Cum contribuie programele de wellbeing pentru angajați?

Cum contribuie programele de wellbeing pentru angajați și pentru companie

wellbeing

Cum contribuie programele de wellbeing pentru angajați și pentru companie

Numeroasele schimbări în privința modului de lucru prin care au trecut angajații de un an și jumătate le-a afectat starea emoțională. Studiile efectuate în ultima perioadă arată faptul că o mare majoritatea dintre ei au resimțit un nivel crescut de stres, anxietate sau epuizare emoțională și mintală. Din această cauză, departamentele de HR au căutat să găsească cele mai bune soluții pentru zona de wellbeing.

Noțiunea de wellbeing în rândul angajaților este reprezentată de modul în care munca, așteptările lor, mediul profesional, dar și aspecte din viața personală le afectează starea generală și fericirea de zi cu zi. În ciuda aparențelor, oamenii din compania ta se pot simți copleșiți, având astfel nevoie de suport și îndrumare. Nu toți vor spune că bunăstarea le este afectată, chiar dacă le oferi posibilitatea de work from home. S-ar putea ca aceștia să aibă nevoie și de alte metode pentru a ajunge la o stare de echilibru.

Citește și:

» Idei pentru îmbunătățirea strategiei de employer branding a companiei tale
» Soluții pentru o comunicare internă eficientă între angajații din generații diferite

Soluțiile găsite de companii care să contribuie la bunăstarea angajaților

Munca de tip remote a făcut ca linia dintre viața profesională și cea personală să fie tot mai subțire. Pentru a echilibra situația, prioritizarea programelor de wellbeing în rândul angajaților a fost o preocupare constantă a multor companii. De exemplu, ele oferă beneficii de genul ședintelor de consiliere gratuită, abonamente pentru consiliere online sau aplicații de meditație. Unele au decis chiar să ofere liderilor de echipe traininguri în zona de empatie. Totodată, un soft resurse umane complex poate facilita comunicarea dintre management și salariați, iar astfel administrarea personalului să se desfășoare mai eficient.

Cum să distribui intern informații referitoare la wellbeing

Înainte de a oferi cursuri gratuite sau ședințe de consiliere gratuită, îi poți sprijini pe angajații tăi în alte feluri. De exemplu, îi poți încuraja printr-o comunicare internă să se odihnească mai mult, să mănânce sănătos, să facă mișcare, să mediteze ori să asculte podcasturi care să îi ajute să doarmă mai bine sau care abordează subiecte din zona de wellbeing.

wellbeing 2

De asemenea, poți încerca să porți discuții individuale cu membrii echipei tale pentru a afla dacă au nevoie de suport pe plan profesional sau personal, iar ulterior să identifici metodele potrivite pentru le veni în ajutor. În cele din urmă, va crește productivitatea angajaților dar și retenția lor, atunci când se simt în siguranță la locul de muncă.

Alte idei pentru conștientizarea importanței bunăstării în rândul angajaților este distribuirea de materiale informative. Astfel, se pot trimite mesaje care să se concentreze pe părțile pozitive ale fiecăruia și pe reducerea riscului de a avea reacții nepotrivite datorită unui nivel crescut de stres și anxietate. Printre acestea se pot număra informări despre următoarele aspecte de wellbeing:

  • cum să recunoști stresul și să îl gestionezi mai bine prin metode eficiente;
  • ce sunt emoțiile și care este utilitatea lor, dar și cum putem obține un echilibru emoțional;
  • cunoașterea propriei persoane, introspecția, depășirea limitelor și atingerea obiectivelor.

Wellbeing social, un aspect vital într-o organizație de succes

Conexiunile de la locul de muncă cu alți colegi sunt foarte importante pentru un wellbeing de lungă durată. Menținerea unor relații pozitive la birou îi va face pe angajați să aibă un sentiment de apartenență la organizație și îi va motiva să se implice în diverse activități de socializare. În acest sens, poți crea oportunități pentru ca ei să discute deschis.

bunastare

De asemenea, pot apărea provocări multiple la birou. Efortul intens depus pentru un anumit proiect sau orele de lucru târzii poate afecta starea de wellbeing a acestora. Ca organizație, îi poți încuraja să ia pauze mai dese, să se ridice din fața monitorului sau să vorbească mai des despre nevoile lor pentru a-și desfășura munca în cele mai bune condiții. În acest fel, angajații vor fi mai eficienți și se vor putea concentra pe obiectivele stabilite.

Informări clare în privința repartizării sarcinilor din departamente

Mai există un aspect important de luat în considerare pentru un wellbeing constant al angajaților. Aici facem referire la împărțirea taskurilor individuale într-un mod cât mai organizat. Angajații au nevoie să știe în mod clar și transparent sarcinile pe care le au de efectuat. De asemenea, poți stabili un deadline pentru aceste sarcini și să indici cu exactitate locurile de unde își pot lua informațiile necesare. Odată ce au parte de aceste certitudini, angajații se pot organiza mai bine, iar stresul pe care îl simt va scădea.

Benefiicile implementării unor strategii eficiente de wellbeing

După ce ai stabilit cele mai potrivite metode de a contribui la bunăstarea angajaților tăi, efectele aplicării acestora pot fi multiple. Printre ele se numără un moral crescut al personalului, reducerea absenteismului, creșterea productivității și o relație mai bună între manangement și angajați. Acestea sunt aspecte vitale pentru o funcționare optimă a organizației tale pe un timp îndelungat. Măsurarea rezultatelor aplicării acestor strategii este importantă pentru a putea stabili ce funcționează mai eficient și ce se poate folosi și în viitor.

Pandemia a făcut ca angajatorii să aibă o vedere mai aprofundată asupra dificultăților cu care se confruntă angajații în viața de zi cu zi. De aceea, au fost nevoiți să-și îndrepte atenția și spre ideea de wellbeing individual. Specialiștii de resurse umane și managerii au început să aibă o altă abordare asupra programelor de wellbeing. Astfel, ei le consideră ca fiind necesare pentru a îmbunătăți viața profesională și personală a angajaților, iar în cele din urmă să aibă o organizație performantă și unde oamenii pot găsi un echilibru sănătos între muncă și timp liber.

semnatura-echipa-UCMS