Managementul performantei în contextul muncii hibrid
Managementul performantei în contextul muncii hibrid
Îți dorești rezultate optime în ceea ce privește activitatea angajaților și a companiei? În acest scop, trebuie ca managementul performantei să devină o prioritate în echipa ta. Acest sistem are rolul de a îndeplini nevoile actuale ale angajaților și ale angajatorilor în ceea privește progresul individual, pentru a avea rezultate cât mai bune la nivelul organizației.
Citește și:
» Ce indicatori de performanta utilizează cel mai des companiile?
» Stabilește un plan de cariera pentru angajații tăi
Cuprins
Ce este managementul performantei?
Conform definiției oferite de The KPI Institute, managementul performantei este domeniul major care își propune studiul și analiza performanței, reflectând abordarea unei entități față de realizarea acesteia. Domeniul include procese subordonate precum definirea strategiei, mai exact planificarea și stabilirea obiectivelor, executarea strategiei, măsurarea performanței în mod periodic și sfaturi pentru îmbunătățire.
Cum a evoluat managementul performantei în mediul profesional
Modul tradițional de a măsura performanța angajaților este bazat pe o retrospectivă, în care un manager evaluează periodic dacă angajații au îndeplinit așteptările sau obiectivele stabilite. Ulterior, pe baza analizei, poți determina dacă persoana respectivă va primi o promovare, va rămâne în rolul său actual sau va trebui să facă anumite îmbunătățiri în activitatea sa. Totuși, ceea ce lipsește din această abordare este o parte mai umană, axată pe dezvoltarea carierei, unde se ia în considerare cât de bine ar putea performa un angajat cu îndrumări precise și resurse vaste de pregatire profesionala.
În lipsa unei astfel de perspective, managementul performantei care să promoveze creșterea și performanța ridicată în rândul angajaților poate fi dificil de realizat. În timp ce multe organizații au făcut progrese semnificative în abordarea factorilor care afectează performanța, cum ar fi fenomenul de burnout și zona de wellbeing, există situații în care liderii pun prea mult accent pe trecut și pe părțile negative pentru a obține o performanță îmbunătățită.
Care sunt criteriile potrivite de evaluare a angajaților?
În contextul muncii în format hibrid, monitorizarea productivității și managementul performantei nu sunt proceduri ușor de realizat. În plus, se pune tot mai des accent pe echilibrul intre viata profesionala si personala, iar asta îi face pe tot mai mulți dintre angajați să își dorească joburi flexibile. În prezent, oamenii își desfășoară munca la birou, dar și prin telemunca. Prin urmare, cum procedează managerii care își doresc echipe performante fără a ține cont de criterii cum ar fi timpul petrecut la birou? Mulți dintre aceștia și-au dat seama repede că nu au nevoie de prezența fizică a oamenilor la sediul companiilor astfel încât productivitatea muncii să nu fie afectată, și că flexibilitatea chiar ar putea crește eficiența echipelor pe care le conduc.
Evaluarea angajaților și managementul performantei în prezent
Un mediu de lucru în care munca hibrid este prezentă necesită moduri diferite de comunicare și colaborare, dar și noi modalități prin care să fie realizat managementul performantei. Atunci când ai în companie oameni care lucrează de la birou, alții care lucrează de acasă, și alții care își împart timpul între cele două, managementul performantei se schimbă semnificativ.
Munca în sistem hibrid necesită un grad ridicat de încredere între lideri și echipele lor, precum și o cultura organizaționala care se concentrează pe rezultate, mai degrabă decât pe orele lucrate pentru a le atinge.
Această schimbare poate fi dificilă, în special pentru managerii care sunt obișnuiți să se bazeze pe timpul lucrat pentru măsurarea performanței. În continuare, vom prezenta câteva metode eficiente pe care le poți utiliza în managementul performantei în contextul muncii de tip hibrid.
Definește obiective clare
Pentru evaluarea performantelor angajatilor bazate pe rezultate și nu pe timpului petrecut la birou, angajații și managerii trebuie să aibă o înțelegere solidă și comună a rezultatelor pe care doresc să le obțină. Aceasta este un aspect important în ceea ce privește managementul performantei bazat pe obiective, ele trebui să fie clare pentru toți cei implicați în proces. În acest fel, toți angajații, indiferent de modul în care își desfășoară activitatea, știu exact ce au de făcut.
Claritatea este deosebit de importantă pentru angajații care nu interacționează foarte des față în față cu ceilalți colegi sau cu managerii, deoarece îi poate face să se simtă deconectați de echipe și de munca pe care o desfășoară împreună. Cu cât obiectivele tale de performanță sunt mai clare, cu atât vor fi mai motivante pentru angajați și cu atât vor fi mai ușor de monitorizat și de gestionat.
