Cum contribuie munca la birou la integrarea noilor angajați
munca la birou 4

Cum contribuie munca la birou la integrarea noilor angajați

Cum contribuie munca la birou la integrarea noilor angajați

Lectură de 4 minute

În ultimii ani, munca la birou este alternată cu activitatea de la distanță, având astfel parte de un format hibrid al activității profesionale. În ceea ce privește noii angajați, câteva zile de activitate la sediul companiei sunt utile pentru o adaptare rapidă a acestora. După un proces de recrutare finalizat cu succes, integrarea noului membru al echipei la un nou mediu profesional trebuie realizată eficient.

Citește și:

» Cum să implementezi un sistem hibrid de muncă în compania ta?

Munca la birou facilitează crearea unor conexiuni cu colegii

O procedură de onboarding bine pusă la punct îl va familiariza într-un timp scurt pe noul angajat cu procedurile interne, structura organizației și strategia pe termen lung a companiei. De asemenea, pentru a se crea conexiuni cu noii colegi este necesară și munca la birou pentru o anumită perioadă, acolo unde nu există bariera digitală, iar interacțiunea umană este mai accentuată. Astfel, proaspătul membru al echipei se va simți mai confortabil să pună anumite întrebări după ce a creat legături cu colegii săi și a cunoscut toți colegii din organigramă.

Află mai ușor aspecte importante despre parcursul companiei

Totodată, acesta poate lua contact direct cu cei mai vechi și experimentați angajați ai companiei. Ei sunt cei care îi pot prezenta toată istoria firmei, serviciile oferite și cum s-au dezvoltat de-a lungul timpului. În același timp, membrii cu o experiență vastă în cadrul firmei îl pot lămuri pe noul angajat în privința oricăror aspecte. Astfel acesta își va putea forma o imagine de ansamblu cât mai completă asupra companiei. Acesta ar fi un prim argument pentru care munca la birou este importantă când vine vorba de ghidarea angajaților în primele lor zile într-un nou mediu profesional.

Munca la birou, soluția pentru adaptarea noilor veniți în companie într-un timp mai scurt

munca la birou 2

Pentru a face un proaspăt angajat să se simtă cât mai confortabil la noul loc de muncă, este nevoie de proceduri care implică și munca la birou. În acest fel, el va simți că face parte dintr-o echipă atunci când ia contact direct cu angajații companiei și are diverse activități care implică grupul de la birou. Mai mult decât atât, dobândirea unor cunoștinte multiple într-un timp scurt se poate face mai ușor.

Totodată, dacă unele proceduri sunt explicate față în față, ele vor fi asimilate mai ușor, iar în cazul neînțelegerii unor informații se pot face clarificări mai rapide.

În plus, instrumentele digitale disponibile în cazul în care se desfășoară munca la birou îl vor ajuta să își îndeplinească mai ușor unele sarcini. Mai mult decât atât, colegii pe care îi are în apropiere pot reprezenta o resursă foarte importantă atunci când are nevoie de sfaturi sau de o soluționare rapidă la o problemă. Într-un spațiu deschis, în care noul angajat va fi alături de alți oameni din departamentul din care face parte, ideile creative pot apărea mult mai ușor prin contribuția fiecăruia. Astfel, dacă cineva se împotmolește într-o procedură, chiar cel mai recent membru al echipei poate veni cu o sugestie, iar astfel se va simți apreciat și îi va crește încrederea de sine.

Relațiile interumane puternice se formează prin munca într-un spațiu comun

Comunicarea față în față este preferată de majoritatea angajaților, spun unele studii. Ideile se transmit mai clar și dispare riscul de a apărea defecțiuni tehnice care ar îngreuna dialogul. Munca la birou întărește relațiile interumane atât prin discuțiile care țin de muncă, dar și cele personale la o pauză de cafea. De asemenea, când se muncește într-un spațiu comun, managerii pot gestiona mai bine activitățile membrilor din diferite echipe.

Luând în considerare aceste aspecte, mulți profesioniști își doresc să se întoarcă la sediul companiei. Acestora le lipsește mediul de lucru în care sunt împreună cu alți colegi și se simt mai productivi și mai concentrați. De aceea, munca la birou este o activitate care este privită cu mare importanță în continuare, în ciuda situației generate de pandemie în care mare parte din activitate se desfășoară de acasă.

Locurile creative de la birou, o soluție pentru creșterea eficienței

Uneori există spații creative proiectate special pentru creșterea productivității angajaților, și anume încăperi speciale pentru diverse activități. De astfel de locuri pot profita și noii angajați, care mai ales la început de drum au nevoie uneori de un imbold în ceea ce privește contribuția adusă de ei. Și din acest motiv, munca la birou este potrivită pentru aceștia, fiind o modalitate prin care eficiența lor va fi sporită.

munca la birou 3

Într-un mediu de lucru în care este înconjurat de mulți oameni, un nou angajat poate să beneficieze de acest aspect. În diverse contexte, acesta poate să creeze conexiuni noi și să găsească contacte care îl vor ajuta pe parcursul carierei sale. Interacțiunea cu alți profesioniști prin munca la birou va fi mereu un avantaj major atunci când ne alegem modalitatea de lucru.

Oferă flexibilitate prin desfășurarea activității în sistem hybrid

După o integrare rapidă și eficientă în care munca la birou a avut prioritate, o trecere la un stil hybrid de a lucra este o soluție binevenită. Noul angajat se familiarizează treptat cu colegii săi și cu stilul de lucru, iar posibilitatea de work from home îi oferă acestuia flexibilitate. El poate alege să alterneze desfășurarea activității de la spațiul oferit de companie cu biroul amenajat în confortul propriei locuințe.

În cazul în care angajații lucrează în sistem hybrid, există soluții digitale menite să vină în sprijinul tău. Module precum work form home sau portalul angajatului sunt foarte utile în astfel de condiții. Gestionezi personalul într-un mod mai eficient, administrezi schimburile de program și turele de lucru cu aplicația configurabilă True Work From Home. De asemenea, cu ajutorul unui program self service integrat și cu un modul de pontaj, oamenii din compania ta vor avea acces rapid la informațiile legate de orele muncite și la situația concediilor, fără a mai fi nevoie de intervenția specialiștilor HR.

Tehnologizarea operațiunilor de integrare a unui nou angajat într-o companie este foarte utilă, iar soluțiile digitale dezvoltate în acest scop sunt multiple. Totuși, dacă este posibil ca noul membru al echipei să munceasă de la birou mai ales în primele săptămâni, el se va integra mai rapid. Ocazia de a-și cunoaște în mod direct colegii îl va ajuta să comunice mai ușor cu aceștia ulterior. De asemenea, va fi mai încrezător să le ceară sfaturi atunci când are nevoie de suport tehnic din partea lor.