Cum te scapă dp-Payroll de stresul gestionării reținerilor salariale?

rețineri din salariu

Cum te scapă dp-Payroll de stresul gestionării reținerilor salariale?

O retinere din salariu creează uneori destule bătăi de cap pentru specialistul payroll, mai ales dacă această sarcină se desfășoară manual. Desigur, și cu atât mai mult cu cât această procedură trebuie respectată pentru un număr mare de angajați. De ce să te pierzi în sarcini greoaie care consumă și timp și energie, când poți automatiza toată această activitate cu ajutorul modului dp-Rețineri Salariale din cadrul soluției dp-Payroll?

Citește și:

» Administrarea personalului cu True HR – ghid de utilizare
» De ce să treci de la excel la un program payroll?

1. Poate gestiona mai multe tipuri de rețineri salariale

dp-Payroll îți oferă o mână de ajutor solidă atunci când vine vorba de gestionarea oricărui tip de retinere din salariu. Este flexibil și se poate plia întocmai pe nevoile tale. Ba mai mult, poate înregistra toate tipurile de acțiuni, astfel că tranzacțiile se vor face automat, după recurența dorită. Iată ce tipuri de rețineri salariale poți gestiona:

– sume necesare pentru plata pensiilor alimentare sau a oricăror tipologii de plăți pentru întreținerea copiilor;
– sume aferente creditelor bancare care reprezintă rate lunare sau sume restante;
– datorii pe care angajatul trebuie să le achite statului pentru asigurări medicale și sociale care nu s-au achitat la timp;
-datorii către stat acumulate în urma unor sancțiuni și penalizări de ordin disciplinar, precum amenzile;
-alte tipuri de propriri pe care le are angajatul.

2. Poate defini plafoanele 

Prin plafon ne referim la limita maximă până la care se poate efectua orice retinere din salariu a unui angajat. Astfel că softul pune la dispoziție utilizatorilor setarea plafoanelor până la care se face orice retinere din salariu, ținând cont și de indemnizațiile de concediu medical ale unui angajat. De aceea, se poate seta:

  • un plafon fără concedii medicale;
  • un plafon cu concedii medicale.
3. Poate seta ordinea priorității reținerilor

Cu dp-Rețineri Salariale, orice retinere din salariu se realizează în funcție de prioritate. Prin urmare, reținerile cu prioritate mai mică  au întâietate.

Bineînțeles că există și situația în care unele rețineri au aceeași prioritate. În acest caz softul permite reținerea lor proporțională în funcție de valoarea calculată a fiecărei rețineri.

Pentru a eficientiza și mai mult activitatea departamentului de salarizare, funcționalitatea permite utilizarea aceluiași element de pontaj atât prin modulul de rețineri, cât și direct în pontajul angajaților.

4. Permite flexibilitate de gestionare
retineri din salariu

În ceea ce privește modul de gestionare al reținerilor, softul este foarte flexibil. Prin urmare, o dată definit un tip de retinere din salariu se poate interveni asupra cu modificări ori de câte ori este necesar. În același sens, o retinere din salariu poate fi ștearsă din sistem dacă nu mai are întrebuințare. Iar o reținere nouă poate fi definită în sistem în orice moment. Pentru firmele care au foarte mulți angajați în dp-Payroll există funcționalitatea de a importa direct în pontaj reținerile, astfel se salvează foarte mult timp și nu mai trebuie operate manual.

5. Poate defalca elementele sumei care compun valoarea totală a reținerii

Cu alte cuvinte, dp-Rețineri Salariale te ajută să ai o imagine foarte clară asupra elementelor care compun suma ce urmează a fi retrasă angajatului. Astfel, poți defini următoarele tipuri de elemente:

  • Valoarea introdusă – reprezintă valoarea reținerii introduse;
  • Suma de reținut – reprezintă suma care trebuie reținută pe luna respectivă;
  • Restanța – se completează cu suma aferentă reținerilor de pe lunile anterioare, pentru lunile în  care s-a depășit plafonul;
  • Taxa de transfer – reprezintă suma aferentă costurilor pentru cazurile în care reținerea efectivă se transmite prin mandat poștal;
  • Sold inițial – se utilizează în cazul în care vorbim de o reținere recurentă și reprezintă suma aferentă reținerilor de pe lunile anterioare;
  • Total  – reprezintă suma dintre valoarea de reținut + restanță + taxa de transfer;
  • Sold cumulat – însumează valorile aferente lunii curente și reținerile de pe lunile anterioare;
  • Sold final – înseamnă valoarea soldului final al reținerii.
  • Aprobare depășire plafon – se utilizează în cazul în care există acordul angajatului ca pentru respectiva reținere să se retragă o sumă mai mare decât plafonul stabilit. Valoarea maximă care se poate reține este salariul net al angajatului, salar net din care se scad eventualele avansuri deja acordate.
retineri din salariu (3)

Chiar dacă sistemul permite această defalcare, valoarea totală a reținerii se va calcula la momentul efectuării fiecărui calcul salariu net.

6. Permite vizualizarea tuturor reținerilor din companie
Centralizând fiecare retinere din salariu în dp-Payroll, ai o imagine unitară asupra tuturor reținerilor din cadrul companiei tale. Prin urmare, poți genera rapoarte complexe, în care să vezi foarte detaliat situația financiară a angajaților tăi.

7. Permite plata prin bancă a reținerilor

După calcularea salariilor se poate efectua plata prin bancă a reținerilor, direct din aplicație. Eficientizezi cu siguranță sarcinile unui specialist payroll. Mai ales dacă poate întreprinde toate acțiunile din același soft.

dp-Payroll are 25 de ani de experiență și un portofoliu de peste 500 de parteneri

UCMS by AROBS oferă de 25 de ani soluții software integrate pentru managementul resurselor umane și salarizare. Ne concentrăm eforturile pentru a răspunde unor nevoi cât mai variate, nevoi actuale și precise. Soluțiile noastre sunt configurabile. De aceea se pot adapta pe orice tip de companie, indiferent care este domeniul ei de activitate. Pentru a asigura confortul partenerilor noștri, echipa de suport tehnic răspunde cu promptitudine la solicitările care intervin. În aceeași măsură, mizăm pe promptitudine și la implementarea măsurilor legislative. Suntem atenți să implementăm noile reglementări în timp record, astfel încât partenerii noștri să poată fi la zi cu toate sarcinile financiare. Dacă vrei să ne cunoaștem și să îți oferim mai multe detalii despre soluție, contactează-ne!

semnatura