De ce să oferi angajaților din companie un portal self service?
portal self service

De ce să oferi angajaților din companie un portal self service?

De ce să oferi angajaților din companie un portal self service?

Lectură de 3 minute

În calitate de specialist HR, trebuie să gestionezi de obicei multe operațiuni repetitive. Un portal self service este soluția potrivită pentru a eficientiza anumite sarcini, fiind o funcționalitate care facilitează gestionarea ușoară a solicitărilor angajaților. Această componentă a unui soft HR complex are rolul de a eficientiza comunicarea din organizație, fiind de mare ajutor atât pentru angajați, cât și pentru departamentul de resurse umane.

Citește și:

Alternativă la procesele manuale și repetitive

De la recrutare și procesul de onboarding al angajaților, până la exit interview, ca profesionist HR ai o mulțime de responsabilități. Printre ele se numără gestionarea pontajului și operațiunilor de salarizare, dezvoltarea programelor de training angajati, organizarea unor activități în echipă, gestionarea solicitărilor angajaților și multe altele. Toate aceste sarcini pot fi consumatoare de timp și copleșitoare, însă cu ajutorul unor solutii software ele pot fi gestionate eficient.

Portal self service – tool valoros pentru operațiunile de HR

portal self service 2

Un portal self service este un instrument digital care te ajută să economisești timp, energie și să-ți reduci costurile administrative. Acesta îți permite să te concentreze pe alte sarcini, în timp ce angajații beneficiază de asistență prin utilizarea unui portal self service. Programul le oferă posibilitatea de a-și gestiona anumite solicitări în mod independent și într-un timp scurt.

Portal self service pentru nevoi complexe

Digitalizarea proceselor interne este un pas esențial pentru a eficientiza activitatea specialiștilor HR, iar un portal self service pentru angajați contribuie semnificativ în acest sens.

Utilizarea unui astfel de sistem permite membrilor companiei să-și acceseze informațiile personale pe cont propriu, să vizualizeze documente, să efectueze cereri de concediu, să genereze adeverințe, dar și trimită diverse solicitări.

De asemenea, un portal self service oferă acces la chestionare de evaluare sau de tip exit interview. Prin urmare, câștigi timp pe care îl poți îndrepta înspre elaborarea unor strategii care să îmbunătățească satisfactia angajatilor.

Într-un portal self service este asigurată protecția datelor

Printr-un portal self service, angajații au flexibilitatea de a-și vedea și actualiza datele fără a fi nevoiți să contacteze echipa de HR. Deoarece protecția datelor este crucială în fiecare organizație, platforma prioritizează protejarea datelor. Atunci când angajații utilizează programul, operațiunilor sunt efectuate în siguranță iar datele rămân confidențiale.

Managerii de departamente pot gestiona cererile eficient

Un portal self service eficientizează comunicarea dintre manageri și oamenii din echipele lor. Spre exemplu, angajații pot iniția cereri de concediu din portalul angajatului, iar managerii le pot aproba sau respinge foarte ușor. Aceștia primesc o notificare prin e-mail în legătură cu solicitarea angajaților, iar mai departe pot efectua acțiunea pe care o doresc într-un mod intuitiv.

Gestionarea cererilor de concediu cu un portal self service

Pentru ca un portal self service să simplifice cu adevărat procesele de HR, trebuie să acopere o gamă largă de nevoi. Un exemplu în acest sens este legat de solicitarea zilelor de concediu: nu este suficient ca angajații să-și poată solicita concediul de odihnă prin intermediul portalului.

portal self service 3

Aplicația trebuie să poată, de asemenea, să țină cont de sărbători legale, weekend-uri și alți factori (dacă este cazul) în planificarea zilelor libere, pentru ca o zi de concediu de odihnă să nu se intercaleze cu o zi nelucrătoare. De asemenea, soluția contribuie la reducerea riscului de suprapunere a concediilor angajaților.

Funcționalitatea este tot mai răspândită în mediul profesional

Un portal self service pentru angajați devine din ce în ce mai popular în rândul companiilor de toate dimensiunile, indiferent de domeniul de activitate. Un studiu efectuat de Paycom și HR.com în 2022 arată că aproximativ 92% dintre profesioniștii de HR din SUA utilizează tehnologia de HR cu un portal self service. Toți respondenții care utilizează o astfel de soluție susțin că este cea mai eficientă modalitate de a aduna date și de a oferi informații angajaților lor.

True Portalul Angajatului, soluția intuitivă care facilitează comunicarea internă

Ai nevoie să eficientizezi comunicarea cu angajații din companie? Un portal self service pentru angajati îți oferă toate caracteristicile necesare pentru a minimiza operațiunile repetitive legate de administrarea personalului. Cu ajutorul funcționalității, angajații au acces rapid la toate informațiile de care au nevoie, și își pot gestiona indepent diverse solicitări, fără să mai fie nevoie de schimburi de mesaje cu managerii sau cu profesioniștii HR.

True Portalul Angajatului este o soluție software dezvoltată de UCMS by AROBS, care se poate personaliza în funcție de cerințele tale specifice. Vrei să afli mai multe detalii? Programează acum un demo gratuit cu specialiștii noștri.