Idei pentru a crește loialitatea angajatilor față de companie
Idei pentru a crește loialitatea angajatilor față de companie
Pentru a avea parte de o echipă închegată, loialitatea angajatilor este un aspect important spre care să-ți îndrepți atenția. Pe o piață a muncii competitivă, managerii de HR sunt în căutarea celor mai bune metode de a crește satisfactia angajatilor, dar și pentru a construi un mediu de lucru optim. În continuare, îți vom oferi câteva idei pe care le poți pune în practică pentru a crește loialitatea față de companie a membrilor din echipa ta, care te ajută să ai o rata de retentie ridicată.
Citește și:
» Interviul de retentie personal, o nouă tendință în lumea HR
» Elaborează un plan de actiune pentru schimbările de pe piața muncii
Cuprins
Apreciază efortul depus pentru a avea parte de loialitatea angajatilor
Recunoasterea meritelor este esențială în ceea ce privește satisfactia angajatilor la locul de muncă, importantă pentru a le crește loialitatea față de companie. Alături de exprimarea aprecierii, îți poți arăta recunoștința de salariați prin beneficii extrasalariale, programe de wellbeing pentru sănătatea fizică și mintală sau alte bonusuri, toate în contextul unei culturi organizaționale sănătoase.
Conversațiile periodice sunt importante
De asemenea, poți lua în calcul programarea unor discuții periodice din care să afli cum se simt cu rolul actual și ce ar vrea să schimbe în activitatea pe care o desfășoară. Astfel de conversații contribuie la loialitatea angajatilor, deoarece ajută la identificarea atribuțiilor pe care aceștia le preferă și ajustarea responsabilităților zilnice, în măsura în care este posibilă. Un angajat care se simte confortabil cu munca sa va avea un motiv suplimentar să fie loial față de compania din care face parte.
Implementează planuri pentru a dezvolta cariera angajaților
Totodată, pentru a crește loialitatea angajatilor, este important să-ți îndrepți atenția spre zona de dezvoltare profesionala. Oferă oamenilor posibilitatea de a urma un program training atunci când este necesar să-și îmbunătățească abilitățile, ori să dobândească altele noi.
Alcătuirea unei echipe performante nu înseamnă doar găsirea profesioniștilor de care ai nevoie. Presupune, de asemenea, păstrarea echipei motivate și pe o traiectorie profesională potrivită. În plus, dacă în interiorul departamentelor există unitate de grup și întelegere, oamenii vor avea un motiv în plus rămână în companie, iar astfel loialitatea angajatilor va fi ridicată.
Importanța unei culturi organizaționale cu care oamenii să se identifice
Valorile companiei au început să capete o importanță tot mai mare în ceea ce privește loialitatea angajatilor. Profesioniștii își doresc să lucreze pentru organizații care au principii comune cu ale lor și unde găsesc o cultura organizationala sănătoasă, care pune accent pe un echilibru intre viata profesionala si personala. De asemenea, pentru angajați poate fi important ca organizația ta să contribuie la susținerea unui mediu înconjurător sănătos sau să aibă un impact pozitiv în societate.
Oferă încredere pentru a crește loialitatea angajatilor
O altă idee este să ceri părerea membrilor din echipa ta în legătură cu o anumită strategie sau să le oferi posibilitatea de a-și testa abilitățile prin coordonarea unui proiect nou. Acest lucru le poate dovedi că ai încredere în ei și că au parte de susținerea ta. Un angajat motivat și implicat va avea mai multe șanse să rămână în compania ta și mai puțin probabil să caute o altă oportunitate.
Avansările în cadrul organizației sunt importante
Totodată, ia în considerare promovarea personalului pentru a crește loialitatea angajatilor. Atunci când ai o poziție deschisă în cadrul companiei, poți identifica persoană potrivită care să o ocupe chiar din rândul angajaților actuali. Pe lângă faptul că îți reduci costurile de angajare, omul respectiv cunoaște deja compania, iar astfel crești și loialitatea angajatilor. Prin faptul că îi recunoști eforturile și meritele, și arăți încredere față de capacitatea lui de a ocupa o funcție mai importantă, se va simți valorizat și apreciat, iar tendința sa va fi de a rămâne în organizație pe termen lung.
Evidențiază implicarea angajaților
Conform unui studiu al celor de la Gallup (2015), 70% din motivația unui angajat este influențată de către manager și acțiunile sale în această direcție. De asemenea, a fost descoperit faptul că loialitatea angajatilor față de companie este determinată și de îndreptarea atenției angajatorului spre punctele lor forte și dezvoltarea acestora. Potrivit răspunsurilor primite, 67% dintre angajații care sunt de acord cu faptul că managerul lor scoate în evidență calitățile lor sunt mai implicați la locul de muncă.
Angajații mulțumiți promovează imaginea companiei
Dacă există o bază solidă pentru ca loialitatea angajatilor față de locul lor de muncă să fie crescută, ei vor fi răspândi informația despre aspectele pozitive care au contribuit la retenția lor. Prin urmare, asta te va ajuta și la dezvoltarea unui brand de angajator solid, aspect important pe termen lung pentru a atrage profesioniștii de care ai nevoie.
Loialitatea angajatilor poate fi crescută pas cu pas
Nu este necesar să implementezi toate aceste practici deodată, ci poți să începi cu cele mai potrivite pentru tine la momentul actual. Loialitatea angajatilor se dezvoltă în timp, astfel aceștia răspund treptat la schimbările pe care le observă, la un stil de abordare diferit al situațiilor întâlnite pe parcurs sau la modul de organizare al companiei. De aceea, fiecare acțiune pozitivă, fiecare procedură îmbunătățită ajută la păstrarea în organizație a oamenilor. Este importantă o analiză a situației actuale, stabilirea unui obiectiv și a strategiei prin care loialitatea angajatilor să ajungă la nivelul dorit.