Ce metode poți folosi pentru a crește satisfactia angajatilor
satisfactia angajatilor 4

Ce metode poți folosi pentru a crește satisfactia angajatilor?

Ce metode poți folosi pentru a crește satisfactia angajatilor?

Lectură de 5 minute

Succesul pe termen lung al organizației tale este strâns legat de satisfactia angajatilor, care trebuie să fie la un nivel înalt. Totodată, aceștia trebuia să-și poată desfășura activitatea profesională în condiții de lucru optime. Pentru ca oamenii să fie mulțumiți, trebuie să porți cu regularitate conversații deschise cu ei, astfel încât să le înțelegi dorințele și să identifici aspectele care pot fi îmbunătățite. O atmosferă pozitivă la locul de muncă eficientizează și activitățile de administrare personal, și contribuie la productivitatea angajatilor.

Citește și:

Prioritizează satisfactia angajatilor din companie

Fie că dorești să păstrezi în companie oamenii performanți pentru o perioadă cât mai lungă, sau vrei să recrutezi alți profesioniști, este important să prioritizezi satisfactia angajatilor pentru a avea succes. În cadrul acestui articol, vom prezenta câteva recomandări care pot susține un nivel ridicat în ceea ce privește satisfacția pe care angajații o au în interiorul organizației tale.

Ce este satisfactia angajatilor?

Satisfactia angajatilor este nivelul de mulțumire pe care membrii echipei îl au față de rolurile pe care le îndeplinesc în cadrul companiei, activitatea pe care o desfășoară, dar și satisfacția în raport cu anumite relatii profesionale regăsite în organizație. Când știi cum să crești sau să menții satisfactia angajatilor la un nivel înalt, dezvoltarea organizationala poate avea loc pe termen lung. Dacă membrii companiei sunt mulțumiți de toate condițiile de care au parte pentru a munci, vor fi mai productivi și mai implicați. Aceste aspecte contribuie și la un nivel ridicat de satisfacție din partea clienților.

Ce arată statisticile?

satisfactia angajatilor 2

Un raport din anul 2021, publicat de Gallup, arată faptul că 52% dintre angajații care au părăsit o companie au spus că managerii lor sau organizația ar fi putut preveni plecarea lor dacă se concentrau pe nivelul lor de satisfacție. Mai mult, conform unor date prezentate de zipd.co, 86% dintre angajați spun că mediul de lucru le afectează satisfacția la locul de muncă, și că îndeplinește un rol crucial în această privință.

De aceea, este important să te asiguri că există o atmosferă pozitivă în cadrul organizației și să întrebi constant oamenii ce poate fi îmbunătățit.Potrivit unui sondaj efectuat de SHRM (Society of Human Resource Management), respectul la locul de muncă devine o prioritate în rândul angajaților, fiind cel mai important indicator al satisfacției acestora pentru 72% dintre respondenți.

Implică angajații în procesul de luare a deciziilor

Un pas important în a crește satisfactia angajatilor este să le oferi oportunitatea de a-și expune părerea, atunci când nivelul lor de expertiză poate fi de ajutor în luarea unei decizii de business. Conform celor de la Harvard Business School, acest lucru le oferă încredere și le arată că opinia lor este importantă, lucruri esențiale pentru un nivel ridicat de implicare și satisfacție.

Pune la dispoziție un program flexibil de muncă

Răspândirea sistemului work from home, implementat în numeroase companii la nivel global, a venit și cu posibilitatea unui program de lucru flexibil. Dacă oferi oamenilor ocazia de a-și alege singuri ora de începere a activității, pentru a se împărți mai bine între sarcinile de la locul de muncă și viața personală, satisfactia angajatilor va crește. Cultura companiei îndeplinește un rol important în această privință, fiind un factor care poate contribui semnificativ la retentia angajatilor pe termen lung.

Oferă feedback constructiv cu regularitate

În general, angajații nu vor să aștepte până la evaluarea performanței de la sfârșitul anului pentru a primi feedback din partea managerilor. Prin urmare, ia în considerare programarea unor discuții lunare sau săptămânale cu ei, pentru a aborda punctele lor forte, dar și zonele de îmbunătățire. În acest fel, poți crea un plan de training angajati, care să le permită să-și dezvolte anumite aptitudini profesionale. O astfel de practică va crește satisfactia angajatilor și va aduce beneficii atât lor la nivel individual, cât și companiei.

