De vorbă cu Valentin Alangiu, Accounting & Tax Partner – Nowium
De vorbă cu specialiștii HR și payroll
”Siguranța dată de funcționarea aplicațiilor software a fost un element cheie în parteneriatul UCMS by AROBS – Nowium – Clienți.”
Valentin Alangiu
/ Accounting & Tax Partner, Nowium
Modelele de business actuale ne obligă să digitalizăm în mod accelerat activitatea noastră. Nu am putea face calcule salariale corecte și rapide fără instrumente software potrivite.
CLIENT
SOCIAL MEDIA
Despre Valentin Alangiu
În interviul de astăzi discutăm cu Valentin Alangiu, Accounting & Tax Partner în cadrul Nowium. Are o experiență profesională de peste 20 de ani în domeniul contabilității și consultanței fiscale în societăți din cadrul Big Four și din eșalonul secund, ca și în poziție de partener-antreprenor în societăți de servicii profesionale în domeniu. Este expert contabil acreditat CECCAR și CCF, membru ACCA.
Are o abordare analitică cu implicări în multiple proiecte cum ar fi expertize contabile și misiuni de due dilligence, consultanță în domeniul TVA, impozit pe profit și impozit nerezidenți, training-uri pentru echipă și clienți, asistență la implementarea sistemelor informatice. Coordonează proiectul Tax Group, este lector în cadrul sesiunilor de training și coordonator al unuia dintre cele mai apreciate newslettere din domeniul fiscal.
1. Care sunt pilonii care stau la baza administrării operațiunilor de salarizare în cadrul companiei dumneavoastră?
Nowium este o echipă ce oferă servicii profesionale din sfera fiscală, contabilitate, salarizare, HR, consultanță juridică, transfer pricing și alte servicii conexe. Nowium reprezintă un concept de business ce își definește valorile în ambiție, creativitate, calitate, excelență, încredere și responsabilitate. Nowium este o echipă puternică, formată de-a lungul a 20 de ani de activitate. Nowium este o echipă de profesioniști ce deține expertiza necesară și un mix de competențe ce îi permite abordarea celor mai provocatoare solicitări din partea clienților.
Echipa Nowium are aproape 50 membri, iar activitatea de salarizare și HR reprezintă o divizie distinctă de activitate. Am vrut să avem această separare pentru a asigura specializarea membrilor echipei de salarizare și HR, aceștia având expertiză complexă în domeniul resurselor umane. De asemenea, informațiile procesate în cadrul acestei divizii au avut nevoie de o configurare IT specială, care să răspundă exigentelor legate de viteză, volum și securitate. Echipa este un prim pilon ce stă la baza administrării operațiunilor diviziei de salarizare și HR.
Un alt pilon important este resursa software, iar aici ne bucurăm de avantajele soluției dp-Payroll, cât și True HR, ambele fiind resurse fără de care nu am putea avea organizarea și eficiența de care ne bucurăm în prezent. Nu în ultimul rând, implementarea resurselor software ne oferă cadrul în care putem gestiona peste 100 de clienți și peste 6500 de salariați.
2. Care sunt cele mai importante valori învățate odată cu experiența acumulată de când profesați în acest domeniu de activitate?
Cele mai importante valori în domeniul nostru de activitate sunt:
- Echipa – resursa umană, expertiza și organizarea – calitatea echipei Nowium asigură calitatea ridicată a serviciilor noastre;
- Flexibilitate, adaptabilitate, cât și implementarea de soluții customizate care să răspundă nevoilor fiecărui client;
- Promptitudine, livrarea la timp a informațiilor salariale este o prioritate;
- Profesionalism și calitate, perfecționare continuă a serviciilor, adaptarea lor la cerințele legislative în continuă schimbare dar și adaptarea la modele de business din ce în ce mai dinamice.
3. Care sunt provocările pe care le întâmpinați în activitățile de salarizare și cum le gestionați?
Principala provocare consider că este dată de schimbările legislative destul de dese care nu sunt ancorate în realitatea de business. Nowium își susține clienții continuu în procesul de integrare a acestor schimbări în organizațiile lor. Ne bazăm pe partenerii noștri de la UCMS by AROBS pentru a beneficia de avantajele unor soluții software actualizate aproape în timp real, fără de care nu ai putea procesa un volum mare de informații. Mai mult, suntem primii care testăm actualizările sau venim cu sugestii de optimizare.
Atunci când două echipe de profesioniști își pun împreună ideile, rezultatul nu poate fi decât unul pe care vi-l recomandăm: aplicațiile dp-Payroll și True HR.
4. Ce rol îndeplinește digitalizarea în eficientizarea operațiunilor de salarizare?
Modelele de business actuale ne obligă să digitalizăm în mod accelerat activitatea noastră. Nu am putea face calcule salariale corecte și rapide fără instrumente software potrivite. Digitalizarea are un rol esențial și în comunicarea eficientă între noi – client – salariat, fiecare informație fiind doar la un click distanță.
