Cum să crești interacțiunea umană din companii prin folosirea tehnologiei
Cum să crești interacțiunea umană din companii prin folosirea tehnologiei
Într-o companie ce își dorește o relație strânsă între angajați, este nevoie de o interacțiune umană constantă, iar tehnologia poate veni în sprijinul ei. Chiar dacă mulți consideră că resursa umană de lucru va fi înlocuită de tehnologia care se dezvoltă tot mai mult, nu este nimic mai neadevărat. Tehnologia vina ca un ajutor în munca de zi cu zi a angajaților, fiind un sprijin de nădejde în eficientizarea proceselor de lucru.
Softurile de administrare de personal si salarizare sunt din ce în ce mai complexe și sunt inovate pentru a răspunde la cât mai multe dintre nevoile mediului de afaceri. Dacă managerii și angajații utilizează astfel de soluții intuitive pentru eficientizarea activității de zi cu zi, vor avea mai mult timp pentru socializare și interacțiune umană. Prin urmare, se pot crea legături care să ajute și în ceea ce privește sarcinile de lucru și munca în echipă pentru atingerea unui scop comun.
Citește și:
» Promovarea personalului, o modalitate de eficientizare a resurselor interne
» Transformarea digitală: Cum faci mai ușoară adaptarea angajaților la tehnologii noi
Cuprins
Tehnologia – sprijin important în procesele de recrutare
În procesul de atragere și reținere a talentelor, tehnologia a devenit un punct cheie, în special în contextul pandemiei, când interviurile de la sediul companiilor s-au redus considerabil. De la partea de employer branding, review-uri online despre companie și platforme de recrutare, toate simplifică munca specialiștilor HR. Dacă aceștia beneficiază de aportul tehnologiei în eforturile lor de a găsi oamenii potriviți pentru organigrama companiilor în care lucrează, vor avea mai mult timp pentru alte activități.
De exemplu, pot pune la cale strategii cu alte departamente sau vor avea ocazia să-i cunoască mai bine pe unii dintre membrii echipei din care fac parte. În plus, departamentul de resurse umane poate planifica mai multe activități pentru angajații companiei cu timpul economisit. Iată cum, indirect, tehnologia este un mijloc care contribuie la creșterea retenției de personal.
Eficientizarea sarcinilor zilnice cu ajutorul tehnologiei
Deși unii oameni au tendința să creadă că tehnologia va elimina elementul uman din ecuație, de fapt se poate întâmpla opusul. Dacă ne-am uita mai atent la caracteristicile pe care ni le oferă instrumentele digitale pentru îndeplinerea nevoilor de business sau sprijinul pentru a ajunge la publicul țintă dorit, ne-am da repede seama că ar putea ajuta organizațiile să devină mai umane în acest proces. În ce fel este de ajutor tehnologia? Lăsând profesioniștilor din zona resurelor umane să se concentreze pe obiective strategice și pe interacțiunea umană, eliberându-i de sarcini repetitive care pot fi efectuate cu ușurință de softuri.
Ultimele trenduri digitale nu sunt menite să înlocuiască oamenii, ci să-i ajute în eficientizarea activității. Soluțiile software sunt dezvoltate și pentru a-i ajuta pe angajați să creeze conexiuni mai semnificative în ceea ce privește colegialitatea și ajutorul reciproc, dar și pentru a crea locuri de muncă mai satisfăcătoare în care pot crește. Tehnologia este parte integrată din viața noastră de zi cu zi, iar ca instrument de lucru ne sprijină să atingem mai rapid lucrurile pe care ni le propunem, dar și să trecem ușor peste dificultățile ce pot apărarea.
Softuri performante care vin în sprijinul oamenilor
O analiză minuțioasă a nevoilor companiei înainte de a alege tehnologia care urmează să fie implementată este necesară. Acest lucru va determina identificarea soluției software potrivite, care să poată fi personalizată în funcție de necesitățile de moment. Fie că ne referim la un sistem de payroll, la complexitatea unui soft resurse umane ce conține un modul de cereri angajați, aceste aplicații fac viața mai ușoară atât managementului, cât și personalului.
Un articol publicat pe LinkedIN în 2019 notează faptul că managerii HR sunt în căutarea unor noi metode de a valorifica tehnologia pentru a dezvolta organizația în care activează, dar și poziția pe care o ocupă. Totuși, concentrarea pe oameni și pe relațiile interumane nu va dispărarea în acest proces.
Liderii din zona resurselor umane sunt conștienți de faptul că utilizarea tehnologiei pentru a completa capacitățile umane este una dintre cheile spre succes. În sprijinul acestei afirmații vine și un citat al unui recrutor din industria auto: „Tehnologia modelează constant afacerile, procesele, interacțiunile umane, etc. Evitarea acestei realități ar fi în detrimentul impactului unei funcții HR performante.”
Interacțiunea umană în vremea pandemiei
În aceste vremuri dificile, chiar tehnologia ne-a ajutat să menținem interacțiunea umană și la locul de muncă, chiar dacă de la distanță. Programele ne-au ajutat să ne organizăm sarcinile, activitatea zilnică dar și să păstrăm legătura, chiar și virtual, cu colegul de companie din alt oraș. Totodată, tehnologia facilitează crearea unor rapoarte de activitate care să ajute la îmbunătățirea activității pe termen lung.
Comunicarea directă și interacțiunea umană din companii crește atunci când tehnologia ne ajută să ne simplificăm munca, prin eliminarea sarcinilor manuale repetitive și consumatoare de timp. Reducerea timpului de lucru prin automatizarea unor operațiuni contribuie la creșterea unei culturi organizaționale sănătoase, în care angajații au timp și de socializare și pentru alte activități care să sudeze legăturile dintre ei. Tehnologia poate fi folosită pentru numeroase scopuri, iar îmbunătățirea relațiilor interpersonale din companii este unul dintre ele.
Soluțiile digitale ajută la o distribuirea a timpului mai eficientă și lasă mai mult pentru comunicare. Acest fapt poate duce la găsirea unor idei inovative care să îmbunătățească imaginea companiei, iar colegii să-și descopere pasiuni și interese comune.