Blog

Cum să menții un stil de viață echilibrat când muncești de acasă?

muncești-de-acasă
Lifestyle

Cum să menții un stil de viață echilibrat când muncești de acasă?

Să menții un echilibru sănătos al stilului de viață când muncești de acasă este o provocare pentru majoritatea dintre noi. Se presupune că deja ar fi trebui să ne obișnuim cu noua modalitate de muncă deoarece nu mai este o noutate. Ei bine, dacă unii au reușit deja să își creeze o rutină confortabilă, unii poate se simt copleșiți și au nevoie de un răsuflu proaspăt.

Demarcația atât de fină dintre viața personală și viața profesională poate nu ne priește tuturor. Găsirea unor elemente care să echilibreze balanța odată cu adoptarea noului stil de viață este necesară pentru sănătatea psihică a fiecăruia dintre noi.

Dar nu doar atât. În urma procesului de evaluarea performanței vei constata că ai rezultate satisfăcătoare pe ambele planuri. Iată, așadar, câteva sfaturi care te pot ajuta în crearea unui stil de viață echilibrat:

Descoperă momentele din zi când ești cel mai productiv           

Nivelul de productivitate din parcursul unei zile fluctuează. Unele persoane pot fi mai active dimineața. În timp ce altele funcționează mai bine la mijlocul zilei sau, chiar seara. Nivelul de productivitate este diferit la fiecare dintre noi.

muncești-de-acasă

În funcție de acestea apoi organizează-ți programul de lucru. Îndeplinește sarcinile care implică un efort ridicat și creativitate în acele momente. Sarcinile repetitive sau care nu te supun la un efort greu rezolvă-le în momentele în care nivelul tău de energie este mai scăzut. Astfel că nu se va instala nevoia de a lucra peste program. Sarcinile cele mai mari consumatoare de timp, energie și stres vor fi rezolvate la timp.

Fă un program cu care ești confortabil și respectă-l

Orarul pe care ți-l faci trebuie să ți se potrivească mânușă. Doar așa te vei putea ține de el. Vrei să se dovedească a fi cu adevărat eficient? Alocă un interval de timp pentru fiecare activitate în parte. Nu uita să te raportezi la ritmul tău de lucru. Dă-ți timpul necesar pentru a lucra la fiecare task în condiții normale. Astfel nivelul de stres îl vei menține în valori optime. Și nu vei mai simți presiune chiar dacă muncești de acasă.

Pauzele scurte trebuie să devină un obicei

Da, avem tendința să ne afundăm atât de mult în muncă încât să uităm să ne mai acordăm și clipe de răgaz. Un obicei cât se poate de nesănătos. Când muncești de acasă cu atât mai mult. De ce? Deoarece mulți dintre noi nu avem un spațiu special pentru munca la birou, nici dotările atât de trebuincioase. De aici și nevoia de pauze dese. Atât corpul, cât și mintea au nevoie de o reîmprospătare constantă. Așa că o pauză de cafea, ceai, sau chiar pentru a schimba câteva vorbe cu un prieten / coleg este un boost necesar de energie și va contribui la menținerea motivației ( găsești în acest articol mai multe informații despre » cum poți menține activă motivarea anagajaților ).

Poate folosești pauzele pentru a-ți îndeplini câteva sarcini personale. Unul dintre avantajele muncii de acasă este că îți poți plia mai ușor unele nevoi personale în jurul programului de lucru. Făcând lucruri mărunte pe tot parcursul zilei în doze mici, vei elibera mult mai mult timp seara pentru a te relaxa.

În acest mod îi va fi mai ușor creierului să asocieze acel spațiu cu partea profesinală, iar celelalte zone să rămână strict pentru relaxare. De aceea îți va fi mai ușor să te desprinzi de grijile de la birou seara după ce se încheie programul de muncă și să te axezi pe viața privată. Ba chiar mai mult te va ajuta să reziști mai bine tentației de a lucra peste program.

Păstrează legătura cu colegii

Comunicarea este de un real ajutor. Faptul că biroul de muncă s-a mutat în propria locuință nu înseamnă renunțarea la discuțiile cu colegii. Chiar dacă muncești de acasă poți păstra legătura cu ei la fel de bine prin mediul online. Că ai nevoie de idei sau anumite informații, ori pur și simplu ți-e dor de atmosfera de la birou, discuțiile online te vor ajuta să te pui la curent cu toate noutățile.  

Asigură-te că alegi cele mai potrivite metode pentru a te menține în formă și a te bucura de avantajele pe care le oferă munca de acasă. Cu cât îți organizezi mai bine activitatea, cu atât vei reuși să menții echilibru dintre viața personală și cea profesională și vei da randament maxim pe ambele planuri.

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

» Munca în echipă este mai eficientă dacă există diversitate culturală
» Top 10 sarcini ale unui manager resurse umane
» Managementul banilor – 5 metode eficiente de gestionare a finanțelor

Ne găsești și pe Facebook / Linkedin

semnatura