Provocări și soluții actuale | de vorbă cu Valentin Alangiu și Carmen Olaru – APEX Team
De vorbă cu specialiștii HR
“Stabilitatea și încrederea în soluția tehnică, coroborată cu calitatea resursei umane a APEX Payroll, conduce la servicii de calitate și la promptitudine, aspecte atât de apreciate de către clienții noștri…”
Valentin Alangiu,
/ Partner Accounting & Tax Department – APEX Team
„Pe primul loc, consider că sunt și vor fi întotdeauna oamenii. O echipă valoroasă este formată din oameni serioși, bine pregătiți, buni comunicatori, personalități ce se adaptează ușor și sunt orientați către rezultat.” – Carmen Olaru, Partner Payroll Department
CLIENT
SOCIAL MEDIA
Despre Valentin Alangiu
Cu peste 20 ani de experiență în domeniul contabilității și fiscalității, Valentin este unul dintre reputații experți contabili, acreditați CECCAR și membru ACCA.
Analitic și minuțios, dezvoltă în permanență programe începând de la training-uri pentru echipă și clienți, consultanță în domeniul TVA și impozit pe profit, asistență la implementarea sistemelor informatice.
Lunar concepe și coordonează trimiterea unuia dintre cele mai apreciate newslettere din domeniul fiscal.

1. Care sunt pilonii care stau la baza administrării procedurilor de salarizare în cadrul companiei APEX Team International?
APEX Team este un prestator de servicii profesionale din sfera contabilității, salarizării și consultanței fiscale, cu o echipă de 50 consultanți cu experiență în domeniu, cu o abordare flexibilă și profesionistă a relației cu clienții săi. Avem 17 ani de servicii oferite sub brandul APEX și alți ani de experiență în aceeași zonă, inclusiv în companii din grupul Big 4.
Din perspectiva salarizării, echipa APEX Payroll oferă expertiza sa, atât prin serviciile de salarizare și administrare de personal către clienții externi, dar și către echipa APEX, având astfel un dublu rol.
Salarizarea și resursele umane sunt o zonă sensibilă în orice entitate indiferent de dimensiunea companiei. Această sensibilitate vine din faptul că, pe de-o parte sunt gestionate informații confidențiale, iar pe de altă parte, corectitudinea întocmirii documentelor și asigurării unor calcule corecte conform legislației în vigoare este o necesitate. Cum în România modificările legislative sunt foarte dese, de aici vine și dificultatea de a ține pasul cu toate schimbările, unele dintre ele fiind incomplet reglementate. Dacă la cele de mai sus mai adăugăm și eventualele erori la pregătirea documentelor sau la efectuarea calculului salarial, acestea pot afecta salariații, ale căror nemulțumiri pot avea efecte negative asupra performanțelor companiei.
Din aceste motive, considerăm că pilonii care formează fundamentul administrării procedurilor de salarizare în APEX Team sunt constituiți de două aspecte foarte importante: expertiza și profesionalismul celor care activează în cadrul APEX Payroll, pe de-o parte, și utilizarea unei platforme software stabile, actualizate, de încredere în gestiunea resursei umane și salarizării. Această platformă este constituită de dp-Payroll și True HR, soluții cu care am început în urmă cu foarte mulți ani să lucrăm.
Stabilitatea și încrederea în soluția tehnică, coroborată cu calitatea resursei umane a APEX Payroll, conduce la servicii de calitate și la promptitudine, aspecte atât de apreciate de către clienții noștri.
2. Ce presupune parteneriatul cu UCMS by AROBS?
Majoritatea colegilor din APEX Payroll foloseau soluția dp-Payroll chiar înainte de a intra în echipa APEX. Trebuie să spunem că acest parteneriat
s-a format în timp și a fost consolidat printr-o relație de încredere, apreciere și colaborare reciprocă dintre APEX și UCMS by AROBS. Este evident un parteneriat win-win în care beneficiile APEX au constat în primul rând în soluții tehnice rapide la orice dificultăți întâlnite în practica gestiunii salariilor.
