Provocări și soluții | de vorbă cu Adriana Mihăilescu, Elgeka-Ferfelis

Provocări și soluții actuale | de vorbă cu Adriana Mihăilescu, Director Resurse Umane – Elgeka-Ferfelis România

Provocari si solutii actuale

De vorbă cu Adriana Mihăilescu, Director Resurse Umane, Elgeka-Ferfelis România

Despre Adriana Mihăilescu

Din partea companiei Elgeka-Ferfelis România am avut plăcerea să discutăm cu Adriana Mihăilescu, o persoană cu o experiență vastă în domeniul resurselor umane și al salarizării. De la ea am aflat că este un om al cifrelor, fiind absolventă de Politehnică, lucru care a ajutat-o foarte mult în munca sa de zi cu zi.

Profesia ei în domeniul resurselor umane a început în anul 2001, Adriana povestindu-ne că acela a fost momentul când a aplicat pe un post în domeniu, tocmai în compania în care activează și în ziua de azi, Elgeka Ferfelis, pe poziția de HR Manager. Astfel, ea a crescut profesional odată cu firma, iar pe parcurs a descoperit plăcerea de a lucra cu oamenii și de a găsi soluții la orice problema, într-un domeniu atât de dinamic, precum cel al resurselor umane.

Adriana Mihăilescu

Compania Elgeka-Ferfelis este una din cele mai mari companii de distribuție din domeniul bunurilor de larg consum și operează prin 12 puncte de lucru situate în București și principalele orașe din țară. În prezent avem 310 salariați, din care un procent de aproximativ 50% este reprezentat de forța de vânzări. Valori precum încrederea, respectul și responsabilitatea sunt cele mai importante când vorbim de resursa umană. Ne dorim să oferim angajaților motivația și suportul necesar astfel încât fiecare dintre ei să își atingă potențialul maxim.

În anul 2001 am aplicat pentru un post de resurse umane și de atunci lucrez în acesta companie, practic am crescut odată cu ea. Fiind absolventă de Politehnică, adică un om al cifrelor, acest lucru m-a ajutat de multe ori în muncă mea de zi cu zi. Pe parcus am descoperit plăcerea de a lucra cu oamenii și de a găsi soluții la orice problema, iar domeniul HR este unul dinamic, care îți oferă în egală măsură și provocări, dar si multe satisfacții atunci când pui pasiune în ceea ce faci.

Cu UCMS by AROBS colaborăm de la sfârșitul anului 2018 și folosim aplicațiile True HR pentru administrarea de personal și dp-Payroll pentru calculul de salarii. Am citit despre acestea în reviste și studii de specialitate și știam că sunt printre cele mai bune de pe piață.

Pandemia de COVID-19 a adus pe lângă provocările legate de organizarea muncii și numeroase schimbări legislative. Mulțumită echipei de Support, toate modificările au fost livrate la timp și implementate în aplicația dp-Payroll, astfel încât calculul de salarii și raportările către autorități să decurgă normal și să putem beneficia la timp de toate facilitățile fiscale oferite de stat.

Alătură-te transformării digitale și împărtășește povestea ta cu noi!

5. Soluțiile oferite de UCMS by AROBS v-au ajutat în optimizare procedurilor? În ce fel?
Ambele soluții au avut un rol bine definit în optimizarea procedurilor de HR. Aplicația True HR ne-a ajutat să gestionăm pontajul, acesta putând fi exportat direct din aplicație fără a mai fi nevoie de gestionarea manuală. Colegii care lucrează în regim de telemuncă își pot introduce în aplicație zilele în care lucrează de acasă, la fel și cererile de concediu, ceea ce a redus volumul de documente pe care le gestionăm. Știm în orice moment câte zile de concediu și-a luat un anumit salariat și câte i-au rămas de efectuat, informații pe care le evidențiam până acum în fișiere Excel, unde se puteau strecura în orice moment erori. În aplicația dp-Payroll putem să generăm orice tip de raport ne este necesar și să obținem informațiile de care avem nevoie într-un timp foarte scurt.

La sfârșitul lui octombrie 2018 a fost semnat contractul și deja în luna ianuarie 2019 calculul de salarii a fost făcut în nouă aplicație. Procesul a necesitat efort susținut și implicarea colegilor din departamentele IT și Financiar. Echipa de implementare din partea UCMS by AROBS a fost alături de noi la fiecare pas și împreună am reușit să particularizăm aplicațiile astfel încât să răspundă necesităților noastre.

Soluțiile implementate au ușurat mult munca în departamentul de resurse umane, ambele aplicații având interfețe intuitive, ușor de folosit, iar rapiditatea cu care este efectuat calculul salarial și flexibilitatea informațiilor generate prin rapoarte, ne dau posibilitatea să ne concentrăm și pe alte arii din HR. Dacă vorbim în procente putem spune că timpul de lucru s-a eficientizat cu 25-30%.

Putem vorbi despre distribuirea fluturașilor de salariu din aplicația de salarizare direct pe adresele de mail ale salariaților, plata salariilor prin crearea în dp-Payroll a fișierelor de plată către băncile cu care lucrăm, și de asemenea, despre monitorizarea automată a încadrării în plafonul de 400 euro/an pentru pensile facultative, renunțând astfel la gestionarea informațiilor în fișiere Excel.

Având în vedere că în acest domeniu schimbările legislative sunt frecvente, o echipă de suport care să îți răspundă la întrebări și să îți asigure implementarea modificărilor, astfel încât să poți da la timp salariile și să poți depune în termen declarațiile la autorități, este esențială. Din fericire ambele echipe de suport sunt formate din profesioniști care ne îndrumă pas cu pas, iar timpul de așteptare până primim un răspuns la problema ridicată practic nu există.

10. Ce nevoi noi credeți că se vor iniția odată cu schimbările sociale și în ce mod poate tehnologia să răspundă la ele?
Digitalizarea face tot mai mult parte din viețile noastre, și acest proces nu va ocoli nici domeniul resurselor umane. Trebuie doar să ținem pasul cu tehnologia și să fim receptivi la ceea ce ne înconjoară. Probabil nu peste mult timp salariații își vor putea introduce cererile de concediu în aplicație direct de pe smartphone.