Top 10 sarcini ale unui manager resurse umane
Top 10 sarcini ale unui manager resurse umane
Că responsabilitățile unui manager resurse umane nu sunt ușoare și se încadrează într-o paletă largă de domenii este un fapt bine cunoscut. Totuși care sunt principalele sale atribuții și de este important ca acestea să fie îndeplinite întocmai? Pentru că o gestionare corectă a personalului are un impact direct asupra rezultatelor din companie.
Ei bine, responsabilitățile unui manager resurse umane variază de la companie la companie. Ce trebuie să știi este faptul că un manager HR are nevoie de cunoștințe diverse din domenii precum psihologie, pedagogie și andragogie. Pe lângă sarcinile uzuale de administrare personal, un manager resurse umane este persoana responsabilă și de modul în care echipa funcționează. De aceea managerul are rolul de a cunoaște foarte bine echipa și de a găsi cea mai eficientă strategie pentru a menține productivitatea angajaților.
De la gestionarea angajaților, distribuirea sarcinilor, până la motivarea lor și conceperea de strategii eficiente, sarcinile unui manager HR sunt foarte diverse.
Cuprins
Iată 10 sarcini pe care trebuie să le îndeplinească un manager de resurse umane:
1. Recrutarea personalului
Crearea procesului de recrutare este una dintre principalele sarcini ale unui manager resurse umane. El are rolul de a se asigura că echipa este completă și că funcționează la capacitate maximă. În vederea recrutării, managerul stabilește criteriile de selecție al candidaților.
2. Creează strategii de personal
Cunoscând îndeaproape atuurile fiecărui membru al echipei, un manager HR are rolul de a crea o structura organizatorică eficientă. Astfel, angajații trebuie distribuiți pe sarcini conform competențelor și abilităților lor.
3. Dezvoltarea personalului
Sprijinirea angajaților în eforturile lor de dezvoltare profesională și personală este o parte din ce în ce mai importantă în HRM (Human Resources Management). Investiția în dezvoltarea angajaților are un efect pozitiv asupra loialității angajaților față de companie.
4. Gestionarea salarizării
Deși procesul de salarizare revine contabilului, un manager resurse umane nu este cu totul străin de acest proces. El se asigură că salariile sunt corecte, că se primesc la timp și corespund timpului de lucru și a sarcinilor îndeplinite. În plus, un manager HR este cel care stabilește bonusurile și beneficiile pe care le poate primi un angajat.
5. Administrarea și digitalizarea documentelor
Contracte de muncă, acte adiționale, anexe, adeverințe precum și alte documente trebuie gestionate în mod corespunzător. Managerul de resurse umane este responsabil și de aplicarea corectă a legislației muncii în cadrul firmei.
6. Coordonarea echipei
Un manager resurse umane este responsabil și de modul de acționare al echipei. De aceea trebuie să se asigure că motivarea angajaților este constantă. În același timp, trebuie să se concentreze și asupra gradului de satisfacție pentru menținerea productivității. (Tips! Poți vedea în acest articol o modalitate de a menține satisfacția angajaților la locul de muncă » https://truehr.ro/satisfactia-la-locul-de-munca/ )
7. Supervizare și comunicare
Cel mai adesea, un manager resurse umane are la rândul său un supervizor. De aceea el supervizează bunul demers al acțiunilor. Ulterior emite rapoarte pe care le transmite supervizorilor săi. Deci un manager de resurse umane este vocea întregii echipe.
8. Relaționarea dintre membrii echipei
Felul în care se desfășoară interacțiunea dintre angajați este de asemenea o responsabilitate care revine unui manager HR. Acesta are rolul de a facilita integrarea în echipă a noilor membri. Desigur, pe lângă aceasta, managerul poate fi și persoana răspunzătoare de anumite comportamente. De aceea se solicită o atenție deosebită asupra modului de gestionare a unor eventuale conflicte.
9. Organizarea de traininguri și cursuri
Aceste activități fac parte din atribuțiile unui manager HR. Fiind răspunzător de dezvoltarea angajaților, un manager resurse umane are rolul de a propune diferite forme de pregătire, instruire și evaluare a angajaților.
10. Conceperea de reguli și proceduri
Cu cât sunt setate mai specific anumite reguli, cu atât șansele ca afacerea să funcționeze mai organizat sunt mai mari. De aceea un manager resurse umane poate crea planuri și impune reguli pentru a se asigura de bunul demers al companiei.
Cum influențează digitalizarea procedurilor din departamentul de resurse umane activitatea managerului?
Transpunerea în format digital a sarcinilor administrative din domeniul HR este o soluție avantajoasă pentru managerii de resurse umane. Prin automatizarea procedurilor administrative, un manager de resurse umane va câștiga mai mult timp pentru crearea de strategii.
De exemplu, prin intermediul soluției True HR gestionarea documentelor și a informațiilor despre angajați este mai eficientă. Și nu doar atât. Pentru a avea o imagine cât mai clară asupra sarcinilor angajaților și a programului de lucru, soluția software oferă și opțiunea unui sistem pontaj electronic – True Pontaj electronic, alături de alte funcționalități utile. Dacă vrei să afli mai multe despre soluțiile noastre, contactează-ne la 0720534424 sau [email protected].
Ți-a plăcut? Citește și:
» Managementul banilor – 5 metode eficiente de gestionare a finanțelor
» Digitalizarea procedurilor administrative este noua tendință a IMM-urilor
» Procesul de recrutare personal în noua normalitate. Sfaturi și recomandări