Corelează obiectivele individuale de obiectivele companiei
Înainte de a stabili obiective pentru personal, este necesară o analiză atentă a obiectivelor companiei tale. Obiectivele atribuite angajaților trebuie să corespundă scopului general al organizației, iar astfel managementul performantei poate fi cât mai relevant. Mai mult, un obiectiv care se leagă direct de misiunea organizației pe termen lung poate fi un puternic motivator pentru angajați. Acest lucru este deosebit de important, având în vedere că un studiu efectuat de Gallup arată că 60% dintre toți angajații nu sunt pe deplin de acord că înțeleg care este misiunea companiei pentru care lucrează.
Valorile companiei pot fi un criteriu important
Evaluarea care implică valorile organizației creează o bază comună pentru evaluarea performanței angajaților cu situații diferite, și promovează în același timp o cultură unificată la locul de muncă. Deși încorporarea valorilor în evaluarea performanței nu este neapărat nouă, în sistemul hibrid de muncă acestea pot avea o însemnătate deosebită. Un exemplu în acest sens vine din partea companiei Johnstone Supply, din New Jersey. Potrivit lui Chris Geschickter, care ocupă poziția de Chief Human Resources Officer în cadrul organizației, valorile sunt prioritizate în cadrul evaluărilor de personal:
„Când realizăm analize de performanță, valorile noastre sunt criteriile noastre principale. Majoritatea modului în care evaluăm performanța este prin reflectarea asupra valorilor noastre de bază, și apoi evaluăm dacă comportamentul unui angajat este aliniat cu acestea, în ceea ce privește relaționarea cu clienții, munca în echipă și altele. Pentru noi, evaluarea performanței este o conversație pe tot parcursul anului, cu multe autoevaluări.”
Acordă atenția necesară angajaților care lucrează de acasă
De asemenea, în special angajații care muncesc de la distanță spun că e mai puțin probabil să se simtă recunoscuți pentru contribuțiile lor la locul de muncă. Când membrii echipei tale simt că contribuie la un scop măreț, se simt mai conectați și împuterniciți. Atunci când aceste lucruri se întâmplă, ei tind să muncească mai mult și să fie mai eficienți în misiunea de a-și atinge obiectivele.
Implică angajații în proces
Managementul performantei nu ar trebui să fie o activitate în care să aibă un cuvânt de spus doar managerii sau superiorii. Desigur, este responsabilitatea liderului să se asigure că angajații îndeplinesc așteptările, însă aceste așteptări trebuie stabilite pe baza unor conversații. Prin urmare, angajații ar trebui să fie implicați în procesul de stabilire a obiectivelor încă de la început.
Astfel, este important să te asiguri că aceștia pot colabora îndeaproape cu managerii lor direcți și că pot să aibă conversații sincere și deschise despre performanță cu aceștia.Încurajează angajații să fie sinceri în feedbackul pe care îl acordă în discuțiile despre obiective și managementul performantei. Onestitatea este importantă nu numai pentru gestionarea și susținerea performanței angajaților, ci și pentru stabilirea unor obiective realiste pentru următoarea perioadă.
Succesul pe termen lung este corelat cu un management al performanței eficient
În trecut, abordările privind performanța angajaților se concentrau mai mult pe rezultatele obținute, dar acum se pune tot mai multe accentul pe dezvoltarea succesului viitor. Procedurile actuale din multe companii se aliniază obiectivele comune, și se asigură că oamenii își mențin autonomia în procesul de managementul performantei.
Gestionarea și dezvoltarea echipei astfel încât să își atingă potențialul maxim în contextul muncii hibrid nu este un lucru ușor, însă este realizabil cu ajutorul metodelor și al instrumentelor potrivite. În cele din urmă, scopul este de a muta atenția de la timpul petrecut la muncă pe rezultatele obținute. Este necesară o abordare diferită în ceea privește managementul performanței, astfel încât angajații să poată prospera într-un loc de muncă hibrid.
Aplicația True HR, sprijin în managementul performantei
Ia în considerare instrumente digitale care să te sprijine în managementul perfomantei din cadrul organizației tale. Aplicația True HR, un soft resurse umane dezvoltat de UCMS by AROBS, are în componență modulul True Evaluarea Performanței, care facilitează evaluarea angajaților. Softul îți permite să programezi sesiuni de evaluare personalizate, care contribuie la îmbunătățirea comunicării din companie și facilitează acordarea feedbackului de către manageri și angajați. Pentru mai multe amănunte, programează un demo gratuit cu specialiștii noștri. Alege tehnologia performantă și intuitivă pentru a îmbunătăți managementul performantei din compania ta!