Plan de Cariera | Stabilește un plan de carieră pentru angajații tăi

Stabilește un plan de cariera pentru angajații tăi

plan de cariera

Stabilește un plan de cariera pentru angajații tăi

Dezvoltarea profesională a angajaților cu ajutorul unui plan de cariera contribuie la retenția lor, motiv pentru care acesta nu ar trebui să lipsească din strategia companiilor. Profesioniștii talentați doresc să lucreze pentru companii care îi ajută să-și dezvolte abilitățile și care să le propună un plan de cariera bine structurat. Departamentul de resurse umane, alături de persoanele din managementul unei companii, pot dezvolta împreună această inițiativă și să pună la dispoziția oamenilor programe de training angajati, oferindu-le șansa de a-și atinge adevăratul potențial.

Citește și:

» Cum te ajută softurile în dezvoltarea organizationala
» Ce abilitati profesionale sunt necesare pentru pozițiile de conducere?

Posibilități de evoluție profesională cu strategia potrivită

Un plan de cariera oferă oportunități de creștere și dezvoltare, astfel încât oamenii să se simtă împliniți și mulțumiți de munca lor. Prin urmare, se va îmbunătăți loialitatea angajatilor, iar încrederea și productivitatea angajatilor vor crește. Modalitățile prin care sprijini avansarea în carieră a membrilor echipei tale îi va face să se simtă apreciați, iar asta va contribui pe termen lung și la o mai bună rata de retentie. Din aceste motive, crearea unui plan de cariera este considerată o investiție nu numai pentru angajați, ci și pentru companie.

Plan de cariera individualizat în funcție de diverse particularități

Atunci când creezi un plan de cariera, este important să iei în considerare abilitățile și înclinațiile angajaților pentru a te asigura că implementezi o strategie adecvată, care va fi satisfăcătoare și benefică atât pentru angajat, cât și pentru companie.

Studiul efectuat de LinkedIN,Why&How People Change Jobs, arată faptul că principalul motiv pentru care angajații părăsesc un loc de muncă este lipsa oportunităților de avansare, 45% dintre respondenți alegând această variantă de răspuns.

Implicarea angajaților în activitatea profesională

plan de cariera 2

Angajații sunt, în general, mai implicați la locul de muncă atunci când angajatorul lor este preocupat de zona de dezvoltare profesionala a lor. Mai mult, ei apreciează elaborarea unui plan de cariera pentru a-și atinge obiectivele individuale în timp ce contribuie la succesul companiei.

Un plan de cariera oferă o modalitate pentru îmbunătățirea abilităților și a cunoștințelor, fapt ce contribuie la promovarea angajaților în poziții superioare din organizație. Implementarea unui plan de cariera pentru oameni poate avea, de asemenea, un impact direct asupra întregii organizații prin creșterea moralului, a satisfacției la locul de muncă, a motivației și a productivității.

Pașii premergători în stabilirea unui plan de cariera

Înainte de a programa o întâlnire cu un angajat pentru a-i dezvolta un plan de cariera, încurajează-l să se pregătească. Spre exemplu, spune-i să ia în considerare ceea ce dorește să realizeze în următorii ani, sau cum își dorește să progreseze în actuala companie.

De asemenea, roagă-l să se gândească la calea pe care dorește să o urmeze. Își dorește o specializare în domeniul actual sau își dorește să facă parte din managementul companiei? Care sunt ideile lui în dezvoltarea unui plan de cariera care să țină cont de punctele forte pe care le deține, să-i reducă punctele slabe și prin care să profite de oportunități?

Transformarea obiectivelor de carieră în acțiuni

Cu prilejul unei întâlniri care să ajute la stabilirea unui plan de cariera, află cum se simt angajații în poziția actuală. Conversația poate porni de la întrebări precum:

  • Ești mulțumit de responsabilitățile tale actuale?
  • Descrierea postului tău este de actualitate?
  • Ce aspecte apreciezi la jobul pe care îl ai?
  • Ești mulțumit de posibilitățile de dezvoltare din compania noastră?
plan de cariera 3

Apoi, discută pe larg despre un plan de cariera realizabil pentru ambele părți. Odată ce ați clarificat câteva obiective pe termen scurt, ajută angajatul să se gândească la proiectele și sarcinile pe care ar trebui să le realizeze, dar și la oportunitățile de învățare ce ar trebui urmate pentru a atinge aceste obiective.

Stabilește abilitățile necesare pentru avansarea pe o altă poziție

Include într-un plan de cariera cunoștințele și aptitudinile necesare pentru a avansa în companie. O discuție despre aceste abilități demonstrează angajaților cu potențial ridicat nu doar că dorești să investești în dezvoltarea lor profesională, ci și că susții evoluția acestora în viitori lideri ai organizației. Împărtășirea unor astfel de idei pentru fiecare poziție cheie din organizația ta, poate fi un factor motivator pentru angajați să deprindă abilitățile și cunoștințele necesare pentru avansarea în carieră.

Angajații tăi vor fi mai bine poziționați pentru a-și atinge obiectivele de carieră dacă știu că au sprijinul managementului. Dezvoltarea unui plan de cariera și a unor posibilități de creștere poate crea beneficii semnificative și de durată pentru angajați. De asemenea, te poate ajuta în ceea ce privește nivelul de competitivitate pe piață pe termen lung.

Alte modalități de a ajuta angajații să-și atingă obiectivele de carieră

Conectarea la potențiali mentori

Odată ce ai o înțelegere clară a acelui plan de carieră dorit de către angajații tăi, îi poți ajuta să învețe prin urmarea unui exemplu, și anume prezentându-le pe cineva care a parcurs deja drumul spre atingerea unui obiectiv înalt pe plan profesional.

Promovează o cultură a învățării continue

Fiecare întâlnire pentru stabilirea unui plan de cariera ar trebui să includă recomandarea unor oportunități de instruire, precum un training digital cu ajutorul unui soft resurse umane. Mai mult, propune-le să participe la  conferințe axate pe domeniul în care doresc să asimileze noi cunoștințe.

Motivația angajaților face diferența

Cu ajutorul unui plan de cariera pentru angajatii tăi, poți contribui atât la dezvoltarea profesională a acestora, cât și la o cultură organizațională puternică. De asemenea, compania va avea parte de o forță de muncă mai valoroasă și mai calificată.

Rolul unui manager în programul de dezvoltare al carierei oamenilor din organizație este de a oferi îndrumare și sprijin. După ce le oferi toate resursele necesare, inclusiv un plan de cariera bine stabilit, angajații dețin cheia pentru a ajunge la nivelul pe care și-l doresc.

În cele din urmă, scopul unui plan de cariera este de a crea oportunități pentru ca angajații tăi să prospere și să devină mai buni în activitatea profesională. Oferă-le șansa să exploreze cele mai utile metode de învățare pentru ei, dar ia în calcul și urmărirea evoluției lor pe parcurs acestui proces.

semnatura-echipa-UCMS