Resursele umane în 2025: Principalele tendințe
tendinte in resurse umane in 2025

Resursele umane în 2025: Principalele tendințe

Resursele umane în 2025: Principalele tendințe

Lectură de 3 minute

Ne apropiem rapid de 2025, astfel că ne-am propus să aruncăm o privire asupra tendințelor din domeniul resurselor umane în anul următor. Într-un context global marcat de schimbări rapide și digitalizare accelerată, vom putea vedea o transformare a rolurilor și proceselor din cadrul companiilor, dar și abordări diferite privind atragerea și retenția angajaților. Totodată, inteligența artificială și analiza datelor își extind influența, modelând deciziile strategice în HR.

Citește și:

» Cum a trecut anul 2024 pentru UCMS by AROBS?

Dezvoltarea liderilor din cadrul companiilor

Una dintre prioritățile de top în domeniul resurselor umane în 2025 este dezvoltarea liderilor, pentru a răspunde mai bine la nevoile echipelor și pentru a fi capabili să se ocupe de responsabilități tot mai mari. Conform unui sondaj efectuat de Gartner, 75% dintre liderii de HR consideră că managerii sunt copleșiți, în timp ce 70% spun că programele lor actuale de leadership nu pregătesc managerii pentru viitor. De aceea, este importantă adoptarea unei strategii de dezvoltare continuă, care pune accent pe învățarea practică.

Dezvoltarea competențelor prin upskilling și reskilling

Ritmul accelerat al schimbărilor tehnologice și economice face ca dezvoltarea competențelor să fie foarte importantă. Astfel, organizațiile vor investi în platforme de învățare online și programe personalizate pentru ca angajații să-și îmbunătățească abilitățile existente, ori să dobândească competențe noi. Upskilling și reskilling sunt esențiale pentru a răspunde schimbărilor rapide din industrie și pentru a se adapta la diferite situații.

Wellbeing-ul angajaților într-un sistem hibrid al muncii

Munca în format hibrid sau la distanță a devenit o obișnuință în toată lumea. În acest context, menținerea satisfacției angajaților necesită o nouă abordare. Munca de acasă le oferă acestora un control mai mare asupra echilibrului dintre viața profesională și viața personală, însă în acest context pot apărea provocări precum izolarea de colegi și nevoia de a jongla responsabilitățile profesionale cu îngrijirea copiilor, spre exemplu. Într-un material despre trendurile de HR și Recrutare din 2025, Forbes notează că abordarea eficientă a acestor probleme va fi o preocupare majoră pentru organizații, fiind nevoie de strategii inovatoare pentru a sprijini bunăstarea angajaților, menținând în același timp productivitatea muncii.

Îmbunătățirea tehnologiei utilizată în procesele de HR

Optimizarea tehnologiei HR este de mai mult timp o preocupare pentru companii, iar în 2025 vor aborda acest aspect și mai atent, dorind să eficientizeze operațiunile și să sporească productivitatea. Potrivit aceluiași raportat prezentat de Gartner, 55% dintre liderii de HR consideră că tehnologiile lor actuale nu satisfac nevoile de afaceri în evoluție, iar 51% nu pot măsura rentabilitatea investițiilor lor în tehnologie. Prin urmare, vor acorda atenție unor noi platforme și își vor regândi strategia privind bugetele alocate digitalizării.

Diversitate, echitate și incluziune (DE&I)

La nivel global, tendința de a crea un mediu de lucru incluziv continuă să crească. Inițiativele DE&I se concentrează pe reducerea prejudecăților în recrutare, dezvoltarea leadership-ului diversificat și promovarea unei culturi organizaționale care încurajează echitatea.

Decizii bazate pe date

Procesele de resurse umane devine din ce în ce mai bazate pe date, utilizând instrumente de analiză pentru a măsura productivitatea, angajamentul și satisfacția angajaților. Aceste datele, colectate prin diferite metode, oferă informații valoroase pentru ajustarea strategiilor organizaționale.

Adaptarea la așteptările Generației Z și Alpha

Valorile regăsite în cadrul organizațiilor devin tot mai importante, cu precădere pentru angajații mai tineri. Ei pun accent pe valori precum sustenabilitatea, flexibilitatea și oportunitățile de creștere. De aceea, este de așteptat ca organizațiile și departamentele de HR să își adapteze strategiile pentru a răspunde nevoilor acestor generații, oferind programe de implicare socială și pentru dezvoltarea carierei.

Adaptabilitatea la schimbare, esențială în HR în 2025

Resursele umane din 2025 sunt definite de inovație, adaptabilitate și o orientare clară către bunăstarea și satisfacția angajaților. Organizațiile care acordă o atenție sporită acestor aspecte vor fi mai performante pe termen lung și au mai multe șanse să atragă și să păstreze angajații potriviți pentru nevoile lor, adaptându-se la un mediu de lucru dinamic.