Ce aspecte trebuie să ai în vedere la o procedura de angajare
Ce aspecte trebuie să ai în vedere la o procedura de angajare
Pentru ocuparea unei poziții vacante dintr-o companie, trebuie urmată o procedura de angajare ce presupune mai mulți pași. În acest fel, atât angajatorul cât și noul angajat se asigură că au fost respectate toate condițiile necesare astfel încât cel din urmă să-și înceapă activitatea fără probleme. Procedura de angajare presupune interviuri cu anumiți candidați, care au abilitățile necesare pentru a ocupa funcția disponibilă în organigrama internă.
Pe lângă discuțiile dintre specialistul HR, membri ai departamentului din care va face parte și potențialul nou-angajat, se poate face verificarea aptitudinilor lui. După ce a fost găsită persoana potrivită în urma unui proces de recrutare si selectie, și a acceptat oferta companiei, procedura de angajare continuă cu informarea acesteia despre actele pe care trebuie să le pregătească.
Citește și:
» Trenduri actuale în privința tehnicilor de recrutare
» Ce așteaptă Generatia Z de la piața muncii?
Mai departe în procedura de angajare, noul angajat trebuie să trimită către departamentul de resurse al companiei mai multe documente pentru a-i fi întocmit dosarul personal. Acesta conține în mod obișnuit următoarele:
- Copie după actul de identitate;
- Copie după diploma de la ultimele studii finalizate;
- Extras de cont bancar pentru plata salariului;
- Copie după certificatul de căsătorie (dacă persoana și-a schimbat numele);
- Copie după certificatul de naștere (dacă persoana și-a schimbat numele);
- Copie după actul de identitate al persoanelor aflate în întreținere (certificat de naștere copii sau carte de identitate);
- Adeverință de la vechiul loc de muncă cu stagiu de cotizare și numărul de concedii medicale avute în ultimul an (dacă este cazul);
- Copie după decizia de încetare a contractului de la locul de muncă anterior (dacă este cazul);
- Copie după adeverința de vechime în muncă de la locul de muncă anterior (dacă este cazul);
- Cazier judiciar (dacă natura locului de muncă o cere).
Cuprins
Examenul medical și semnarea actelor de angajare
Procedura de angajare continuă cu programarea examenului medical (medicina muncii) și efectuarea acestuia de către noul angajat, înainte de începerea activității. Apoi, are loc semnarea actelor de angajare de ambele părți. Această parte din procedura de angajare poate avea loc mai rapid prin folosirea tehnologiei. Mai precis, procesului de semnare al contractului de muncă pentru noul membru al echipei poate avea loc printr-o semnatura digitala, care trebuie însă folosită de ambele părți, angajator și angajat.
Important de avut în vedere este faptul că unui nou angajat i se poate acorda o perioadă de probă în care să îi fie verificate aptitudinile. În acest timp, contractul individual de muncă poate înceta la inițiativa oricărei părți, fără a exista un preaviz, fiind nevoie doar de o notificare scrisă.
Înainte de începerea activității, în procedura de angajare există și obligativitatea ca angajatorul să înregistreze contractul individual de muncă în REVISAL (Registrul de Evidență al Salariaților). Angajatul va primi la rândul său un exemplar al contractului de muncă, care poate avea o durată determinată sau nedeterminată.
Instruire și procesul de induction onboarding
Noul angajat trebuie să cunoască aspecte legate de securitatea și sănătatea în muncă. De aceea, în primele zile de la angajare va avea parte de instruire în acest sens și îi vor fi prezentate riscurile pe care le presupune meseria sa, dar și măsurile de prevenire și protecție.
Apoi, vor fi completate fișele de instruire individuale (SSM+SU) și va avea loc testarea angajatului în ceea ce privește cunoașterea informațiilor despre securitatea la locul de muncă.
Adaptarea ușoară a angajatului într-un nou mediu profesional face parte din procedura de angajare. El poate integra mult mai rapid în companie printr-o procedură digitală de induction onboarding. Într-un program special creat în acest scop, acesta poate avea la dispoziție cursuri, filme de prezentare, documente, sondaje sau alte resurse care îl vor ajuta să dobândească cunoștințele necesare într-un timp scurt. Astfel se reduce birocrația, iar procesul de inducție poate fi monitorizat cu ușurință, chiar și când munca se desfășoară în sistem work from home.
O procedura de angajare în care sunt respectați tot pașii cu atenție de organizație oferă angajatului un plus de siguranță și încredere în noua sa companie. El va putea să se concentreze pe activitatea profesională, știind că toate lucrurile sunt în ordine în ceea ce privește angajarea lui.