Valorile companiei, tot mai importante pentru angajați
Valorile companiei, tot mai importante pentru angajați
Odată cu trecerea timpului, valorile companiei au căpătat o importanță tot mai mare pentru angajați și pentru candidați. Oamenii își doresc să muncească pentru organizații care au un impact pozitiv în societate și ale căror valori se aliniază cu convingerile lor personale. La nivel global, fenomenul va fi din ce în ce mai prezent, devenind un criteriu de bază pentru alegerea locului de muncă. Mai mult, jumătate din angajații din domeniul informațiilor spun că și-ar da demisia dacă valorile companiei în care lucrează nu ar fi aceleași cu ale lor, conform unui studiu din 2021 al celor de la Blue Beyond și Future Workplace.
Citește și:
» Care sunt cele mai potrivite metode de motivare a angajatilor?
» Elaborează un plan de actiune pentru schimbările de pe piața muncii
Cuprins
Comunică clar valorile companiei tale
Pentru a fi competitiv pe piața de recrutare, trebuie să acorzi atenție dezvoltării și comunicării clare în exterior a valorilor companiei. Eforturile îndreptate în acest scop te poate ajuta și în ceea ce priveșțe rata de retentie a actualilor și viitorilor angajați.
Cum te ajută stabilirea și comunicarea valorilor?
Valorile companiei transmit în exterior princiipile pe care se bazează organizația, iar în același timp contribuie la stabilirea priorităților în ceea privește activitățile curente și viitoare. Ele trebuie să fie relevante, inspiraționale și comunicate cu claritate înspre publicul țintă și către angajați și candidați. Mai mult, valorile companiei trebuie să fie îmbrățișate cu adevărat de manageri și nu numai.
Date statistice privind valorile companiei
Studiile au dovedit importanța de a avea principii sănătoase în cadrul companiei tale, pentru a avea angajați implicați în activitatea profesională și mulțumiți de jobul lor. Iată câteva date statistice prezentate de cei de la Built In:
- 76% dintre angajați sunt de părere că obiectivele și valorile clare ale companiei promovează o cultură a muncii sănătoasă;
- 88% dintre angajați consideră cultura companiei ca fiind un factor determinant al succesului profesional;
- 35% dintre candidați sunt dispuși să refuze o ofertă de muncă dacă nu rezonează cu valorile companiei respective.
Valori organizaționale importante pentru angajați
Când facem referire la valorile companiei care au o importanță deosebită în rândul candidaților sau a celor prezenți deja în cadrul unei organizații, putem enumera câteva care s-au evidențiat de-a lungul timpului:
- Integritate și onestitate;
- Încredere și suport;
- Pasiune în desfășurarea activității;
- Îmbunătățire constantă;
- Inovație și diversitate;
- Accent pe munca în echipă;
- Timp pentru relaxare;
- Impact pozitiv în societate;
- Îndreptarea atenției către mediul înconjurător.
Cele mai importante 5 valori căutate de candidați în 2023
Valorile unei companii pe care candidații le prioritizează se schimbă odată cu trecerea timpului. Conform site-ului tdm-recruitment.com, oamenii care își caută un loc de muncă în anul 2023 consideră următoarele valori ca fiind cele mai importante:
- Autenticitatea;
- Integritatea;
- Responsabilitatea;
- Joburi flexibile;
- Creativitatea.
Împărtășirea valorilor ajută la cresterea productivitatii muncii
Dacă organigrama companiei tale este alcătuită din angajați care împărtășesc valorile organizaționale, vor crește șansele ca eficiența și productivitatea echipei să fie mai ridicată. Crearea unei culturi la locul de muncă bazată pe principii în care cred angajații poate crește nivelul lor de implicare. Aceștia sunt mai împliniți cu munca lor atunci când valorile companiei sunt cele în care cred și ei la rândul lor. Implicarea lor poate fi și mai ridicată în momentul în care le cere părerea în cea ce privește definirea principiilor pe care se ghidează organizația, prin consultare directă sau prin sondaje interne.
Specialiștii și-au diversificat cerințele în legătură cu locul de muncă
Așteptărilor profesioniștilor în privința culturii organizaționale a companiilor au început să fie din ce în ce mai diverse, motiv pentru care managerii și specialiștii HR trebuie să dezvolte această zonă. Pe lângă salarii și beneficiile angajatilor, ei țin cont și de valorile companiei unde muncesc sau care doresc să îi atragă în echipa lor.
Ele pot face diferența în favoarea ta atunci când un specialist are de ales dintre mai multe oferte de muncă. „Oamenii doresc ca angajatorul lor să fie o forță în scopul binelui în viața lor, atât acasă, cât și la locul de muncă. Angajații arată că nu le este frică să facă o schimbare dacă valorile companiei nu se aliniază cu ale lor”, a declarat Cheryl Fields Tyler, fondatoare și CEO Blue Beyond Consulting.
Valorile companiei te pot ajuta să atragi mai ușor candidații potriviți
Promovarea principiilor după care afacerea ta se ghidează îți poate simplifica procesul de recrutare, și te poate ajuta să ajungi într-un timp mai scurt la oamenii de care ai nevoie. Atunci când potențialii angajați consideră valorile companiei tale de interes pentru ei, vor fi mai atrași să aplice pentru o poziție. În acest fel, poți avea acces la un număr mai mare de candidați din care să alegi.
Mai mult, atunci când locul de muncă este cunoscut pentru o cultură organizațională construită pe valori puternice, vestea se va răspândi cu rapiditate. Vei câștiga pe partea de brand de angajator, iar asta poate însemna că mai mulți oameni vor dori să lucreze în cadrul companiei tale. Dacă incluzi valorile companiei în anunțurile de angajare, poți atrage oameni care îți împărtășesc deja anumite principii. Prin urmare, crește posibilitatea ca oamenii nou veniți să se integreze mai ușor în organizație.
Valorile companiei, importante pentru succesul tău
Stabilirea unor valori ale companiei este un proces esențial pentru a dezvolta un mediu de lucru sigur, performant și care să fie motivant pentru angajați. De asemenea, ele pot fi de folos pentru a depăși cu ușurință provocările și dificultățile ce pot apărea pe parcurs. Totodată, valorile companiei pot contribui la o imagine pozitivă în fața clienților. Aceștia pot alege produsele sau serviciile pe care le oferi și datorită faptului că se identifică cu lucrurile promovate de organizația ta. De aceea, ele ajută atât în relația cu angajații, dar și pentru a atrage clienți noi și pentru a le menține loialitatea.