Se potrivește modelul de lucru hibrid pentru compania ta?
Se potrivește modelul de lucru hibrid pentru compania ta?
Când ne gândim la felul în care evoluează modul de lucru, nu mai privim lucrurile în alb și negru. Nu mai există doar munca de la distanță sau doar munca de la birou, ci un mix între cele două. Iar în ultima perioada munca hibrid prinde tot mai tare contur. De ce? Pentru că răspunde la nevoia angajaților de economisi timp pe transport și de a lucra din confortul propriei case, ceea ce duce la creșterea satisfacției. În acest articol vom vorbi despre avantajele pe care le are adoptarea noului model de lucru pentru a te ajuta să îți dai seama dacă acesta se potrivește pentru compania ta.
Citește și:
» Ce avantaje îți oferă True Work from Home?
» Află tot ce vrei să știi despre True Pontaj Electronic!
Cuprins
Ce avantaje aduce adoptarea modelului de lucru hibrid?
Angajații dintr-o companie au personalități diferite. Prin urmare, modul de lucru al fiecăruia este foarte diferit. Unii se pliază mai bine pentru munca de acasă, pentru că se află în mediul lor, ceea ce le conferă mai multă încredere și libertate. Mai ales dacă timpul pe care altădată îl petreceau cu pregătiri sau în trafic îl pot petrece acum alături de cei dragi.
Alții, în schimb se simt mai motivați la birou, preferă să schimbe mediul și să relaționeze cu colegii. De aceea, adoptarea modului de lucru hibrid este o formă prin care pot fi împăcate ambele tabere, deopotrivă. La nivel de companie, oferind acest beneficiu angajaților tăi, îi ajuți oportunitatea să fie mai productivi, ceea ce va contribui la dezvoltarea afacerii tale. Mai mult decât atât, modul de lucru de tip hibrid ajută companiile să:
- exploateze atuurile fiecărui angajat, oferindu-i un mediu de lucru confortabil;
- își desfășoare activitatea într-un mod mai eficient prin valoarea pe care o aduce fiecare angajat în parte;
- creeze un mediu de lucru flexibil, folosindu-se de avantajele tehnologiei în vederea adaptării modului de lucru la prezent
Se potrivește modelul de lucru hibrid pentru compania ta?
Pentru a răspunde la această întrebare este nevoie să analizezi ce tip de telemuncă accepți. Altfel spus, trebuie să verifici care este modul de distribuire al angajaților în funcție de natura activităților pe care aceștia trebuie să le desfășoare. De asemenea, este important să stabilești dacă modelul de lucru hibrid se va aplica pentru toții angajații sau doar pentru anumite departamente. În aceeași măsură trebuie să verifici legătura dintre departamente. De ce? Pentru că dacă activitatea lor este strâns corelată, atunci modul de lucru trebuie să corespundă. Odată stabilite aceste aspecte, analizează următoarele elemente:
1. Investiții
Pentru un model hibrid, compania ar trebui să beneficieze de un anumit buget pentru investiții.
Există câteva costuri cheie de luat în considerare aici: echipamente, instrumente, salarii și cheltuieli pe delegații (dacă este cazul).
2. Legislație
Codul muncii are anumite prevederi în ceea ce privește desfășurarea activității profesionale în regim de telemuncă. De aceea, este important să le consulți și să vezi cum pot fi implementate în compania ta, sau dacă există anumite limitări pe care trebuie să le respecți.
3. Locații
Acest pilon este despre a decide din câte locații ar putea lucra angajații. Le oferi ca alternativa doar casa și biroul, sau pot lucra de oriunde de la distanță atâta timp cât își îndeplinesc sarcinile? Din ce țări li se permite să lucreze?
4. Structura echipei
Modul de funcționare al echipei poate influența puternic decizia de a implementa un model de lucru hibrid. Dacă colegii depind foarte mult unii de alții, atunci va trebui stabilit un model prin care angajații să lucreze armonios, chiar dacă lucrează din locații diferite, sau chiar după programe diferite.
5. Cultura
Tipul de cultură din care provin angajații poate avea un impact major asupra modului de desfășurare al activității, mai ales atunci când ne referim la un model de lucru hibrid, care implică mai puțină interacțiune reală și mai multă interacțiune digitală. Aspecte precum încrederea, responsabilitatea, spiritul de echipă, agilitatea, productivitatea și o bună comunicare sunt importante pentru bunul mers al lucrurilor.
6. Infrastructură
Pentru ca un model hibrid să aibă succes, toate instrumentele digitale trebuie să funcționeze corect. Aceasta este singura modalitate de a crea flexibilitatea necesară și procese fluide.
7. Comunicare
Într-un model hibrid, comunicarea este vitală pentru eficiență. De aceea, trebuie stabilite canale de comunicare foarte precis pentru a asigura fluxul optim de corespondență și transmitere a informațiilor.
Gestionează pontajul angajaților care lucrează hibrid cu True HR!
Crezi că ți se potrivește modelul de lucru hibrid, dar nu știi cum să-ți monitorizezi angajații? Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor companiilor care optează pentru modul de muncă hibrid, am creat modulul True Work from Home (WFH) care, împreună cu True Pontaj Electronic (un sistem pontaj electronic ușor configurabil) te ajută să ai o evidență clară asupra angajaților și a locului de unde își desfășoară activitatea. Poți seta restricțiile (de exemplu, numărul minim/maxim de angajați care pot lucra de acasă pe lună/săptămână), poți prestabili programul de lucru și poți gestiona pontajul angajaților, chiar de la distanță.