Promovarea angajatilor, o metodă eficientă pentru completarea echipelor
Promovarea angajatilor, o metodă eficientă pentru completarea echipelor
Atunci când ai nevoie să suplinești plecarea unor specialiști din compania ta, promovarea angajatilor actuali poate fi metoda potrivită. Completarea echipelor în acest mod este o strategie tot mai întâlnită în companiile din întreaga lume. În acest fel, se reduce timpul de acomodare al persoanei cu noul rol, care este deja integrată în organizație. Desigur, înaintea unei astfel de decizii, trebuie luate în considerare variantele de înlocuire a salariatului care va avansa în funcție.
Citește și:
» Cum te ajută o soluție digitală în evaluarea anuala a angajatilor?
» Cinci moduri prin care poți crește retentia de personal din organizația ta
Cuprins
Ce presupune promovarea angajatilor din companie?
Profesioniștii care își doresc un progres constant în carieră se gândesc și la ocuparea unei poziții superioare, în organizația actuală sau într-o altă firmă. Promovarea angajatilor presupune ascensiunea lor în companie, creșterea responsabilităților, a statutului, dar și a salariului. În plus, poate fi discutată adăugarea unor beneficii extrasalariale. Răsplătirea eforturilor de la locul de muncă printr-o avansare în funcție contribuie la loialitatea angajatilor, un lucru foarte important pe o piață a muncii competitivă și în care retentia angajatilor este o preocupare continuă pentru organizații și specialiștii HR.
Ce criterii trebuie luate în calcul pentru promovarea angajatilor?
Pe baza politicilor existente în fiecare organizație, decizia de promovare a unui angajat este luată în funcție de diferite aspecte. Acestea pot fi vechimea în muncă, experiența, performanta angajatilor, cunoștințele dobândite, relaționarea cu colegii, capacitatea de a conduce, și alte aspecte importante de luat în considerare.
Care sunt principalele tipuri de promovare a angajaților?
Când vorbim de promovarea angajatilor, aceasta poate fi de mai multe tipuri. Promovarea orizontală și promovarea verticală sunt cele în care responsabilitățile, dar și remunerația celui avansat sunt schimbate într-o măsură mai mică sau mai mare.
- Promovarea orizontală
Acest tip de promovare recompensează un angajat cu o creștere a salariului în urma eforturilor sale susținute, dar cu puține modificări pe partea de responsabilități, sau chiar deloc. Este considerată ca fiind mai mult o schimbare a titulaturii în ceea ce privește funcția ocupată.
- Promovarea verticală
Cea mai radicală schimbare a funcției și beneficiilor unui angajat este când beneficiază de o promovare verticală. Aceasta se referă la o schimbare a responsabilităților dar și a salariului, a statului în organizație, a beneficiilor și așa mai departe.
Dezvoltarea abilităților pentru promovarea angajatilor
Pentru a avea șanse ridicate de a găsi în organigrama proprie candidatul potrivit pentru un rol deschis, acordă atenție dezvoltării aptitudinilor personalului din diferite departamente. Un program de training ușor de parcurs, bine structurat cu ajutorul tehnologiei, facilitează îmbunătățirea cunostințelor oamenilor din companie. Prin urmare, cresc șansele ca promovarea angajatilor proprii să fie cea mai potrivită soluție când ai nevoie de un specialist pentru o funcție anume. Totodată, prin evaluarea performantelor angajatilor poți descoperi potențialul unor persoane de a se descurca într-o poziție superioară.
Promovarea angajatilor, importantă pentru retenție
Pe lângă reducerea costurilor în ceea ce privește recrutarea si selectia personalului, companiile care au inclus și promovarea angajatilor în strategia lor de dezvoltare au parte de o retentie personal ridicată. Potrivit unui raport LinkedIn din 2023, pentru angajații care au avansat în funcție până la sfârșitul celui de-al doilea an petrecut într-o companie, există o probabilitate de 75% să rămână în organizația respectivă.
Putem observa o diferență importantă atunci când ne uităm la situația angajaților care au rămas pe aceeași poziție după doi ani, care au o probabilitate de 56% de a nu pleca la o altă companie.
Poți observa o creștere a productivității muncii
Totodată, motivația adusă de o avansare în funcție contribuie la o creștere a productivității. Promovarea angajatilor vine de obicei cu noi responsabilități, care stimulează dorința lor de a dezvolta și abilitati de leadership. Astfel, ai parte în organizație de oameni responsabili și concentrați pe creșterea lor profesională, inclusiv a aptitudinilor de conducere a unei echipe.
Dezvoltarea carierei, printre prioritățile angajaților
În multe cazuri, unul dintre obiectivele principale ale angajaților pentru munca asiduă este obținerea unei promovări în cadrul organizației din care fac parte. Un studiu din anul 2015 al celor de la SHRM a evidențiat faptul că milenialii se așteaptă să primească o promovare după un an sau doi de la momentul în care s-au alăturat unei companii.
Mai mult, cercetarea arată faptul că dacă nu li se va oferi o avansare în funcție, vor căuta oportunități în altă parte. Un procent de 26% dintre milenialii care au participat la studiu au spus că ar lua în considerare să părăsească o companie care nu le oferă oportunitatea de a o ocupa o poziție de manager.
Promovarea angajaților, importantă pentru dezvoltarea companiei
Promovarea angajatilor joacă un rol important în satisfacția acestora în legătură cu mediul profesional. Totodată, sprijină creșterea motivației și a productivității. Promovarea angajatilor este de asemenea, o modalitate utilă pentru creșterea retenției. Prin manifestarea aprecierii pentru munca depusă, atât verbal cât și prin promovarea angajaților, șansele ca profesioniștii să rămână pentru un timp îndelungat în companie vor crește.
Decizia de a avansa în funcție un angajat și alegerea acestuia poate fi un proces dificil. Este recomandată o evaluare minuțioasă a abilităților sale profesionale și a altor informații relevante înainte de a ajunge la o concluzie. În cele din urmă, promovarea angajatilor înseamnă progres, iar pe termen lung aceasta poate aduce stabilitate și performanță.