Managementul Talentelor | Cum să ai un management al talentelor eficient

Cum să efectuezi eficient managementul talentelor din organizație?

managementul talentelor

Cum să efectuezi eficient managementul talentelor din organizație?

Pe o piață a muncii competitivă, managementul talentelor din organizație trebuie efectuat într-un mod cât mai eficient. Uneori, specialiștii sunt greu de găsit în exterior, chiar și prin strategii de recrutare bine gândite. De aceea, promovarea angajatilor actuali în funcții superioare din cadrul organizației este una dintre metodele răspândite când vine vorba de managementul talentelor.

În ultima perioadă, mulți dintre salariații din diferite domenii de activitate dau o importanță tot mai mare felului în care se raportează angajatorul la ei. Își doresc să lucreze într-un mediu profesional sănătos, au nevoie de joburi flexibile, dar și de oportunități pentru a-și dezvolta cariera.

Citește și:

» Cum poți crește rata de retentie a angajaților din companie?
» Managementul carierei angajatilor, printre prioritățile companiilor

Cum se definește managementul talentelor?

În interiorul organizațiilor care își doresc performanță pe termen lung și care au un număr ridicat de angajați, atenția asupra experienței oamenilor este tot mai ridicată. Managementul talentelor din companii poate fi caracterizat ca fiind totalitatea acțiunilor departamentului de resurse umane pentru a atrage, dezvolta, motiva și reține angajații cu performanțe înalte. În acest sens, specialiștii HR elaborează strategiile potrivite pentru a-și îndeplini obiectivele legate de angajații din companie.

Retenție ridicată și creștere continuă

Departamentele de HR sunt din ce în ce mai conștiente de importanța dezvoltării competențelor oamenilor din companie și de un nivel ridicat în ceea ce privește retentia angajatilor. Prin urmare, tot mai multe organizații dezvoltă planuri complexe de training angajati, iar astfel au parte de oameni care dobândesc constant noi aptitudini profesionale. Este una dintre practicile importante pentru ca managementul talentelor să aducă rezultatele dorite.

O retentie personal îmbunătățită, prioritară pentru departamentul HR

managementul talentelor 2

Dezvoltarea oamenilor și păstrarea lor în interiorul companiei continuă să fie una dintre prioritățile specialiștilor HR în anul 2022. Îmbunătățirea competențelor este o parte esențială a oricărui business, deoarece strategiile competitorilor se diversifică și mediul de afaceri e tot mai dinamic. În acest sens managementul talentelor din propria organizație poate include dobândirea unor abilitati de leadership.

Contribuie la imaginea companiei

Scopul principal pe care îl are managementul talentelor este de a crește performanțele individuale și ale întregii organizații. Acesta își propune să motiveze oamenii, să le ridice nivelul de implicare și să crească gradul de retenție al angajaților, pentru ca în cele din urmă să aibe performanțe îmbunătățite. Din aceste motive, importanța pe care o are managementul talentelor este foarte ridicată. Atunci când este realizat în mod corect, companiile își pot construi un avantaj sustenabil pe piața de recrutare, fiind un aspect esențial pentru un brand de angajator valoros.

Procesul de onboarding, foarte important în acomodarea oamenilor

Integrarea în companie a unui nou angajat este un aspect care joacă un rol extrem de important în ceea ce privește managementul talentelor. O experiență de onboarding mai puțin satisfăcătoare sau incompletă este unul dintre motivele pentru care noii angajați părăsesc rapid o organizație. De aceea, o soluție de onboarding digital performantă contribuie la acomodarea unui nou-venit cu organizația și îl ajută să fie productiv mai devreme.

Evaluarea performanței

managementul talentelor 3

Companiile încep să se orienteze către „activarea performanței”, o abordare orientată spre viitor, menită să le ofere angajaților puterea de a-și gestiona progresul în carieră, scriu cei de la Workday într-un articol din 2020. Procesele de activare a performanței fac referire la dialog și dezvoltare continuă și un accent mai mare pe construirea de experiențe de carieră.

Planificarea viitorului angajaților

Managementul talentelor la nivel înalt implică și stabilirea unui plan de carieră bine definit pentru angajați. Aici ne referim la funcțiile în care aceștia pot avansa sau, după caz, schimbarea rolului avut în companie ori reducerea numărului de ore lucrate atunci când se apropie de pensionare. Este important pentru o companie să fie pregătită din aceste puncte de vedere.

Alte metode potrivite în managementul talentelor din companie

Conform celor de la Tech Target, următoarele exemple de bune practici pot fi luate în calcul în strategia de managament a talentelor dintr-o organizație:

  • Încurajează feedback-ul constructiv între colegi;
  • Concentrează-te pe misiune, branding și reputația companiei;
  • Recunoaște eforturile angajaților în mod public;
  • Încurajează comunicarea între departamente;
  • Menține anumite proceduri transparente.

Echipe productive și loialitatea angajaților

Mangementul talentelor realizat într-un mod potrivit contribuie la formarea unor echipe eficiente, prin care îți poți îndeplini obiectivele de business mai ușor, știind că ai parte de specialiști care pot lucra cu succes împreună. De asemenea, când angajații se simt apreciați la o companie și când știu că vor avea o mulțime de oportunități de dezvoltare profesionala, este mult mai puțin probabil să-și dorească schimbarea locului de muncă.

Pentru ca organizațiile să se diferențieze în fața competiției și prin promovarea oamenilor valoroși din companie, managementul talentelor trebuie să fie aliniat cu strategia de business. Identifică care dintre metodele de mai sus se potrivesc cel mai bine nevoilor companiei tale și pune-le în aplicare pentru a contribui la creșterea profesională a angajaților. Managementul talentelor realizat într-un mod sustenabil, în funcție de resursele disponibile, te va ajuta să-ți dezvolți afacerea într-un timp mai scurt.

semnatura-echipa-UCMS