Procesul de recrutare personal în noua normalitate. Sfaturi și recomandări
Procesul de recrutare personal în noua normalitate. Sfaturi și recomandări
Odată cu noua normalitate procesul de recrutare personal s-a schimbat. Digitalizarea procedurilor este acum un mecanism normal pentru orice specialist de recrutare. Care deși aduce avantajul eficientizării muncii și a reducerii timpului de lucru, vine și cu o diversitate de provocări.
Să fii prezent mereu în mediul online, să iei parte la trenduri, să te adaptezi la toate noutățile pe care le propune piața face parte din modalitatea de adaptare a fiecărui business. Iată câteva aspecte de care să ții cont în crearea strategiei de recrutare:
Cuprins
1. Creează conținut relevant
Personalizează mesajul anunțului de angajare pe profilul candidaților. Este important ca limbajul folosit în postarea anunțului de recrutare personal să fie conceput pe înțelesul candidaților țintă. De aceea, este nevoie ca în prealabil să îți acorzi timp pentru a contura profilul candidatului ideal. Ai grijă să te raportezi la:
- nevoile lui
- interesele
- modul de viață
- venitul mediu
- obiceiurile online
Cu cât va fi mai detaliat profilul candidatului ideal, cu atât va fi mai ușor să vă adresați lui. Această abordare îți va oferi, de asemenea, o idee mai bună despre locul unde să distribui conținutul:
- Site-ul companiei
- Bloguri externe/Platforme de recrutare
- Rețelele de socializare
- Newsletter
Pentru a face mai convingător anunțul de recrutare personal, folosește mărturii de la angajații existenți. Oferă informații despre salariu, descrie noutăți și detalii despre industria în care activează firma.
2. Creează o strategie solidă de recrutare în rețelele de socializare
O prezență puternică pe rețelele de socializare este vitală. Fii atent la modul de comunicare cu viitorii angajați. Structurează postările într-un calendar, pe tipologii. Creează postări informative, poți chiar insera doze de umor în unele postări. Vorbește-le despre viziunea companiei într-un mod simplu și prietenos, încurajează-i să participe la discuții. Prin acestea îți construiești o imagine solidă asupra brandului. De ce este important să fii prezent pe rețelele de socializare?
Pentru că mulți candidați verifică aceste conturi pentru a-și forma o imagine mai clară despre companie. Și nu doar atât. Numărul de utilizatori activi pe aceste rețele este ridicat. Astfel te asiguri că ajungi la un număr mare de posibili candidați. De aceea, întreținerea activității pe platformele de socializare este un pas important în procesul de recrutare personal.
Pentru o și mai mare vizibilitate, alătură-te forumurilor care sunt specifice pe domeniul de activitate al firmei tale. Este o formă excelentă de a atrage posibili candidați.
3. Construiește o imagine puternică a firmei în mediul online
Procesul de recrutare personal este mai eficient dacă firma pentru care recrutezi are o imagine puternică în mediul online. Cu atât mai mult cu cât recrutarea se desfășoară, în cea mai mare parte în acest mediu. O companie fără o prezență activă în mediul online nu este credibilă. Mulți candidați caută informații despre firma la care urmează să se angajeze online. Fie pe propriul website, pe alte site-uri intermediare, noutăți scrise în presă despre companie, rețelele de socializare, etc. Oferă toate informațiile necesare posibililor angajați – investește în mediul online. Fii atent ca toate informațiile de pe toate platformele să fie actualizate în permanență.
4. Alege un proces digital de recrutare personal
Pentru ca procesul de recrutare să fie o experiență plăcută pentru candidați și recrutori deopotrivă, alege o metodă eficientă. Utilizează un software de recrutare care colectează datele despre angajați. Acesta se conectează cu platformele online de recrutare și permite selectarea lor prin aplicarea filtrelor dorite. Prin utilizarea unui astfel de soft procesul de recrutare personal va prinde o nouă formă și se va desfășura mai rapid.
5. Obține feedback despre procesul de recrutare personal
Cea mai bună modalitate de a îmbunătăți procesul de recrutare este prin obținerea părerilor candidaților legat de experiența lor. Poți crea fișe de evaluare consistente pe care să le completeze candidații, pentru a-ți forma o părere cât mai clară.
6. Măsoară rezultatele
Nu te mulțumi doar cu răspunsurile de la candidații. În unele cazuri acestea nu reflectă întocmai realitatea. De aceea, adoptă o măsură extra: evaluează procesul de recrutare personal în funcție de rezultatele obținute.
Cu ajutorul instrumentelor de analiză, poți urmări statisticile pentru activitatea din mediul online și să faci o conversie. Astfel îți dai seama dacă strategia de recrutare a fost potrivită și dacă te-a ajutat la îndeplinirea obiectivelor. În funcție de acestea vei ști ce ajustări să faci și unde să intervii.
Ți-a plăcut articolul? Citește și:
» Am lansat pachetul pentru IMM! Împreună #digitalizămRomânia
» Satisfacția la locul de muncă – ce este și cum o putem îmbunătăți?
» Managementul banilor – 5 metode eficiente de gestionare a finanțelor