Cum să-ți eficientizezi resursele prin promovarea personalului
Cum să-ți eficientizezi resursele prin promovarea personalului
Atunci când trebuie să identifici persoana potrivită pentru ocuparea unui rol intern, promovarea personalului poate fi soluția potrivită. În primul rând, avansarea angajaților actuali facilitează acomodarea rapidă cu noul rol, deoarece ei cunosc deja compania și toate mecanismele interne. Mai multe despre cum te ajută promovarea personalului să-ți eficientizezi resursele interne, îți vom povesti în continuare.
Citește și:
» Cum te ajută un management digital al operațiunilor de HR?
» Cum sprijină abilitatile de leadership retenția de personal?
Cuprins
Recrutarea este mult mai puțin costisitoare
Dacă alegi să promovezi o persoană din cadrul companiei, costurile de angajare se diminuează semnificativ, deoarece nu mai ești nevoit să investești în promovarea jobului, în aplicarea unor tehnici de recrutare sau să aloci fonduri pentru diverse acțiuni de identificare și selecție a candidaților. Astfel, promovarea personalului se poate dovedi cea mai eficientă strategie astfel încât să găsești omul ideal pentru poziția respectivă.
Cum realizezi optim promovarea personalului
Această metodă presupune îndreptarea atenției către actualii angajați atunci când s-a deschis o poziție nouă în cadrul companiei. Prin urmare, poți promova acel rol intern și să încurajezi aplicările oamenilor din organizație. Ideea acestei operațiuni este să faci procesul de recrutare mult mai rapid, prin găsirea unui candidat cu aptitudinile potrivite din interiorul organizației. Metode prin care poți efectua promovarea personalului:
- avansarea directă în funcție a angajatului în cadrul aceluiași departament;
- transferul unui angajat dintr-un departament în altul;
- anunțuri interne referitoare la o poziție deschisă, în special în rândul angajaților care își doresc o reconversie profesională;
- trecerea de la un program part-time la unul full-time pentru un angajat care își dorește această schimbare.
Cum poți găsi oamenii potriviți pentru promovare
Dacă alegi promovarea personalului, primul instinct ar putea fi să te uiți înspre oamenii care ies în evidență și sunt capabili să rezolve situații dificile. Aceștia merită toată atenția ta, însă o întreagă echipă de oameni contribuie la desfășurarea activității companiei, chiar dacă nu toți se evidențiază. Prin urmare, este important să găsești și angajații care nu se fac remarcați, dar care contribuie într-un mod semnificativ. Astfel, vei avea șanse mai mari să ajungi la resursa umană de care ai nevoie, pentru a o dezvolta profesional.
Una dintre cele mai bune modalități pentru promovarea personalului este să-ți încurajezi echipa să recunoască eforturile tuturor, și să menționeze modul în care un angajat sau altul a contribuit la un anumit proiect. În calitate de manager, poți observa mai bine aptitudinile individuale ale fiecăruia și poate vei găsi omul potrivit la locul potrivit. Astfel, vei contribui și la retentia de personal din companie.
Identifică potențialul angajaților cu ajutorul specialiștilor HR
Pentru promovarea personalului, poți totodată să apelezi la departamentul de resurse umane, care să inițieze programe de mobilitate internă. În cadrul acestora, anumiți angajați ocupă poziții diferite pentru o anumită perioadă de timp. Unul dintre scopurile acestor acțiuni este de a observa activitatea altor departamente. De asemenea, o schimbare de rol are loc pentru a identifica dacă dețin calitățile necesare pentru a ocupa o poziție diferită. Mai mult, unii salariați pot avea nevoie de o reconversie profesională, care poate fi realizată cel mai eficient printr-un program de mobilitate internă.
Totodată, cunoștințele angajaților despre întreaga activitate a companiei se îmbunătățesc odată ce acordă atenție și celorlalte departamente. În cele din urmă, ele pot stimula angajații să rămână în aceeași companie pe termen lung și să contribuie la identificarea angajaților potriviți pentru alte poziții. Specialiștii HR trebuie să vină în fața potențialilor candidați cu strategii diferite atunci când se dorește promovarea personalului din propria organigramă, în schimbul identificării candidaților externi.
Ia în calcul timpul necesar pentru găsirea unui înlocuitor
Dacă iei hotărârea de a avansa în funcție pe cineva din companie, poziția ocupată anterior de acel angajat va rămâne descoperită. Din acest motiv, trebuie luat în considerare cât de repede poți găsi un înlocuitor. O analiză amănunțită a acestui aspect va ajuta la alegerea deciziei potrivite pentru jobul în cauză.
Implementează programe de training pentru promovarea personalului
Inițierea unor program de învățare și dezvoltare profesională va facilita promovarea personalului. Angajații vor avea ocazia să asimileze informații noi și să dezvolte alte aptitudini, care îi va sprijini în încercarea de a avansa pe alte funcții interne. Mai mult, ei se vor simți recunoscători că pui accent pe formarea lor, iar șansele de a dori să rămână pentru mult timp în cadrul companiei vor crește simțitor.
Informează mai întâi angajații despre pozițiile care urmează să fie disponibile
Pentru ca actualii angajați să aibă șanse crescute de a avansa pe alte poziții interne, promovează în rândul acestora posturile care vor fi disponibile, înainte de a le promova în mod public. Chiar dacă rolurile nu vor fi ocupate de proprii angajați, șansa de a aplica îi va face să înțeleagă ce șanse de avansare au în cadrul propriei companii. Totodată, fii deschis la posibilitatea ca un salariat să își dorească un rol într-un departament diferit față de cel în care activează în prezent. Promovarea personalului se poate realiza uneori și în moduri neașteptate, dar care să aducă rezultatele dorite pe termen lung.
Identifică pozițiile potrivite pentru promovarea personalului
Promovarea personalului aduce beneficii atât pentru angajați, cât și pentru angajator. Oamenii din echipa ta se vor mai simți mai apreciați prin recunoașterea efortului depus în desfășurarea activității. Costurile necesare angajării se reduc, în special pentru pozițiile unde identificarea oamenilor potriviți este mai dificilă și consumatoare de timp. Promovarea personalului nu poate fi făcută pentru orice poziție nouă din companie, însă este o metodă eficientă de a utiliza resursele interne. Prin urmare, observă care strategie este cea mai potrivită pentru tine și nu ezita să o aplici pentru a-ți dezvolta compania.