
Transformarea digitală: Cum faci mai ușoară adaptarea angajaților la tehnologii noi
Transformarea digitală: Cum faci mai ușoară adaptarea angajaților la tehnologii noi
Implementarea și utilizarea de tehnologii noi în cadrul companiilor este o soluție pentru a gestiona mai eficient modul de lucru hybrid, care a devenit o nouă realitate în mediul profesional din prezent. Tehnologia evoluează constant, iar softurile dedicate managementului de personal se schimbă. Aceste modificări necesită și o adaptare treptată a angajaților la noile instrumente digitale. Ele pot avea un impact major asupra membrilor echipei tale. Totuși, cu abordarea potrivită trecerea va fi mai ușoară și chiar mai rapid acceptată de întreaga echipă. Pentru asta, e necesar să asculți cu atenție dorințele angajaților, nelămuririle lor și să le prezinți pas cu pas specificul acestor tehnologii noi.
Uneori, trecerea către folosirea unor programe diferite poate fi de durată și chiar o etapă obositoare pentru angajați. Obișnuirea lor cu noile softuri necesită documentare în acest sens și metode bine structurate. Astfel, personalul companiei tale ar trebui să beneficieze de un training angajati eficient pentru a lămuri întreaga echipă despre toate aspectele esențiale în privința utilizării noilor soluții software.
Mai departe, vom face referire la o altă metodă pentru a limita dificultățile în privința folosirii de tehnologii noi. Atunci când le alegi, te poți îndrepta spre cele care prezintă similitudini cu alte softuri folosite în trecut de angajați. Totodată, încearcă să alegi programele în funcție de aptitudinile angajaților, pentru a le fi mai ușor să le utilizeze.
Citește și:
» Cum poți contribui la o dezvoltare profesionala mai rapidă a angajaților tăi?
» Folosește un soft dedicat pentru managementul personalului
Cuprins
Provocările aduse de tehnologii noi pot fi depășite printr-o comunicare deschisă
Fluxul normal de lucru al angajaților poate suferi modificări din cauza nevoii de adaptare la tehnologii noi. Astfel, este foarte util să anunți din timp intenția de a le implementa pentru întreaga organizație. În acest mod, ei nu vor fi surprinși de aceste schimbări. Prin urmare, vor avea posibilitatea de a-și organiza din timp activitățile săptămânale. Oamenii au nevoie să știe de ce sunt necesare respectivele modificări și să afle răspunsurile la întrebările pe care le au despre acestea.
Faceți o prioritate din a explica benefiicile utilizării unor tehnologii noi. Dacă întreaga organigramă va înțelege exact de ce este nevoie de o schimbare, ea va fi mai ușor de procesat. În special când ne referim la telemuncă, aceste tehnologii noi sunt potrivite pentru a îmbunătăți comunicarea cu alți colegi. De asemenea, colaborarea și împărțirea unor sarcini în echipă pe un anumit proiect vor fi mai ușor de gestionat cu softuri de ultimă generație.
Programe de training pentru utilizarea unor tehnologii noi
Atunci când instrumentele digitale din organizația ta se schimbă, este important să oferi informații clare în privința modului de utilizare al acestora. Distribuirea internă a informațiilor despre modul de folosire al unor tehnologii noi poate fi făcută sub formă de articole, tutoriale video sau programe de training. Învățarea într-un mod intuitiv îi va face pe angajați să fie mai deschiși la schimbare. De asemenea, ei vor fi mai curioși să folosească programele recent introduse în cadrul companiei. Arată deschidere la întrebările și curiozitățile lor, și ia în calcul sesiuni de învățare individuale sau de grup.
Motivarea angajaților prin recompensarea eforturilor
Recompensarea efortului oamenilor de a se adapta la tehnologii noi poate fi un adevărat stimul pentru aceștia. La atingerea unui progres considerabil în procesul de învățare, le poți acorda o pauză prelungită sau o recunoaștere verbală a meritelor. Astfel, angajații vor fi mai motivați să avanseze în procedura de training și vor utiliza mai rapid sistemele implementate.
Recunoașterea meritelor acestora este la fel de importantă ca și obișnuirea lor cu tehnologii noi. Pentru o deschidere mai mare către folosirea lor, le poți explica principalele avantaje ale acestora. De exemplu, un sistem mai simplu de rezolvare a cererilor angajaților, ori introducerea unui portal angajați le oferă acces la diverse informații de interes.
Alege furnizori care oferă asistență tehnică promptă și de calitate
Când ești în căutarea unor programe pentru compania ta, îndreaptă-ți atenția spre furnizori care au primit recenzii pozitive. Atunci când asistența tehnică din partea lor este la nivel înalt și angajații tăi se vor obișnui mai ușor cu softurile pe care ei le oferă. De la instruirea inițială, până la timpii reduși de răspuns atunci când apare o dificultate în fazele inițiale ale implementării de tehnologii noi, acestea sunt aspecte importante pe care trebuie să le iei în calcul. Mai mult, ia în considerare disponibilitatea unor resurse variate la care să poți apela când cineva întâmpină o dificultate.
Încurajați oamenii să dea mai departe din cunoștințele lor
În mod firesc, unii angajați se vor adapta mai rapid decât alții la operarea unor tehnologii noi. De aceea, poți apela la aceștia pentru a-i ajuta pe alți colegi să se obișnuiască cu modul de utilizare al softurilor. Adaptabilitatea generală va crește într-un timp mai scurt, iar angajații vor avea ocazia de a lucra împreună la dezvoltarea cunoștințelor și la un scop comun al companiei. Totodată, pot exista angajați care să preia inițiativa în acest sens și să-și ofere ajutorul fără să le ceri tu acest lucru.
Solicită feedback și adaptează metodele pe parcurs
Pentru a face ușoară trecerea angajaților către programe necunoscute, este util să menții o comunicare deschisă. Dacă le vei solicita constant părerea în legătura cu metodele de training folosite, vei putea să le adaptezi astfel încât să fie mai confortabil pentru aceștia să parcurgă informațiile.
Feedback-ul poate fi colectat prin intermediul platformelor digitale sau prin conversații în persoană la birou. Este important să subliniezi importanța de a primi răspunsuri de la angajați. În acest fel, îți vei putea modifica abordarea în funcție de nevoile fiecăruia când vine vorba de schimbarea soluțiilor digitale.
Adaptarea ușoară la tehnologii noi, necesară pe termen lung
Odată cu trecerea timpului și cu apariția unor provocări în mediul de afaceri, nevoia de a utiliza tehnologii noi este tot mai vizibilă. Pentru unii angajați această schimbare poate necesita un timp îndelungat de adaptare. Folosirea metodelor potrivite de învățare pentru fiecare în parte îți va aduce rezultatele dorite, iar întreaga companie va putea folosi tehnologii noi pentru comunicare și colaborare. Prin urmare, flexibilitatea necesară în prezent va fi și mai ușor de gestionat prin utilizarea celor mai moderne instrumente digitale.
Tehnologia va progresa în continuare, ceea ce înseamnă că este important ca angajații să beneficieze de perfecționare continuă. Metodele prezentate în acest articol vă pot ajuta să dezvoltați un plan de învățare, care poate fi pus în practică la nevoie. Cu ajutorul acestuia, oamenii din companie vor asimila într-un mod eficient informații despre utilizarea celor mai noi aplicații. Astfel, afacerea ta va cunoaște o dezvoltare continuă și va avea parte de angajați pregătiți să facă față schimbărilor digitale.