5. Ce presupune parteneriatul cu UCMS by AROBS?
Pentru divizia de salarizare și HR, parteneriatul cu UCMS by AROBS este esențial. Acesta a început cu peste 20 de ani în urmă și s-a consolidat în timp, fiind bazat pe o relație de încredere reciprocă. Am găsit la UCMS by AROBS deschiderea necesară de a ne asculta solicitările, de a găsi soluții pentru fiecare client înrolat.
Mai mult, parteneriatul a avut dublu sens: adesea Nowium oferă feedback asupra aplicațiilor, asupra implementărilor pentru schimbările legislative sau tehnice. La rândul nostru ne-am bucurat de o soluție software actualizată în timp real, care aplică corect tratamentele fiscale complexe. Siguranța dată de funcționarea aplicațiilor software a fost un element cheie în parteneriatul UCMS by AROBS – Nowium – Clienți.
6. Ce criterii ați luat în considerare atunci când ați ales soluția dp-Payroll?
Am început să lucrăm cu dp-Payroll când ne aflam într-o companie Big 4, în anul 2000. Am avut ocazia să observam evoluția spectaculoasă a aplicațiilor voastre. Apreciem calitățile, stabilitatea și faptul că este tot timpul actualizată cu toate modificările legislative.
Toate acestea ne-au condus să continuăm cu dp-Payroll și pentru echipa Nowium.
7. Având în vedere că oferiți servicii de outsourcing, cât de complex este procesul de implementare si servisare a clienților, utilizând soluția noastră?
Procesul de implementare a unui nou client presupune proceduri clare la nivelul Nowium, precum și utilizarea unor structuri de date standardizate la nivelul fiecărui client, indiferent de mărimea acestuia. Ne adaptăm rapid pentru preluarea oricărui nou client, mai mare sau mai mic. Aplicația dp-Payroll facilitează importul de informații istorice.
8. De ce personalizări ale soluției ați avut nevoie pentru ca acestea să răspundă punctual modului în care vă desfășurați activitatea?
Nu avem efectuate personalizări ale aplicației, dar ori de câte ori am avut nevoie de asistența echipei UCMS by AROBS pentru a configura ceva în aplicație, am beneficiat de tot suportul lor.
9. Cât de corect răspunde soluția la nevoile voastre și care sunt avantajele pe care vi le oferă?
Aplicația răspunde tuturor situațiilor pe care le-am întâlnit în calcularea salariilor și declararea contribuțiilor la autorități. Se pot pregăti toate rapoartele necesare pentru îndeplinirea obligațiilor legale și pot fi dezvoltate rapoarte suplimentare pentru management.
Aplicația integrează funcțiile de gestionare a salariaților și a contractelor, pregătirea registrului salariaților, calculul salarial, pregătirea declarațiilor si a documentelor aferente, cât și funcții de raportare. Consider că aplicația răspunde tuturor nevoilor legate de aspectele prezentate mai sus, pentru toate industriile.
10. Cât de importantă este pentru dvs. comunicarea cu echipa UCMS by AROBS, ținând cont și de modificările din zona legislativă?
Comunicarea cu echipa UCMS by AROBS este foarte importantă. Am găsit întotdeauna în UCMS un partener care să ne asculte, iar la rândul nostru am răspuns pozitiv solicitărilor de feedback sosite de la UCMS.
Actualizarea rapidă a aplicației dp-Payroll la schimbările legislative este esențială pentru a putea asigura servicii de procesare salarială de calitate numărului de clienți și volumului de salariați pe care îl avem în portofoliu.
11. Ce nevoi ați identificat (utilizând soluția dp-Payroll) ca fiind necesare și care să vină în completarea modulelor existente?
În funcție de necesitățile clienților, este posibil ca pentru unii dintre ei să fie util modulul de rețineri salariale și cel de raportări statistice.
12. Cum credeți că va arăta viitorul departamentelor de HR / salarizare și care credeți că vor fi inovațiile companiilor producătoare de soluții software pentru acest segment?
Digitalizarea și inteligența artificială vor avea cu siguranță impact și asupra departamentelor de HR/salarizare. Probabil că actualele procese ce continuă să se desfășoare manual vor putea fi în viitor automatizate și digitalizate. Un exemplu în acest sens este procesarea certificatelor medicale, acestea pot avea un volum important la clienții cu un număr semnificativ de angajați și necesită procesare manuală. Desigur că unele evoluții țin și de aspecte legislative, pentru că sperăm ca anumite procese ce la momentul actual continuă pe hârtie (cum e cazul certificatelor medicale), să se digitalizeze.
O altă evoluție ce se va extinde va fi standardizarea portalurilor de HR, cum este cazul True HR, care să asigure o serie de servicii de HR directe către salariat, fără nevoia de a mai interacționa cu un reprezentant uman.
De asemenea, semnătura electronică se va extinde, iar necesitatea de a tipări documente de HR pentru a fi semnate olograf va dispărea.