Obiective Profesionale | Cum poți ajuta angajații să-și atingă obiectivele?

Cum poți ajuta angajații să-și atingă obiectivele profesionale?

obiective profesionale 4

Cum poți ajuta angajații să-și atingă obiectivele profesionale?

În parcursul profesional al unui angajat, dorința de a-și îndeplini anumite obiective profesionale poate apărea la un moment dat. Alături de contribuția adusă organizației în care își desfășoară activitatea, oamenii vor să își ridice nivelul de cunoștințe și aptitudini. Companiile pot contribui la dezvoltarea angajatilor prin mai multe modalități, fiind un mijloc prin care rata de retentie a personalului să ajungă la nivelul dorit. În plus, discuțiile cu angajații despre atingerea unor obiective profesionale poate reprezenta o metodă de a le crește satisfactia la locul de munca.

Citește și:

De ce e importantă susținerea oamenilor din companie?

În general, angajații doresc ca munca lor în cadrul organizației să aibă un impact pe termen lung, dar și să aibă posibilitatea de a-și îndeplini câteva obiective profesionale proprii. În acest scop, oamenii din organigrama unei companii își pot dezvolta aptitudinile printr-un program de training angajati, unde să fie gestionate cursurile și resursele necesare. Dacă angajații nu au parte de sprijin pentru a-și îmbunătăți sau crește aria de expertiza, ori nu văd oportunități de avansare în cadrul companiei, există șanse să apară nemulțumiri din partea lor.

Stabilirea obiectivelor individuale și de echipă

obiective profesionale 2

Pentru a descoperi cum poți contribui la o dezvoltare profesionala eficientă a angajaților, este important să ai o imagine de ansamblu despre ceea ce își doresc să realizeze în cariera lor. Apoi, poți stabili pașii necesari pentru atingerea acestor scopuri. În cartea ”The Dream Manager”, autorul Matthew Kelly evidențiază următorul aspect, conform celor de la Limeade: „Când îi ajuți pe oameni să-și îndeplinească visele, ei vor face aproape orice pentru tine”.

Totodată, ia în considerare setarea unor ținte pentru diferite departamente. Stabilirea unor obiective profesionale individuale și de echipă este importantă astfel încât să existe o bună organizare, un feedback constructiv și o identificare a posibilităților de creștere ale fiecărui membru din companie. Prin stabilirea și monitorizarea obiectivelor, poate avea loc cu ușurință evaluarea angajaților, motivându-i în același timp să obțină mai mult pentru business și pentru ei.

Înțelegerea dorințelor angajaților

Unii manageri nu iau în calcul și ce obiective profesionale individuale are un angajat și cum le poate îndeplini în contextul rolului pe care îl ocupă. Totuși, o altă abordare poate avea efecte pozitive de lungă durată. „Dacă țin cont de interesele întregii persoane, nu doar din punct de vedere al persoanei care lucrează pentru companie, voi obține mai multă valoare de la aceștia”, spune Stewart D. Friedman, autorul cărții ”Total Leadership: Be a Better Leader, Have a Richer Life”, citat de Harvard Business Review. Spre exemplu, dacă angajatul și-a exprimat interesul pentru o altă zonă de lucru decât cele de care este reponsabil în mod obișinuit, poți găsi modalități de a o include în activitatea sa astfel încât să aducă beneficii organizației. 

obiective profesionale 3

În acest scop, întreabă angajații dacă au anumite obiective profesionale pe care vor să le împărtășească, astfel încât să le oferi sprijinul necesar pentru a le îndeplini. Precum în cazul obiectivelor comune, asigură-te că obiectivele individuale contribuie într-un fel sau altul la ceea ce își doreste compania să obțină.

În completare, Stewart. D. Friedman, citat de aceeași sursă, spune următoarele: „Trebuie să fie un angajament comun de a experimenta și o responsabilitate reciprocă de a verifica cum funcționează lucrurile. Trebuie să fie un câștig pentru ambele părți.”

Oferă angajaților șanse de a ocupa noi roluri

Este posibil ca unii angajați să aibă pe lista de obiective profesionale avansarea pe o funcție superioară în cadrul aceleiași companii. Această dorință poate fi benefică pentru ambele părți, deoarece nu mai ești nevoit să cauți în exterior un candidat pentru a ocupa o poziție ce implică un nivel ridicat de responsabilitate. De aceea, le poți da această oportunitate dacă simți că dețin acele abilitati profesionale potrivite pentru o anumită funcție.

Apreciază micile victorii ale angajaților

Un manager nu ar trebui să aștepte neapărat până când un obiectiv amplu este îndeplinit, pentru a-și arăta aprecierea față de o anumită realizare. Recunoaște meritele oamenilor când dobândesc o aptitudine nouă sau când demonstrează că depun eforturi pentru un obiectiv măreț. Procedând astfel, angajații vor fi motivați să urmărească și alte obiective profesionale benefice atât pentru ei, cât și pentru organizație.

Oferă îndrumare pentru atingerea obiectivelor

O altă modalitate prin care poți sprijini angajații să-și atingă obiectivele este stabilirea unui îndrumător din cadrul organizației sau din afara ei. Poate fi vorbă de o persoană specializată pe un anumit domeniu de interes, care să aibă și abilitati de leadership și competențe de a transmite informații în mod eficient. Indiferent de metoda aleasă de a sprijini angajații în parcursul lor, este important ca ei să înțeleagă că dorești să contribui la îndeplinirea obiectivelor pe care ei și le-au setat.

Aspecte de ținut minte pentru manageri

Deși există diferite soluții în ceea ce privește sprijinul oferit angajaților să-și atingă obiectivele profesionale, sunt câteva lucruri de la care poți porni:

  • Leagă obiectivele individuale de scopurile pe termen lung ale organizației;
  • Discută cu oamenii despre cum pot integra interesele personale în activitatea profesională;
  • Arată-le angajaților că îi susții în atingerea unor obiective profesionale pe care și le-au stabilit.

Fii interesat de evoluția profesională a oamenilor

Atunci când arăți oamenilor din echipa ta că îți pasă de obiectivele lor profesionale, sunt șanse mari de a le crește motivația și implicarea la locul de muncă. În același timp, este o modalitate de a întări relația profesională și încrederea reciprocă. Dacă acorzi o importanță ridicată creșterii individuale a angajaților, sunt șanse mari să beneficiezi de un nivel ridicat de încredere din partea lor, lucru benefic pe termen îndelungat.