Cum poți stabili un plan de cariera eficient pentru angajați?
Cum poți stabili un plan de cariera eficient pentru angajați?
În mediul actual de lucru, dezvoltarea unor strategii de retenție este importantă. Stabilirea unui plan de cariera pentru angajați contribuie la menținerea lor în cadrul companiei, motiv pentru care ar trebui să se regăsească între strategiile utilizate în compania ta. Oamenii își doresc tot mai mult să lucreze pentru companii care îi ajută să-și dezvolte abilitățile prin programe de training, și care să le ofere un plan de cariera bine structurat.
Citește și:
» Cum te ajută softurile în dezvoltarea organizationala
» Ce abilitati profesionale sunt necesare pentru pozițiile de conducere?
Cuprins
Posibilități de evoluție profesională cu strategia potrivită
Potrivit unor date prezentate de Zippia, 76% dintre angajați caută oportunități de a progresa pe plan profesional. Un plan de cariera oferă oportunități de creștere și dezvoltare, astfel încât oamenii să se simtă împliniți și mulțumiți de munca lor. Prin urmare, se va îmbunătăți loialitatea angajatilor, aceștia vor avea mai multă încredere în companie și totodată productivitatea angajatilor va crește. Atunci când sprijini avansarea în carieră a membrilor echipei tale, ei se vor simți apreciați, iar astfel se poate îmbunătăți rata de retentie. Din aceste motive, crearea unui plan de cariera este o investiție nu numai în angajați, ci și în companie.
Oferă un plan de cariera personalizat
Atunci când creezi un plan de cariera, este important să iei în considerare abilitățile și înclinațiile angajaților pentru a te asigura că implementezi o strategie adecvată, care va fi satisfăcătoare și benefică atât pentru angajat, cât și pentru companie.
Studiul efectuat de LinkedIN, ”Why&How People Change Jobs”, arată faptul că principalul motiv pentru care angajații părăsesc un loc de muncă este lipsa oportunităților de avansare, 45% dintre respondenți alegând această variantă de răspuns.
Planul de carieră crește implicarea angajaților
Angajații sunt, în general, mai implicați la locul de muncă atunci când angajatorul este preocupat de dezvoltarea profesionala a acestora. Mai mult, ei apreciează elaborarea unui plan de cariera pentru a-și atinge obiectivele individuale în timp ce contribuie la succesul companiei.
Un plan de cariera facilitează îmbunătățirea abilităților și a cunoștințelor, fapt ce contribuie la promovarea angajaților în poziții superioare din organizație. Implementarea unui plan de cariera pentru oameni poate avea, de asemenea, un impact direct asupra întregii organizații prin creșterea moralului, a satisfacției la locul de muncă, a motivației, dar și prin cresterea productivitatii muncii.
Pașii premergători în stabilirea unui plan de cariera
Înainte de a programa o întâlnire cu un angajat pentru stabilirea planului de cariera, oferă-i câteva sfaturi pentru îndrumare. Spre exemplu, spune-i să se gândească la ceea ce dorește să realizeze în următorii ani, sau cum își dorește să progreseze în actuala funcție. De asemenea, roagă-l să se gândească la calea pe care dorește să o urmeze. Își dorește o specializare în domeniul actual sau își dorește să facă parte din managementul companiei? Astfel, vei dezvolta mai ușor un plan de cariera care să țină cont de punctele lui forte și prin care să profite de oportunități.
Transformarea obiectivelor de carieră în acțiuni
Cu prilejul unei întâlniri care să ajute la stabilirea unui plan de cariera, află cum se simt angajații în poziția actuală. Conversația poate porni de la întrebări precum:
- Ești mulțumit de responsabilitățile tale actuale?
- Descrierea postului tău este de actualitate?
- Ce aspecte apreciezi la jobul pe care îl ai?
- Ai schimba ceva din activitatea ta zilnică?
- Ești mulțumit de posibilitățile de dezvoltare din compania noastră?
Apoi, discută pe larg despre un plan de cariera realizabil pentru ambele părți. Odată ce ați clarificat câteva obiective pe termen scurt, ajută angajatul să se gândească la proiectele și sarcinile pe care ar trebui să le realizeze, dar și la programele de training pe care ar avea nevoie să le urmeze.
Stabilește abilitățile necesare pentru avansarea pe o poziție superioară
Într-un plan de cariera ce are ca scop avansarea în cadrul organizației, stabilește cunoștințele și aptitudinile necesare pentru îndeplinerea acestui obiectiv. O discuție despre aceste abilități arată angajaților că dorești să investești în dezvoltarea lor profesională, dar și că susții evoluția acestora în viitori lideri ai organizației.
Atunci când au sprijinul managementului, angajații au parte de o motivație suplimentară în a-și atinge obiectivele de carieră. Dezvoltarea unui plan de cariera și a unor posibilități de creștere poate crea beneficii semnificative și de durată pentru angajați. De asemenea, te poate ajuta în ceea ce privește creșterea nivelului de competitivitate al companiei pe termen lung.
Cum mai poți ajuta angajații să-și atingă obiectivele de carieră?
Experiența împărtășită de un mentor
Odată ce ai definit un plan de cariera pentru angajați, îi poți îndruma către un mentor potrivit pentru ei, mai precis cineva care a parcurs deja drumul spre atingerea unui obiectiv înalt pe plan profesional.
Promovează o cultură a învățării continue
Fiecare întâlnire pentru stabilirea unui plan de cariera ar trebui să includă recomandarea unor oportunități de instruire, precum un training digital intermediat de un soft resurse umane. Mai mult, propune-le să participe la conferințe axate pe domeniul în care doresc să asimileze noi cunoștințe.
Motivația angajaților face diferența
Cu ajutorul unui plan de cariera pentru angajatii tăi, poți contribui atât la dezvoltarea profesională a acestora, cât și la o cultură organizațională puternică. De asemenea, compania va avea parte de o forță de muncă mai valoroasă și mai calificată.
Rolul unui manager în programul de dezvoltare al carierei oamenilor din organizație este de a oferi îndrumare și sprijin. După ce le oferi toate resursele necesare, inclusiv un plan de cariera bine stabilit, angajații dețin cheia pentru a ajunge la nivelul pe care și-l doresc.
În cele din urmă, scopul unui plan de cariera este de a crea oportunități pentru ca angajații tăi să prospere și să devină mai buni în activitatea profesionala. Oferă-le șansa să exploreze cele mai utile metode de învățare pentru ei, dar ia în calcul și urmărirea evoluției lor pe parcurs acestui proces.