Totodată, am fost bucuroși să observăm că feedback-ul nostru era apreciat de UCMS by AROBS, că ni se solicita contra-validarea unor tratamente fiscale sau a unor soluții implementate în aplicație. Această relație deschisă de colaborare a consolidat și eficientizat activitatea fiecărei echipe. Noi am maximizat beneficiile unui suport tehnic prompt și de calitate pentru dp-Payroll, iar mai departe am încercat să contribuim la calitatea aplicației prin feedback și validări de tratamente fiscale către UCMS by AROBS.
3. Care sunt cele mai mari provocări pe care le-ați întâmpinat în ultimul an și ce măsuri ați adoptat pentru a le face față? A fost digitalizarea un atu în acest context?
APEX Payroll a avut probabil cel mai încărcat an din istoria sa. Contextul pandemiei, dar mai ales numeroasele modificări legislative prin care s-au acordat compensații firmelor și salariaților au condus la necesitatea adaptării rapide, rezolvării unui volum mare de cerințe și informații, de pregătire a unor rapoarte și documente în timp foarte scurt. Beneficiile date de dp-Payroll au fost accesul facil la informații și posibilitatea extragerii acestora pentru pregătirea rapoartelor necesare. De asemenea, schimbările legislative au determinat și actualizarea permanentă a declarațiilor fiscale, ceea ce a implicat suportul tehnic prompt din partea UCMS by AROBS.
O altă provocare importantă în 2020 a fost proiectul de implementare a portalului True HR oferit de UCMS by AROBS. Proiectul a fost demarat înainte de a începe pandemia, iar condițiile dificile din timpul acesteia nu ne-au oprit să continuăm să implementăm soluția True HR și să diversificăm serviciile oferite de APEX Payroll.
Alătură-te transformării digitale și împărtășește povestea ta cu noi!
4. Cât de importantă este comunicarea cu UCMS by AROBS și cum vă ajută în soluționarea problemelor?
5. Care sunt planurile de viitor în ceea ce privește optimizarea procedurilor de administrare a resurselor umane și ce nevoi ați identificat / preconizați că vor apărea odată cu schimbările contextului social?
Despre Carmen Olaru
Un excelent pedagog cu o experiență de peste 20 ani în domeniu HR, Carmen împreună cu echipa ei asigură servicii de resurse umane la peste 5.000 de salariați. Răbdarea și atenția la detalii fac ca nimic să nu rămână la nivelul de generalitate pentru Carmen.
Dorința de împărtășire a cunoștințelor face din ea un excelent profesor, organizând periodic cursuri de legislație socială pentru clienți. Cu abilități comunicaționale excelente, Carmen asigură serviciile de HR și salarizare și în limba engleză sau franceză.

1. Care sunt valorile în funcție de care se desfășoară activitatea în departamentul de salarizare?
Pe primul loc, consider că sunt și vor fi întotdeauna oamenii. O echipă valoroasă este formată din oameni serioși, bine pregătiți, buni comunicatori, personalități ce se adaptează ușor și sunt orientați către rezultat. Apoi, foarte importantă este soluția tehnică utilizată (de încredere și care ține pasul cu vremurile).
Alte aspecte de valoare constau în pregătirea continuă a oamenilor, dorința de a se dezvolta, de a cunoaște și de a ține pasul cu modificările legislative, dar și cu cerințele pieței în care activăm.
2. Care sunt cele mai importante valori pe care le-ați învățat odată cu experiența acumulată de când profesați în acest domeniu de activitate?
Experiența a demonstrat că cele mai importante valori sunt: oamenii pasionați, pro-activi și motivați atât în propria echipă, dar și în cadrul clienților, valoarea adăugată adusă afacerilor clienților noștri, profesionalismul și calitatea, obiectivitate și confidențialitate.
3. Cum s-a optimizat procesul de gestionare a resurselor umane și al salarizării de când utilizați soluția dp-Payroll?
Soluția dp-Payroll înseamnă pentru noi informații, cifre și calcule corecte, eficientizarea modului și a timpului de lucru, livrabile prompte și de calitate pentru clienți. Astfel, portofoliul de clienți a fost dezvoltat, livrabilele au putut fi diversificate pentru a răspunde nevoilor de externalizare, avem certitudinea că obligațiile de raportare către autorități sunt pregătite cu acuratețe, în baza cerințelor legale și cu respectarea termenelor.
