Provocări și soluții actuale | de vorbă cu Cristina Uleșan, Director HR – Brico Dépôt

Provocari si solutii actuale

De vorbă cu Cristina Uleșan, Director HR,  Brico Dépôt

Despre Cristina Uleșan

Astăzi vorbim despre Cristina Uleșan, Director de Resurse Umane în cadrul companiei Brico Dépôt . De la ea am aflat că la fiecare provocare există câte o soluție, atât timp cât ești prompt și lucrezi în echipă. Cristina a ales psihologia organizațională ca bază pentru cariera sa.

Profesia ei în resurse umane a început în anul 2000. Pe parcursul acestor ani și-a dezvoltat abilitățile în cadrul unor companii de prestigiu, precum Genpact și Sphera Franchise Group. În cadrul acestora a gestionat echipe de peste 2500 de angajați.

Cristina s-a alăturat echipei Brico Dépôt în primăvara anului 2020.
Orientată spre oameni și nevoile lor, ea își desfășoară activitatea ca Director de Resurse Umane. Scopul ei este ca echipa să fie unită, orientată spre un scop comun: dezvoltarea companiei.

Care este motto-ul ei? ”Nu există eșec, ci doar feedback ”. Dorim să cunoaștem mai multe despre modul actual de funcționare al departamentelor de HR. De aceea am inițiat o discuție cu ea.

Cristina Uleșan

Compania noastră activează într-un domeniu foarte dinamic. Iar colegii noștri joacă un rol foarte important în susținerea acestei dinamici. Fie că sunt cei din prima linie, din magazine, fie că lucrează în departamentele de suport din Sediul Central.

Demersurile noastre urmăresc crearea unor experiențe pozitive pe parcursul întregii interacțiuni în companie. De la etapele de recrutare -selecție-angajare și  onboarding, la procesele de învățare continuă, dezvoltare a carierei sau compensații și beneficii. Recunoașterea și retenția colegilor este un element constant pe agenda noastră. Iar faptul că suntem o organizație stabilă, cu evoluție bună a business-ului, precum și cu un stil de leadership uman și prietenos, ne ajută foarte mult.

Ascultam prin diverse canale vocea colegilor, care ne oferă informații și sugestii valoroase. Astfel comunicăm transparent la rândul nostru. Echipa de Leadership este foarte implicată în procesele de comunicare internă și in diverse forumuri. De aceea alegând modalități variate de comunicare. Iar acest lucru este apreciat de colegi.

Plecând de la procesele de onboarding ale noilor colegi, ne axăm din ce în ce mai mult pe metodologii moderne. Creăm experiențe de învățare continuă în maniere prietenoase, implicându-i pe cei noi în co-crearea conținutului de învățare. Încurajăm curiozitatea, simplitatea și inițiativele de îmbunătățire continuă care vin din partea colegilor noștri.

Contextul ultimelor 5-6 luni ne-a oferit tuturor multe oportunități de învățare. De la modul de gestionare a crizei, adaptarea la dinamica deciziilor legislative, până la asigurarea continuităiții și sustenabilității business-ului, dar și a siguranței colegilor noștri. Ne-am adaptat la perioada prelungită de work from home în sediul central. Am continuat și să îi sprijinim pe colegii din magazine care au susținut activitatea pe toată durata pandemiei.

Este o perioadă cu multe temeri din partea colegilor. Temeri legate de starea lor de sănătate, precum și a familiilor lor, dar și de sustenabilitatea business-ului. Drept urmare am luat toate măsurile de siguranță la locul de muncă, rămânând în același timp aproape de colegi. Adela (CEO-ul companiei) este un foarte bun exemplu de leader comunicator, apropiat de echipă, căruia îi pasă într-un mod sincer și autentic.

Am comunicat în permanență către colegi că împreună reușim să rămânem în siguranță. Iar aceste mesaje au fost cascadate pe multiple canale de la echipa de Leadership din Board ,până la echipele din magazine și din sediul central. Cele mai bune decizii au fost să implementăm toate măsurile pentru siguranță colegilor și să comunicăm constant. Să fim aproape unii de ceilalți, în ciuda distanței fizice care ne-a separat în mod obiectiv.

Am împărtășit temerile noastre, ale tuturor. Dar am luat cu onestitate și curaj măsurile necesare susținerii stării de bine a colegilor și a business-ului. Noile modalități de lucru la care ne-a provocat contextul pandemiei sunt prioritare pe agenda noastră.

Ce rezultate ați observat odată cu folosirea soluției True HR?

Soluția True HR oferă avantaje 360 de grade. Pe de o parte, centralizează, stochează și exportă informații necesare desfășurării activității de HR, precum și a zonelor de  controlling, audit, etc. Pe de altă parte, oferă transparență angajatului care, prin interfața prietenoasă, poate accesa informații dedicate ce țin de zona de administrare ( concedii, fluturași salariu, adeverințe), precum și informații personale și contractuale.

Cum ați identificat tehnologia potrivită pentru optimizarea proceselor din cadrul departamentului?
Dezvoltarea business-ului a implicat și găsirea unei soluții de optimizare a proceselor de HR. Totodată, implementarea SAP în cadrul companiei și conectarea acestui sistem cu oricare soft de  administrare de personal a fost o provocare. True HR s-a dovedit a fi soluția optimă în desfășurarea activității HR pe zona de administrare și salarizare a personalului companiei, oferind în același timp flexibilitatea de care aveam nevoie pentru sistemele deja integrate.
Ce nevoi ați identificat ca fiind necesare și care să vină în completarea modulelor existente?
În acest moment, automatizarea proceselor a adus un plus în activitatea noastră, iar utilizarea pe o perioadă mai lungă a True HR cu siguranță ne va aduce o nouă zonă de îmbunătățire și probabil accesarea unor module de tip „next level”.
cât-plătește-angajatorul-fb-preview

În ultimii ani, compania a investit în mod constant în îmbunătățirea sistemelor. Scopul? Pentru a ușura activitatea colegilor, a crește eficiența și a asigura calitatea rezultatelor, respectiv satisfacția utilizatorilor.

Nu întotdeauna este ușor de făcut acest lucru. De multe ori presupune timp, tranziții și managementul schimbării realizat în mod susținut și consistent, cu grijă la comunicare și engagement-ul colegilor.

Compania noastră are peste 2.500 de colegi, cu un grad ridicat de fragmentare, în cele 35 de magazine din București și din țară, precum și în Sediul Central. Evident, optimizarea proceselor de HR a susținut dezvoltarea business-ului și a adresat cerințele tuturor celor implicați.

Plecând de la banalele (dar criticele) evidențe de personal sau pontaje, la schimbările legislative, nevoile de compensații & beneficii, precum și motoarele de raportare, nevoile au evoluat în timp. Acum vorbim despre lucruri mult mai sofisticate decât în urmă cu 5-10 ani.

Evoluția digitalizării și automatizării în procesele HR este o realitate care ne provoacă și stimulează din ce în ce mai mult să ne dezvoltăm. Ne provoacă să ne adaptăm modul de gândire și de acțiune. Precum și modul de realizare a parteneriatelor cheie cu furnizori care să ne acompanieze și să ne suștină în aceste demersuri.

Alătură-te afacerilor în care procedurile de HR și payroll sunt digitalizate!