Întrebări utile la cumpărarea unui program de gestionare resurse umane II
program de gestionare resurse umane

Întrebări utile la cumpărarea unui program de gestionare resurse umane | Partea 2

Întrebări utile la cumpărarea unui program de gestionare resurse umane | Partea 2

Lectură de 5 minute

Achiziționarea unui program de gestionare resurse umane nu este un proces întocmai simplu. Soluțiile software sunt complexe și necesită o cunoaștere amănunțită a funcționalităților. Mulți furnizori de soluții software și-au construit aplicațiile pe baza unei tehnologii solide.  De aceea, pentru a beneficia la maxim de avantajele unui program de gestionare resurse umane, trebuie să abordezi problema cât mai atent. Astfel că după ce ți-ai conturat nevoile și ai început să cunoști soluțiile prin adresarea primelor întrebări pe care ți le-am sugerat în articolul precedent (poți vedea aici primul articol » Întrebări utile la cumpărarea soluției de gestionare resurse umane), continuă să descoperi ce se află în spatele soluțiilor software prin adresarea acestor întrebări:

Cuprins

21. În procesul de administrare al resurselor umane, pontarea este o activitate extrem de importantă. Permite acest soft realizarea electronică a pontajului?

Mutarea în format electronic a activității de pontaj trebuie să fie prioritară atunci când alegi un program de gestionare resurse umane deoarece este consumatoare de timp. Află cât mai concret cum un software HR te ajuta în eficientizarea acestui proces.

22. Ce tip de rapoarte poate genera acest soft?

Scopul este să îți eficientizezi munca, nu e așa? Prin funcția de generare automată de rapoarte nu doar că economisești timp, dar îți și formezi și o viziune clară asupra demersurilor din firma ta.

23. Acest program de gestionare resurse umane contribuie la crearea unei experiențe pozitive atât a utilizatorilor, cât și a angajaților?

Cum de multe ori în domeniul de resurse umane angajații sunt reticenți la schimbare este important să te orientezi spre o un program de gestionare resurse umane care să nu producă schimbări prea drastice. Cu toate acestea, trebuie să te asiguri că experiența angajaților din departamentul de resurse umane se va îmbunătăți în mod vizibil. Mai mult, află ce impact are soluția și asupra angajaților din alte departamente. De exemplu, întreabă dacă există un portal pentru angajați unde să poată vedea informațiile contractuale și să poată solicita cereri de concediu.

24. Acest program de gestionare resurse umane este construit pe baza unei tehnologii care să poată fi adaptată la nevoile viitoare?

Evoluția tehnologică înregistrează o creștere alarmantă. De aceea este bine să te asiguri că acel program de gestionare resurse umane pe care îl vei alege se va adapta cu noile tehnologii, astfel încât să te bucuri de rezultate cât mai avantajoase.

25. Ce se întâmplă dacă softul va fi actualizat? Și cât de des intervin noi actualizări?

Nu puține sunt situațiile când noile actualizări îngreunează activitatea. Ba mai mult, după ce acestea au loc, noile schimbări pot să ne dea bătăi de cap. Ce facem în aceste situații? Întreabă furnizorul.

26. Aplicația are funcția de Chatbot?

Existența chatbotului va contribui la eficientizare muncii. Un astfel de asistent poate contribui major la crearea unei experiențe pozitive.

27. Acest program de gestionare resurse umane mă poate ajuta să îmi sporesc resursele financiare?

Deși poate părea un paradox, o soluție eficientă de HR chiar te poate ajuta să câștigi mai mulți bani în afacerea ta. Cum? Odată cu automatizarea procedurilor administrative, timpul de lucru se reduce. În acest mod te poți concentra pe crearea de strategii de personal care să contribuie la menținerea motivației lor și creșterea productivității. Astfel, demersurile pot prinde avânt, iar profitabilitatea afacerii să crească. Pentru aceasta, însă, este nevoie să alegi soluția cât mai specific pe nevoile tale.

28. Cum contribuie soluția la creșterea productivității angajaților?

Există o multitudine de variante posibile. De aceea, află concret ce face acest program de gestionare resurse umane astfel încât angajații să fie productivi în mod constant.