4. De ce ați ales să utilizați soluția dp-Payroll oferită de UCMS by AROBS?
A fost o conjunctură favorabilă. Am început să lucrăm cu UCMS by AROBS (pe atunci Work Solutions) când ne aflam într-o altă mare companie de consultanță, prin anul 2000. Atunci nu am fost implicați în alegerea soluției software. La început, aplicația nu era prea „prietenoasă” cu utilizatorul, însă în timp, aceasta a evoluat foarte mult. Am început să îi apreciem calitățile, stabilitatea și faptul că era tot timpul actualizată cu toate modificările legislative care apăreau foarte des. Încrederea pe care am căpătat-o în aplicație, lipsa incidentelor și a erorilor și relația bună cu dezvoltatorul ne-a făcut să nu dăm curs unor oferte multiple de a încerca alte soluții de programe de salarizare. Toate acestea ne-au condus să alegem dp-Payroll în 2004 când s-a format APEX Team, atunci a fost alegerea noastră și s-a bazat pe toată experiența anterioară cu UCMS by AROBS și cu soluția dp-Payroll.
5. Având în vedere că oferiți servicii de outsourcing, cât de complex este procesul de implementare și servisare a clienților, utilizând soluția noastră?
6. În ce mod vă ajută soluția la gestionarea activității și ce rezultate a înregistrat departamentul de salarizare de când utilizați soluția dp-Payroll?
7. Cât de operativ este ajutorul echipei de suport în soluționarea problemelor și cum se desfășoară comunicarea?
Avem o experiență de peste 10 ani în relația cu echipa UCMS by AROBS (anterior Work Solutions). Am avut parte în toți acești ani de o relație excelentă cu echipa suport UCMS by AROBS. Au găsit soluții la toate problemele cu care ne-am confruntat, indiferent că vorbim de configurare, rapoarte, actualizări, interogări, declarații, adeverințe, state de salarii, fluturași, centralizatoare și altele.
Ne considerăm dedicați muncii pe care o prestăm și totodată exigenți cu noi și cu partenerii noștri pentru că ne dorim ca serviciile noastre să fie de calitate înaltă.
Dacă anterior spuneam că suntem mândri că am avut și noi mica noastră contribuție la îmbunătățirea aplicației dp-Payroll de-a lungul anilor, în acest context, putem spune și că o parte din aprecierile primite de echipa APEX Payroll de la clienți se datorează și UCMS by AROBS pentru că ne-a pus la dispoziție o soluție performantă și o echipă de consultanți care are aceleași valori ca și noi: servicii de calitate, clienți mulțumiți și o carte de vizită impresionantă.
8. Cum credeți că va arăta viitorul departamentelor de salarizare și care credeți vă fi răspunsul companiilor producătoare de soluții software pentru acest segment?
Ne aflăm într-o continuă evoluție spre digitalizarea companiilor, a fluxurilor informaționale și chiar a relațiilor de muncă. Pandemia a accentuat aceste procese, iar România beneficiază din fericire de o infrastructură modernă de internet și comunicare și de specialiști bine calificați în domeniul IT. Pentru a recupera din avansul altor state în zona informatizării și digitalizării, România a trebuit să sară rapid peste niște etape și totodată să se inspire sau să adopte soluții deja funcționale în state mai avansate.
Calculul salarial probabil va deveni din ce in ce mai automatizat. Platformele de HR de tipul True HR vor fi o necesitate. Mulți clienți potențiali deja întreabă de accesul la un portal de HR, documente în format electronic, self-service și disponibilitate cât mai rapidă a informațiilor. La fel cum o relație cu banca nu se mai poate concepe în prezent fără un sistem de online banking, la fel și în salarizare nu vor mai putea fi oferite servicii fără aceste facilități de comunicare moderne cu salariații clienților.
Probabil că sistemele de salarizare self-service vor deveni mai răspândite. Procesatorul de servicii de salarizare va opera doar excepțiile și va face teste de control, în rest sistemul va funcționa automat, iar calculul salarial ar putea fi rulat direct de către client. Ne dorim să fim în pas cu evoluțiile tehnice și ale pieței, să le anticipăm, iar alături de UCMS by AROBS să avem mereu sisteme stabile din punct de vedere tehnic și al cerințelor legislative și să oferim servicii de calitate clienților noștri.