Lucru de acasă – un trend care să rămână și în era post COVID-19?
lucru de acasă 2

Lucru de acasă – un trend care să rămână și în era post COVID-19? Ce previzionează companiile?

Lucru de acasă – un trend care să rămână și în era post COVID-19? Ce previzionează companiile?

Lectură de 4 minute

Lucru de acasă a fost probabil una dintre cele mai mari schimbări ale mediului profesional pe care pandemia de COVID-19 le-a generat. Acesta a avut un impact major atât asupra companiilor, cât și asupra angajaților.

Astfel, în timp ce lucrurile încep să își revină încet-încet spre normalitate, este firesc ca în mintea angajaților să apară o serie de întrebări: se va păstra lucru de acasă și după pandemie? Este într-adevăr modul de lucru hibrid, soluția pentru a mulțumi ambele tabere implicate?

Pe parcursul articolului, vom discuta despre o parte dintre trendurile care par că vor contura viitorul mediului de business. Mai mult, vom aduce în discuție și câteva dintre instrumentele digitale care pot ajuta companiile să gestioneze mult mai bine relațiile cu angajații în modul de lucru de acasă sau hibrid. Totodată, instrumentele prezentate facilitează și o comunicare mult mai ușoară și transparentă cu aceștia.

Citește și:

»  5 pași pentru a crea o strategie de digitalizare a departamentului de HR

»  Se potrivește modelul de lucru hibrid pentru compania ta?

Flexibilitatea este cheia spre succes

Indiferent de modul în care vor evolua lucrurile, un aspect este sigur: angajații își doresc să se bucure de o mai mare flexibilitate când vine vorba despre alegerea locului de unde să lucreze. Un studiu realizat de compania software Microsoft, arată faptul că aproximativ 73% din persoanele implicate în studiul de cercetare, își doresc ca modul de work from home să rămână și după terminarea pandemiei. Mai mult decât atât, un studiu realizat de We Work, demonstrează faptul că peste 75% dintre angajați își doresc să abordeze un stil de muncă hibrid, care le oferă o mai mare flexibilitate de decizie, dar și un work-life balance mai echilibrat.

Același lucru îl susțin și specialiștii de la Global Workplace Analytics. Rezultatele sondajelor pe care le-au efectuat înainte de pandemie, arătau faptul că aproximativ 80% dintre angajați își doresc să aibă posibilitatea de lucru de acasă cel puțin pentru câteva zile pe lună. Mai mult, rezultatele demonstrează faptul că peste o treime ar fi optat pentru reducerea salariului dacă li s-ar fi oferit această flexibilitate.

lucru de acasă

Totuși, după perioada actuală, cifrele par să fi crescut. Mai mult, în prezent, angajații susțin că ar opta să lucreze mai degrabă pentru o companie care le oferă și posibilitatea unui mod de lucru de acasă, decât pentru o companie care le oferă beneficii financiare mai mari.

Astfel, un lucru este sigur. Flexibilitatea pare a fi cheia pentru creșterea succesului unei organizații, dar și pentru o retenție mai mare a personalului.

Modul de lucru hibrid consolidează echipele din companie

După cum se poate vedea, odată ce au experimentat avantajele unui mod de lucru de acasă, angajații nu își mai doresc să revină la vechea formă de muncă, la work from office. Astfel, companiile trebuie să se asigure că schimbările profesionale nu vor afecta însă productivitatea angajaților.

Pentru ca acest lucru să devină palpabil, companiile trebuie să își îndrepte atenția de cum pot face ca noua experiență să fie un succes pentru întreaga comunitate.

Dacă la începutul pandemiei eforturile companiilor s-au axat mai degrabă pe supraviețuire și pe continuarea muncii chiar și de la distanță, în momentul de față prioritățile ar trebui schimbate. Mai exact, nevoia de conectare a angajaților trebuie să devină o prioritate. Echipele trebuie să își găsească o nouă dinamică, astfel încât indiferent de locul în care aleg să lucreze, relațiile dintre aceștia să nu aibă de suferit.

Același studiu lansat de compania Microsoft arată faptul că în momentul de față, echipele sunt mai deconectate ca niciodată. Astfel, deși conexiunea dintre coechipierii din același departament a cunoscut o consolidare ridicată, interacțiunile cu colegii din alte departamente au avut foarte mult de suferit. Acest aspect poate avea un impact negativ atât asupra inovării companiilor, dar și a sentimentului de apartenență al angajaților.

Soluția pentru acest inconvenient pare a fi tot modalitatea de lucru hibrid. Mai exact, un mod de lucru de acasă combinat cu cel de la birou pare că are efecte pozitive atât asupra productivității angajaților, cât și asupra unei consolidări a relațiilor dintre ei.

Viitorul mediului profesional este reprezentat de munca hibrid  

lucru de acasă-2

Indiferent că îl vedem ca un aspect pozitiv sau nu, viitorul mediului profesional este reprezentat de modul de lucru hibrid. Lucru de acasă în exclusivitate, oricât de confortabil și de dorit ar fi părut, pare că prezintă prea multe efecte negative precum: scăderea motivației și conectării cu organizația. Astfel, nu există nicio îndoială că o abordare de tip hibrid va fi calea de urmat pentru marea majoritate a companiilor, deoarece combină cele mai eficiente avantaje din ambele metode.  

Instrumentele digitale pentru gestionarea noului mod de muncă 

Acum că am văzut că multe cercetări previzionează munca în sistem hibrid ca fiind noul mod în care se va desfășura activitatea profesională, este important să știm și la ce instrumente se poate apela pentru o mai bună gestionare a acestuia.

În primul rând, un modul de pontaj electronic oferă avantajul anagajaților de a-și putea înregistra orele lucrate fără vreo intervenție din partea specialiștilor HR. Mai mult, pentru o evidență mult mai clară a locului de unde angajații aleg să își desfășoare munca se poate apela la un modul Work from Home. Acesta nu doar că îți oferă posibilitatea de a efectua un pontaj electronic, ci te ajută și în stabilirea unor restricții de muncă (ex: câte zile de telemuncă pot efectua angajații într-o lună). Alte instrumente utile pentru perioada următoare ar fi: un portal al angajatului (self-service) prin care se oferă o mai mare independență prin faptul că angajații pot consulta date importante sau pot genera documente de interes pentru ei (ex: adeverințe, fluturași de salariu etc.). Nu în ultimul rând, pentru o automatizare a fluxului de semnături, se poate apela și la un modul de semnătură electronică.

Astfel, deși viitorul stil de lucru este încă incert, companiile ar trebui să fie pregătite pentru a putea face față oricărei situații. Lucru de acasă, sau cel de tip hibrid pot fi mult mai ușor gestionate cu ajutorul instrumentelor digitale potrivite. Dacă nu știi de unde să începi transformarea digitală a companiei tale, ia legătura cu noi! Suntem aici pentru a-ți răspunde la toate întrebările! Contactează-ne!

semnatura-echipa-UCMS