Lucru la domiciliu: care sunt tendințele viitoare?

Lucru la domiciliu: Cum arată în prezent și care sunt tendințele viitoare

lucru la domiciliu

Lucru la domiciliu: Cum arată în prezent și care sunt tendințele viitoare

În mod predominant, angajații și-au desfășurat activitatea profesională în ultimii ani prin lucru la domiciliu. Posibilitatea de a munci de la distanță era înainte o opțiune disponibilă unui număr mic de angajați, iar acum a devenit o normalitate pentru cele mai multe organizații. Așteptările pe termen lung ale oamenilor sunt de a realiza lucru la domiciliu pentru cea mai mare parte a săptămânii. Angajații s-au obișnuit cu joburi flexibile, iar companiile din întreaga lume adoptă instrumente digitale, precum un software HR, pentru a facilita telemunca.

Citește și:

Lucru la domiciliu este preferat de majoritatea angajaților

Beneficiile aduse de munca la distanta au un impact major asupra preferințelor oamenilor când vine vorba de desfășurarea activității profesionale. În acest sens, relevant este sondajul efectuat de Ivanti în anul 2022, cu participanți din Europa, SUA și Australia. Denumit „Everywhere Workplace”, raportul a arătat faptul că 71% dintre respondenți ar alege lucru la domiciliu în locul unei promovări sau a unei majorări de salariu. Opțiunea masivă pentru work from home se datorează mai multor factori: eliminarea navetei, scăderea costurilor, un echilibru mai bun între viața profesională și cea personală, wellbeing îmbunătățit și altele.

Activitatea profesională prin lucru la domiciliu: tendințele viitoare

Conform unei cercetări efectuate recent de Gartner, 48% dintre angajați își vor desfășura munca remote cel puțin parțial, după pandemie. În ceea ce privește conducerea companiilor, raportul Gallup arată că 6 din 10 manageri vor permite angajaților să muncească remote mai frecvent după încheierea situației pandemice, decât au făcut-o până la apariția ei. Potrivit statisticilor prezentate de Zippia, peste 80% dintre angajații din SUA speră ca angajatorii lor să continue să sprijine lucru la domiciliu.

lucru la domiciliu 2

În același timp, 85% dintre manageri consideră că munca de acasă va fi o normalitate și de acum înainte. Peste 50% dintre respondenții din rândul angajaților spun că probabil ar alege o companie care permite lucru la domiciliu. De asemenea, 74% spun că opțiunea de a munci de la distanță le scade șansele să părăsească o organizație. Luând în considerare studiile efectuate, un sistem hibrid al muncii, sau chiar complet remote în unele cazuri, tinde să devină o normalitate în următorii ani.

Schimbări importante pe piața de recrutare

Pe măsură ce munca hibrid și lucru la domiciliu devine o obișnuință, apar mai multe oportunități pentru angajați, dar și pentru companii. Oamenii vor fi mai deschiși să facă o schimbare profesională, pentru a avea ocazia să lucreze remote. Acest factor poate determina unele organizații să-și modifice modul de organizare sau beneficiile oferite. Astfel evită să piardă angajați și pot reuși să ajungă în atenția mai multor candidați.

Investiții în amenajarea spațiului de lucru

Creșterea numărului de angajați care preferă lucru la domiciliu a făcut ca sumele investite în echipament de lucru pentru acasă să fie tot mai ridicate. Oamenii folosesc atât fondurile proprii, cât și sume primite din partea companiei pentru a-și amenaja biroul propriu. Aceștia vor lua în calcul reorganizarea locuinței, pentru a avea parte de un confort sporit atunci când își desfășoară activitatea.

Evaluare personal când lucru la domiciliu este predominant

În contextul muncii remote, managerii pot avea uneori dificultăți în a înțelege productivitatea muncii efectuate de salariați. De aceea, este utilă o soluție digitală pentru ca evaluarea angajaților să fie cât mai corectă și relevantă, pentru a observa unde este loc de îmbunătățire. Ulterior, pot fi implementate programele potrivite pentru instruirea personalului, astfel încât oamenii să fie cât mai eficienți.

Securitatea informațiilor devine tot mai importantă

Un alt aspect important legat de lucru la domiciliu este securitatea cibernetică, pe care se pune un accent ridicat. Siguranța datelor utilizate în munca zilnică poate fi pusă în pericol, mai ales când majoritatea angajaților lucrează de acasă. De aceea, pentru companii a devenit o preocupare să instruiască membrii companiei să fie atenți la emailurile și paginile pe care le deschid, sau să aibă grijă ce informații împărtășesc. Totodată, organizațiile își doresc o tehnologie performantă precum o aplicatie HR complexă, care să asigure securitatea datelor introduse.

Munca la distanță s-ar putea extinde în mai multe industrii

lucru la domiciliu 3

Munca de birou sau cea care presupune gestionarea informațiilor în format electronic se desfășoară cu preponderență prin lucru la domiciliu. Totuși, în viitor munca remote s-ar putea râspândi mai mult în unele țări și către alte domenii de activitate, precum producția. La acest lucru contribuie realitatea virtuală (VR) și tehnologia controlată de la distanță. Acestea le permit oamenilor să îndeplinească activități fizice chiar dacă nu se află la fața locului. Pe măsură ce tehnologia se îmbunătățește și devine mai accesibilă, joburile din industria de producție, dar și altele, vor putea fi realizate de acasă.

Lucru la domiciliu: provocări și avantaje

Cu doar trei ani în urmă, posibilitatea de lucru la domiciliu era întâlnită doar în unele companii și domenii. În prezent, facilitatea s-a extins la scară largă, iar oamenii se așteaptă să fie prezentă în mai multe industrii. Munca de acasă poate avea anumite dezavantaje. Printre ele se numără: activitate fizică diminuată, lipsa interacțiunii cu colegii, sau pierderea unor legături strânse în cadrul companiei. Totuși, opțiunea de a munci de oriunde a îmbunătățit activitatea profesională, cât și viața personală a angajaților. Caracteristicile privind lucru la domiciliu se pot schimba în următorii ani, dar acest format poate să rămână și permanent.

semnatura-echipa-UCMS