Criterii alegere soft HR: Cum alegi inteligent o soluție de HR
Criterii alegere soft HR: Cum alegi inteligent o soluție de HR
În ultimul material legate de criterii alegere soft HR, îți vorbeam despre adevăratul cost al personalizărilor soluțiilor software. Acum, dorim să îți prezentăm cum s-au schimbat prioritățile în privința caracteristicile unui software resurse umane, atunci când companiile caută pentru a doua oară o astfel de soluție.
Citește și:
» Dezvoltare soft: Cum evaluezi corect achiziția și cum procedezi în continuare
Cuprins
Tehnologia dedicată operațiunilor de HR, în continuă dezvoltare
Cu trecerea timpului, tehnologia își arată potențialul de dezvoltare din ce în ce mai mult. Iar evoluția ei rapidă nu este altceva decât o reflexie a creșterii nevoilor noastre (de business și individuale) în termeni de digitalizare. De la recrutare și onboarding, până la gestionarea performanței și dezvoltarea profesională, tehnologiile de HR permit companiilor să gestioneze mai ușor și mai precis aspectele complexe legate de administrare de personal si salarizare. Evoluția lor și modificarea nevoilor companiilor au făcut ca ordinea criteriilor de alegere a soluțiilor să se schimbe.
Criterii alegere soft HR: Cum s-a schimbat ordinea lor
Și, ca să exemplificăm, cel mai bine răspunde acestei teme un studiu efectuat de Deloitte acum aproape 20 de ani, pe 1500 de companii care au implementat soluții software. Întrebarea celor de la Deloitte pentru studiu: „Care au fost primele 10 criterii pe care le-ați avut în vedere în procesul de selecție a aplicației software?”
Prima oară – Nu este de mirare pentru nimeni că, la prima dezvoltare pe primul loc se afla află prețul aplicației, pe al doilea ușurința la implementare, iar în top cinci erau și funcționalitățile aplicației și abilitatea de a răspunde nevoilor firmei.
A doua oară: Interesant este că trecerea prin experiența utilizării unei aplicații software nu a schimbat criteriile, dar a schimbat poziția lor în top: s-a mutat focusul criteriilor de pe funcționalități, ușurință de implementare și preț, pe furnizor, gradul de susținere din partea furnizorului, adică departamentul de suport, referințele furnizorului, potențialul pe care îl are aplicația pe termen lung și răspunsul la nevoile firmei. Astfel, experiența cumulată a celor 1500 de companii indică importanța susținerii aplicației pe termen lung în detrimentul prețului și a funcționalităților.
Iată cum s-a schimbat ordinea celor 10 criterii de la primul proces de selecție a aplicației soft, la al doilea proces de selecție:
Vrei să afli mai multe despre identificarea celui mai bun sistem pentru procesele de HR și payroll? Descarcă gratuit Ghidul alegerii inteligente a unei soluții software!
Serviciile de support, prioritare pentru funcționare optimă a soluției
Alegerea unei soluții software de HR este un proces amplu, dar evoluția rapidă a tehnologiei în acest domeniu a schimbat modul în care companiile abordează această alegere. În trecut, factorii precum prețul, ușurința implementării și a utilizării, dar și abilitatea de a răspunde nevoilor organizației erau prioritari. Însă, după ce au experimentat utilizarea unor soluții, companiile și-au ajustat criteriile, punând mai mult accent pe suportul oferit de furnizor și pe potențialul de dezvoltare pe termen lung al aplicației.
Astfel, procesul de selecție s-a schimbat, iar acum se caută mai mult parteneriate durabile cu furnizori care pot oferi susținere constantă și care se pot adapta nevoilor viitoare ale firmei. Alegerea unei soluții de HR inteligente nu mai înseamnă doar un preț scăzut, ci și un suport pe termen lung și o aplicație capabilă să evolueze alături de companie.