Arată-ți recunoștința față de munca pe care o depun

Recunoasterea meritelor oamenilor pentru contribuția adusă organizației este importantă pentru satisfactia angajatilor și pentru a crește nivelul lor de implicare. Aprecierea trebuie să fie manifestată atât pentru angajații care înregistrează performanțe notabile, cât și pentru întreaga echipă. Efortul comun al tuturor face ca un business să fie sustenabil și să-și atingă obiectivele propuse.

În plus, poți alege să sărbătorești zilele de naștere ale oamenilor și aniversările în muncă, pentru a-i face pe membrii companiei să se simtă apreciați. Astfel de ocazii sunt și un prilej de socializare, care este de asemenea un aspect fundamental în satisfactia angajatilor.

Aprecierea și recunoștința arătată angajaților la anumite intervale de timp îi menține pe angajați motivați. De asemenea, în măsura posibilităților, poți oferi beneficii extrasalariale pe placul oamenilor pentru a le crește moralul și satisfacția de la locul de muncă.

Definirea clară a obiectivelor organizației

Chiar dacă ai o echipă formată din oameni competenți și implicați, nu doar aceste aspecte sunt importante pentru succesul organizației. Dacă nu există obiective clare anuale și periodice, este posibil ca implicarea și satisfactia angajatilor să fie afectate. Echipa ta are nevoie de îndrumări de-a lungul timpului, astfel încât să-și îndrepte efortul în direcțiile potrivite.

satisfactia angajatilor 3

Atunci când o organizație nu reușește să ofere obiective clare, pot apărea diverse nemulțumiri. Angajații își doresc ca munca lor să aibă un scop tot mai bine definit și să facă diferența într-un mod pozitiv. Pentru satisfacția lor la locul de muncă, au nevoie și de o direcție care să-i mențină implicați.

Promovează bunăstarea mentală și fizică

Poate fi dificil să te simți mulțumit la locul de muncă atunci când nu ești pe deplin sănătos, fie că este vorba de starea mentală sau cea fizică. Prin urmare, programele de wellbeing oferite de companii pot ajuta oamenii să reducă stresul de la locul de muncă și să evite starea de burnout.

Tot în această privință, este benefic să promovezi un stil de viață sănătos, și să nu pui accent pe depășirea orelor de program de către salariați. Potrivit zipdo.co, 89% dintre angajații companiilor care promovează și susțin inițiativele de wellbeing sunt mai predispuși să-și recomande organizația ca fiind un loc de muncă foarte bun. Atunci când angajații se simt apreciați, loialitatea lor crește și sunt mai dornici să promoveze compania și altora.

Află ce vor angajații

O altă modalitate potrivită de a crește satisfactia angajatilor este să afli direct de la ei ce își doresc să se desfășoare diferit în cadrul organizației. Cere sugestii pentru o schimbare pozitivă, dar și idei asupra lucrurilor care îi mulțumesc în prezent. Aceasta este, de asemenea, o metodă bună pentru a afla cât de mulțumiți sunt în prezent angajații de organizația din care fac parte.

Există o mulțime de instrumente și sondaje disponibile care te pot ajuta să colectezi idei de la angajați rapid și ușor, cum ar fi sondajele interne. Deși nu orice sugestie venită din partea lor poate fi pusă în aplicare, cel puțin această abordare va oferi o mai bună înțelegere a ceea ce crește sau scade nivelul lor de satisfacție.

Satisfactia angajatilor contribuie la succesul afacerii tale

Atunci când ai angajați mulțumiți, poți conta pe sprijinul lor total în atingerea obiectivelor propuse, atât pe termen scurt, cât și în ceea ce privește strategiile care se întind pe o perioadă mai lungă. Contribuie la motivarea angajaților și la satisfacția lor prin gestionarea optimă a lucrurilor importante pentru aceștia: tipul muncii desfășurate, atmosfera din organizație, scopul muncii lor, oamenii alături de care lucrează, modul în care sunt evaluați, stabilirea unor limite, împărtășirea feedbackului și oportunitățile de creștere.