29. Din câte persoane este formată echipa ta?

Află câți oameni se află în spatele produselor, pentru a îți da seama de calitatea lor. Cine implementează acest program de gestionare resurse umane, cine se ocupă de partea de suport? Să dezvolți și să menții un soft implică persoane calificate și cunoștințe avansate. Dacă fiecare departament are cel puțin o persoană dedicată doar pe acel segment de activitate, calitatea prestării serviciilor va crește.

program de gestionare resurse umane ew
30. Câți clienți au renunțat la utilizarea acestui software?

Clienți nemulțumiți există aproape în orice domeniu de activitate. Totuși, dacă numărul acestora este ridicat, apare un semn de întrebare. Poți aprecia onestitatea prin care firma își recunoaște punctele forte și punctele slabe. Este posibil ca punctele lor slabe să nu reprezinte un dezavantaj pentru tine. Cere detalii cât mai specifice.

31. În cât timp vor învăța angajații să utilizeze noua platformă?

Nu vrei să blochezi bunul demers al lucrurilor, nu e așa? Cu cât un program de gestionare resurse umane este mai complex, cu atât timpul de acomodare cu funcționalitățile ei este mai ridicat. Ei bine, poate ești în situația în care nu dispui de prea mult timp pe care să îl acorzi acestei schimbări. Întreabă-i pe specialiști cât durează procesul de învățare.

32. În cazul clienților nemulțumiți, care a fost cea mai frecventă plângere și cum ați rezolvat-o?

Fii receptiv la feedback-ul clienților care deja au utilizat aplicația. Însă nu te lăsa influențat în totalitatea de părerile lor. Este posibil ca ceea ce nu s-a potrivit nevoilor lor, să fie potrivit pentru nevoile tale. Mai mult, felul în care compania a răspuns la nemulțumirile clienților te ajută să vezi cum te va ajuta și pe tine în viitor.

33. Pe ce perioadă putem semna contractul și care este procedura în cazul în care doresc să renunț la acest program de gestionare resurse umane înainte de termen?

Stabilește de la început aceste aspecte pentru a nu avea neplăceri pe viitor. Pe parcursul desfășurării contractului pot interveni o serie de situații neprevăzute, care pot determina schimbarea deciziei.

34. Ce clienți folosesc soluția voastră și care este feedbackul lor?

Utilizatorii acestui program de gestionare resurse umane te vor ajuta să evaluezi mai atent produsul. Asocierea cu anumite branduri îți poate oferi siguranță.

35. Există și varianta mobilă a acestei aplicații?

Pentru a te bucura de o flexibilitate de utilizare și acces ușor la datele angajaților poți opta pentru o un program de gestionare resurse umane care a dezvoltat și varianta mobilă. Poate fi utilă mai ales în cazul deplasărilor.

36. Cu ce tip de fișiere lucrează acest program de gestionare resurse umane?

Word, pdf, excel, formatul Revisal, etc. Cu cât diversitatea de fișiere este mai mare, cu atât gestionarea lor va fi mai ușoară.

37. Facilitează acest program comunicarea cu angajații?

Unele soluții software de administrare personal îți pot oferi posibilitatea de a ușura comunicarea cu angajații prin trimiterea pe e-mail a fluturașilor de salarii sau alte tipuri de notificări.

38. Mă ajută un astfel de soft în realizarea tuturor calculelor?

În procesul de salarizare, realizarea corectă a calculelor este vitală. Un soft payroll performant trebuie să asigure realizarea completă a tuturor calculelor: salarii, concedii, bonusuri, prime, etc.

39. În cazul apariției unei erori pot intervi asupra calculelor?

Erori de calcul pot interveni chiar și în softurile de salarizare. De aceea asigură-te că vei folosi o aplicație care îți permite să realizezi corecții de calcul pentru greșelilor trecute și re-generarea rapoartelor cu modificările realizate.

40. Îmi oferă softul posibilitatea de a vizualiza istoricul datelor?

Păstrarea tuturor datelor angajaților într-o arhivă digitală te va ajuta să vizualizezi rapid parcursul fiecărui angajat.

Acesta este un scurt ghid care are rolul de a te ajuta să alegi soluția cea mai potrivită pentru tine. În funcție de nevoile tale și de interlocutor, discuția se poate orienta spre o direcție sau alta, iar întrebările le poți adapta la context.

Ți-a plăcut acest articol? Citește și:

» Întrebări utile la cumpărarea soluției de gestionare resurse umane | Partea 1
» Program salarizare și resurse umane | top 5 module utile pentru compania ta
» Nu ai digitalizat procedurile în departamentul de resurse umane? Iată consecințele

semnatura