Cum îți poți îmbunătăți strategia de employer branding?

Cum îți poți îmbunătăți strategia de employer branding?

Lectură de 4 minute

Atunci când trebuie să ocupi pozițiile vacante din compania ta, atragerea candidaților potriviți poate fi o provocare. De aceea, o strategie eficientă de employer branding are o importanță ridicată în atingerea obiectivelor de recrutare. Pentru cei care își caută un loc de muncă, unul dintre cele mai importante criterii în alegerea organizației este reputația ei. Potrivit unor date recente, 75% dintre candidați iau în considerare brandul de angajator al unei companii înainte de a aplica pentru o poziție. Prin urmare, ar trebuie să acorzi o atenție specială acțiunilor de employer branding.

Citește și:

» Folosește un soft dedicat pentru managementul personalului
» 
Cât de important este să oferi un program flexibil angajaților?

Promovează imaginea companiei

În primul rând, trebuie să stabilești un obiectiv clar al strategiei de employer branding. Apoi, trebuie să identifici pașii potriviți pentru atingerea lui, cât și anumite tactici necesare pentru a pune planul în mișcare. O strategie de employer branding solidă poate porni de la proprii angajați, care să transmită mai departe informații despre mediul de lucru, și să promoveze astfel imaginea firmei.

Oamenii care sunt în căutarea unei noi provocări profesionale își doresc, de obicei, să afle lucruri despre viitorii colegi. Dacă povestea lor este prezentată pe canalele de comunicare ale companiei, aceștia pot reprezenta o sursă de încredere pentru cei din exterior.

Pune accent pe digitalizarea proceselor

Generațiile noi de angajați își doresc să intre în companii unde tehnologia este utilizată pentru majoritatea proceselor interne. Astfel, au parte de rapiditate în efectuarea operațiunilor zilnice și folosesc instrumente digitale intuitive. Totul pornește de la primii pași la noul loc de muncă, unde un proces de induction onboarding bine structurat îi va ajuta să se integreze mai rapid.

employer branding 2

De asemenea, cu un modul de training performant, angajații își pot perfecționa anumite abilități sau pot învăța unele noi mult mai ușor, într-un mod organizat. Facilități de acest gen ajută considerabil la un employer branding de top, deoarece angajatul poate vorbi despre procedurile prin care a trecut în diferite contexte.

Eficientizează procesele complexe

Pentru un employer branding recunoscut pe piață, poți transforma activitatea internă a membrilor companiei prin diferite aplicații. Accentul pe transformarea digitală este benefic pentru imaginea companiei și va atrage oamenii obișnuiți cu tehnologia, care își doresc eficiență în procedurile administrative. Astfel, fie că e vorba de un modul de administrare personal sau un soft de cereri angajați, toate instrumentele te ajută să eficientizezi timpul oamenilor din companie, dar și să oferi mai multă independență și transparență. Prin urmare, angajații se simt liniștiți că munca lor este organizată mai bine, și își pot dedica mai mult timp activităților care aduc plus valoare companiei.

Ai nevoie de strategii eficiente pentru a-ți păstra angajații în companie? Descarcă ghidul nostru gratuit și pune în aplicare planuri de acțiune concrete: Strategii de retenție într-o lume dinamică

Atragi diferite generații de candidați

Mai mult, prin digitalizarea sarcinilor administrative vei fi recunoscut ca un angajator care pune accent pe tehnologie și care rămâne în pas cu inovația, aspecte foarte importante când ne referim la employer branding. În plus, dacă dezvolți o cultura organizationala care pune accent pe inovație și tehnologie, ai mai multe șanse să atragi noile generații de angajați.

Ține cont de dorințele oamenilor

Pe lângă un interes ridicat pentru tehnologie, o strategie de employer branding solidă începe de la cei cu care lucrezi deja, „clienții interni” sau angajații companiei. Află de la aceștia care sunt aspectele pozitive ale mediului de lucru din prezent, și identifică ce poate fi îmbunătățit. Evidențiază beneficiile existente deja și promovează cultura organizațională. Poate fi vorba despre joburi flexibile, echipe formate din colegi care se sprijină unul pe celălalt, bonusuri sau alte avantaje specifice companiei tale.

Satisfacția angajaților te ajută pe termen lung

brand de angajator

Atunci când planifici strategia de employer branding, concentrează-te pe partea umană a lucrurilor. Candidații își doresc să facă parte din companii care își valorizează angajații, care le prezintă poveștile și care nu sunt orientate doar către atingerea unor performanțe de business. Satisfacția oamenilor din organizația ta este un aspect important pentru a avea un employer branding apreciat în piață.

Promovează-ți compania prin intermediul actualilor angajați

Succesul într-o campanie de employer branding se atinge printr-o comunicare eficientă a mesajului dorit, care să se îndrepte spre un grup țintă bine definit. Unul dintre caracteristicile principale la care poți face referire în exterior este și retentia angajatilor. Prezentarea poveștilor acestora, și mai precis a motivelor care i-au făcut să rămână în companie pentru un timp îndelungat, ajută considerabil la îmbunătățirea strategiei de employer branding.

Promovează aspectele respective pe social media și prin alte canale potrivite ție și vei vedea rezultatele în timp. Identifică toate resursele interne care te pot sprijini în demersul de a crea o imagine a companiei pe care ți-o dorești. Astfel, vei avea parte de eficiență și în privința strategiei de creștere a brandului de angajator.

Alte idei utile pentru strategia de employer branding

Mai mult, îți poți crește brandul de angajator cu ajutorul următoarelor idei:

Metodele pentru atragerea profesioniștilor în compania ta sunt diverse, iar cu o analiză minuțioasă vei identifica cele mai bune idei care te vor ajuta în acest sens. O campanie reușită de creștere a brandului de angajator poate necesita implicarea mai multor departamente ale companiei. Cu trasarea unor sarcini bine definite și cu obiective clare, aceasta poate avea succesul așteptat.

Utilizează metodele potrivite pentru tine

În funcție de specificul fiecărei companii, strategia de employer branding poate să difere considerabil. Analizează ce ți se potrivește cel mai bine și ia acțiune în direcția potrivită. Pune accent pe oameni, cultura organizațională și o identitate vizuală solidă, pentru a avea o imagine puternică atât în interiorul companiei, cât și în exterior. De asemenea, fii flexibil în ceea ce privește aplicarea strategiilor pentru creșterea brandului de angajator. Lucrurile se pot schimba în timp, iar adaptarea la situații noi te va ajuta semnificativ pe termen lung.