Provocări și soluții actuale | de vorbă cu Lucian Călărașu, Salary Department Team Leader – JYSK România
De vorbă cu specialiștii HR
“Deși am crescut de la 350 la peste 1.000 de angajați, procesele de administrare și de salarizare se întâmplă la fel de ușor, ceea ce ne arată că arhitectura gândită inițial a fost cea corectă… Astfel, am simțit confortul de a ne baza pe soluția pe care o folosim…”
Lucian Călărașu,
/ Salary Team Leader România și Bulgaria – JYSK România
Lucrez în resurse umane / salarizare de peste 15 ani, iar cel mai important lucru pe care l-am învățat este că trebuie să acoperim nevoile „clienților” noștri interni, mai exact nevoile angajaților, respectând în același timp valorile și nevoile companiei, dar și cerințele legale.
CLIENT
SOCIAL MEDIA
Despre Lucian Călărașu
În interviul de astăzi discutăm cu Lucian Călărașu, Salary Department Team Leader Romania & Bulgaria în cadrul companiei JYSK România, companie cu peste 1.000 de angajați. Lucian ne-a povestit că cei 15 ani de experiență i-au demonstrat că una dintre cele mai importante aspecte din perspectivă de resurse umane este tocmai acoperirea nevoilor angajaților.
După terminarea facultății, acesta și-a concentrat toată atenția în domeniul resurselor umane, ocupând de-a lungul timpului diferite poziții conexe, trecând de la Recruiter, HR Administrator, HR Manager, până la funcția din prezent.
Astfel, Lucian s-a alăturat echipei JYSK România în anul 2014, pe poziția de Salary Department Team Leader, fiind responsabil de peste 7 ani de coordonarea echipelor de payroll pentru JYSK România și Bulgaria.
1. Care sunt pilonii care stau la baza administrării procedurilor de management al resurselor umane / salarizare în cadrul companiei JYSK România?
JYSK este o companie daneză care comercializează produse pentru casă și grădină. Suntem prezenţi în România din 2007, iar în momentul de față am depăşit aici 100 magazine și am trecut de 1.000 angajaţi. Valorile companiei se bazează pe trei piloni: Comerciant, Coleg și Spirit corporatist.
2. Care sunt cele mai importante valori pe care le-ați învățat odată cu experiența acumulată de când profesați în acest domeniu de activitate?
Lucrez în resurse umane / salarizare de peste 15 ani, iar cel mai important lucru pe care l-am învățat este că trebuie să acoperim nevoile „clienților” noștri interni, mai exact nevoile angajaților, respectând în același timp valorile și nevoile companiei, dar și cerințele legale. Destul de ușor, nu?
3. Ce presupune parteneriatul cu UCMS by AROBS?
Am trecut la soluția oferită de UCMS by AROBS acum 5 ani și o folosim pentru gestionarea angajaților JYSK și pentru calculul salarial.
4. Care sunt cele mai mari provocări pe care le-ați întâmpinat în ultimul an și ce măsuri ați adoptat pentru a le face față? A fost digitalizarea un atuu în acest context?
Provocările întâmpinate de noi, precum schimbările legislative, implementarea măsurilor din timpul pandemiei, generarea documentelor pentru angajați, calculul salarial îngreunat de concediile medicale, au fost cele resimțite de toate companiile.
Ne-a ajutat foarte mult faptul că deja foloseam anumite module dezvoltate de UCMS by AROBS, respectiv generarea automată a documentelor pentru angajați (contracte de muncă, adeverințe de toate felurile), așadar știam ce presupune crearea unor astfel de template-uri.
Ne-a fost ușor să le adaptăm la nevoile generate de pandemie, respectiv am putut crea foarte ușor noi template-uri, spre exemplu, pentru adeverințele de deplasare. Faptul că am automatizat astfel de procese ne-a ajutat să răspundem mult mai repede nevoilor colegilor noștri.
5. Cum s-a optimizat procesul de salarizare de când utilizați soluția dp-Payroll?
6. De ce ați ales să utilizați soluția oferită de UCMS by AROBS?
Alegerea s-a bazat pe trei aspecte importante. Astfel, ne-am dorit:
• O soluție care să fie de încredere pe termen lung, lucru verificat cinci ani mai târziu;
• O soluție care să permită importul informațiilor din aplicația internă de planificare a activității – aspect care funcționează perfect;
• Un partener care să ne răspundă de câte ori avem nevoie. Unul dintre aspectele de care suntem foarte mulțumiți este felul în care comunicăm cu cei de la Support.
7. Cât de complex a fost procesul de implementare și cum s-a desfășurat?
A trecut ceva timp de atunci, însă proba unui proces de implementare eficient este faptul că au trecut cinci ani și nu am întâmpinat nici o problemă, aplicația răspunzând nevoilor noastre. În cadrul procesului de implementare am discutat cu un consultant UCMS by AROBS și am stabilit nevoile pe termen lung, ținând cont de planurile noastre de dezvoltare. Am setat aplicația astfel încât să rezolve aceste nevoi și ne-au fost recomandate soluțiile potrivite.
8. Ce rezultate a înregistrat departamentul de payroll de când utilizați soluția dp-Payroll?
Deși am crescut de la 350 la peste 1.000 de angajați, procesele de administrare și de salarizare se întâmplă la fel de ușor, ceea ce ne arată că arhitectura gândită inițial a fost cea corectă. De asemenea, ne-am putut adapta foarte ușor atât la schimbările firești, cât și la cele mai puțin așteptate din ultimul an și jumătate. Astfel, am simțit confortul de a ne baza pe soluția pe care o folosim.
9. Cât de operativ este ajutorul echipei de suport în soluționarea problemelor și cum se desfășoară comunicarea?
Relația pe care o avem cu echipa de suport UCMS by AROBS este una foarte bună. Am avut atât cerințe de dezvoltare, cât și situații unde aveam nevoie de ajutor tehnic. În toate situațiile am primit ajutorul necesar, iar felul în care ni s-a răspuns a fost mereu un pic mai mult decât într-o simplă relație client – furnizor.