Provocări și soluții | de vorbă cu Lucian Călărașu, JYSK România

Provocări și soluții actuale | de vorbă cu Lucian Călărașu, Salary Department Team Leader – JYSK România

Provocari si solutii actuale

De vorbă cu Lucian Călărașu, Salary Department Team Leader Romania & Bulgaria, JYSK România

Despre Lucian Călărașu

În interviul de astăzi discutăm cu Lucian Călărașu, Salary Department Team Leader Romania & Bulgaria în cadrul companiei JYSK România, companie cu peste 1.000 de angajați. Lucian ne-a povestit că cei 15 ani de experiență i-au demonstrat că una dintre cele mai importante aspecte din perspectivă de resurse umane este tocmai acoperirea nevoilor angajaților.

După terminarea facultății, acesta și-a concentrat toată atenția în domeniul resurselor umane, ocupând de-a lungul timpului diferite poziții conexe, trecând de la Recruiter, HR Administrator, HR Manager, până la funcția din prezent.

Astfel, Lucian s-a alăturat echipei JYSK România în anul 2014, pe poziția de Salary Department Team Leader, fiind responsabil de peste 7 ani de coordonarea echipelor de payroll pentru JYSK România și Bulgaria.

Lucian Călărașu

JYSK este o companie daneză care comercializează produse pentru casă și grădină. Suntem prezenţi în România din 2007, iar în momentul de față am depăşit aici 100 magazine și am trecut de 1.000 angajaţi. Valorile companiei se bazează pe trei piloni: Comerciant, Coleg și Spirit corporatist.

Lucrez în resurse umane / salarizare de peste 15 ani, iar cel mai important lucru pe care l-am învățat este că trebuie să acoperim nevoile „clienților” noștri interni, mai exact nevoile angajaților, respectând în același timp valorile și nevoile companiei, dar și cerințele legale. Destul de ușor, nu?

Am trecut la soluția oferită de UCMS by AROBS acum 5 ani și o folosim pentru gestionarea angajaților JYSK și pentru calculul salarial.

Provocările întâmpinate de noi, precum schimbările legislative, implementarea măsurilor din timpul pandemiei, generarea documentelor pentru angajați, calculul salarial îngreunat de concediile medicale, au fost cele resimțite de toate companiile.

Ne-a ajutat foarte mult faptul că deja foloseam anumite module dezvoltate de UCMS by AROBS, respectiv generarea automată a documentelor pentru angajați (contracte de muncă, adeverințe de toate felurile), așadar știam ce presupune crearea unor astfel de template-uri.

Ne-a fost ușor să le adaptăm la nevoile generate de pandemie, respectiv am putut crea foarte ușor noi template-uri, spre exemplu, pentru adeverințele de deplasare. Faptul că am automatizat astfel de procese ne-a ajutat să răspundem mult mai repede nevoilor colegilor noștri.

Alătură-te transformării digitale și împărtășește povestea ta cu noi!

5. Cum s-a optimizat procesul de salarizare de când utilizați soluția dp-Payroll?
La momentul adoptării soluției oferite de UCMS by AROBS, dp-Payroll, aveam aproximativ 350 angajați si 30 de magazine, iar 5 ani mai târziu suntem peste 1.000 de colegi și mai bine de 100 de magazine. Am legat soluția oferită de UCMS by AROBS de aplicația internă de planificare a activității, astfel realizăm automat importul de ore lucrate, ceea ce înseamnă o economisire importantă de timp.În acest sens, am optat pentru modulul de trimitere automată de fluturași de salariu către colegi, ceea ce ne ajută în procesul de verificare a calculului salarial. Totodată, ne-am îndeplinit lună de lună scopul principal al departamentului, respectiv plata salariilor la timp și corect.

Alegerea s-a bazat pe trei aspecte importante. Astfel, ne-am dorit:
• O soluție care să fie de încredere pe termen lung, lucru verificat cinci ani mai târziu;
• O soluție care să permită importul informațiilor din aplicația internă de planificare a activității – aspect care funcționează perfect;
• Un partener care să ne răspundă de câte ori avem nevoie. Unul dintre aspectele de care suntem foarte mulțumiți este felul în care comunicăm cu cei de la Support.

A trecut ceva timp de atunci, însă proba unui proces de implementare eficient este faptul că au trecut cinci ani și nu am întâmpinat nici o problemă, aplicația răspunzând nevoilor noastre. În cadrul procesului de implementare am discutat cu un consultant UCMS by AROBS și am stabilit nevoile pe termen lung, ținând cont de planurile noastre de dezvoltare. Am setat aplicația astfel încât să rezolve aceste nevoi și ne-au fost recomandate soluțiile potrivite.

Deși am crescut de la 350 la peste 1.000 de angajați, procesele de administrare și de salarizare se întâmplă la fel de ușor, ceea ce ne arată că arhitectura gândită inițial a fost cea corectă. De asemenea, ne-am putut adapta foarte ușor atât la schimbările firești, cât și la cele mai puțin așteptate din ultimul an și jumătate. Astfel, am simțit confortul de a ne baza pe soluția pe care o folosim.

Relația pe care o avem cu echipa de suport UCMS by AROBS este una foarte bună. Am avut atât cerințe de dezvoltare, cât și situații unde aveam nevoie de ajutor tehnic. În toate situațiile am primit ajutorul necesar, iar felul în care ni s-a răspuns a fost mereu un pic mai mult decât într-o simplă relație client – furnizor.

10. Cum credeți că va arăta viitorul departamentelor de HR și payroll și care credeți că va fi răspunsul companiilor producătoare de soluții software pentru acest segment?
Consider că viitorul stă în eliminarea activităților repetitive, în economia de timp, în folosirea soluțiilor tehnice care să preia o parte din activitățile acestor departamente, mai precis acele activități de rutină, obligatorii, dar care consumă timp. De-a lungul timpului am fost martor la eliminarea proceselor consumatoare de hârtie (cărți de muncă, înregistrarea de acte la Inspectoratul Teritorial de Muncă, adeverințe completate manual etc.) și cred că sunt în continuare activități ce pot fi preluate de soluții tehnice inteligente. Tocmai din acest motiv este important să ai un partener care să înțeleagă aceste nevoi și să îți ofere ajutor în evoluție.