Interviu Cătălina Breukers
De vorbă cu Cătălina Breukers
Cătălina Breukers, Business Development Manager – „Relațiile sunt cel mai important capital al vieții noastre, atât personal cât și profesional.”
Care sunt acele câteva cuvinte care te caracterizează?
Ambiția si curiozitatea sunt cuvintele care mă caracterizează cel mai mult. În fiecare zi descopăr noi oameni, noi oportunități și noi prilejuri de învățare și creștere. Îmi place să deschid uși și să creez relații, mă simt bine în medii noi și în cele în care am parte de provocări. Mă consider o persoană foarte orientată spre rezultate, în același timp, cred că relațiile sunt cel mai important capital al vieții noastre, atât personal cât și profesional.
Cum ai ales domeniul vânzărilor pentru cariera ta?
Cumva, cu totul întâmplător, însă în același timp, foarte natural. Eu sunt jurist ca formare, însă prin anii 2000, când mi-am început activitatea, făceam „de toate” în cadrul companiei în care am început. M-a atras foarte mult partea comercială: clienți, contracte, ofertarea și negocierea, cunoașterea businessurilor lor. Activez în sales de peste 20 ani, am „crescut” odată cu clienții mei de multe ori și nu prea mă văd făcând altceva.
Care au fost pașii care te-au ajutat să devii profesionistul de astăzi?
Am avut șansa să lucrez cu echipe de buni profesioniști, dar mai ales buni colegi. Am trecut prin toate etapele de creștere a unui om de sales: am început de la vânzare în retail, am fost reprezentant serviciu clienți, apoi am început să mă ocup de clienți tot mai mari.

Pe de altă parte, experiența de a conduce echipe mi-a oferit provocări variate, însă și împliniri și relații de suflet, ulterior.
E greu să schimbi domeniul de activitate de la marketing la servicii medicale, și apoi consultanță HR, însă efortul acesta a venit la pachet cu experiențe complexe si cu un networking vast. Am aflat că pot crește doar dacă iau provocările ca oportunități de învățare.
Cum ți-ai descrie activitatea de zi cu zi?
În domeniul nostru, unele întâlniri se programează și cu 2-3 săptămâni înainte, în același timp pot să apară și multe urgențe într-o zi, timp în care trebuie sa aliniez oameni și echipe, pentru a găsi soluții uneori în aceeași zi. În procesele de resurse umane, procesele de calcul salarial și în raportări, se lucrează cu date fixe, care nu pot fi schimbate.
Clienții mei sunt companii de la 100 la câteva mii de angajați și fiecare solicitare sau nou proiect este particular, specific. Procesul de vânzare în domeniul software presupune multă pregătire și prezentări cu echipele tehnice , iar un ciclu de vânzare se întinde pe câteva luni.
S-a întâmplat de-a lungul timpului să nu ajungi la rezultatele dorite cu un anumit client? Cum ai manageriat situația?
Da, evident, sometimes you win, sometimes you learn. Nu aș putea vinde un produs sau un serviciu în care eu în primul rând să nu cred pe deplin. Au fost situații în care clientul a avut altfel de criterii de evaluare sau altfel de priorități față de ceea ce am avut eu de oferit, în aceste situații este important să mă asigur că am oferit maximum de profesionalism până la capăt. Clienții nu uită acest lucru, chiar dacă pe moment îi aleg pe alții. De asemenea, este important să știi motivele pentru care pierzi acele oportunități, la fel cum este important să știi de ce le câștigi.

Există un set de principii pe care îl respecți când vine vorba de zona profesională? Cum arată acesta?
Cred că valorile noastre personale ar trebui să se regăsească în mediul de la job, sau în ceea ce facem profesional, în fiecare zi. Așa cum spuneam mai sus, am nevoie să creez relații de încredere cu partenerii noștri de business. Nu aș putea face acest lucru dacă eu nu aș crede foarte mult în ceea ce ofer și în oamenii pe care mă bazez ca echipă.
Pentru mine, este important să fiu onestă, promptă și aproape pentru clienți, indiferent că sunt clienți interni (colegi) sau externi. Simțul umorului este ingredientul care ne ajută să trecem peste tot felul de situații în fiecare zi, să nu uităm.
Cum arată echipa din care faci parte? Ce nu trebuie să îi lipsească unei echipe pentru a funcționa cât mai bine din perspectiva ta?
Sunt recunoscătoare pentru echipa din care fac parte și mă simt încrezătoare pentru ceea ce putem realiza împreună și pentru viitor. Am șansa să învăț de la colegi cu peste 15-20 ani vechime în companie, dar și de la colegi juniori, care vin cu o energie și o perspectivă diferită. Suntem un mix frumos și sănătos de generații care așteaptă cu drag ocaziile să se reunească de prin toate colțurile țării.

Dincolo de birou și business, cum arată timpul liber pentru tine? Care sunt pasiunile sau hobby-urile tale?
Mă pasionează filmele, istoria, natura, hiking-ul, concertele și muzica. O zi frumoasă de weekend pentru mine este o zi de excursii în natură cu familia (avem și un grup de hiking, pentru expediții organizate), însă uneori e de-ajuns să ieșim pe dealurile din proximitatea casei. Cu pasiunea și grija pentru natură începem să o obișnuim și pe fiica noastră de 3 ani, deja baby fan rock’n roll.
Cum arată ziua ta de sâmbătă, comparativ cu cea de marți?
Cu siguranță e mult mai relaxată. Nu am mailuri și întâlniri de bifat, însă îmi perfecționez continuu competențele de negociere și time manangement cu fiica mea de 3 ani. Cel mai de preț timp este cel petrecut cu familia, oriunde am fi.
Cum reușești să îmbini viața personală cu cea profesională?
În cadrul UCMS by AROBS găsesc maximă flexibilitate în sistemul de lucru hibrid, în programul și organizarea zilei de lucru. Pentru mine, în această etapă din viața mea, flexibilitatea companiei și grija autentică pentru angajați este un beneficiu care cântărește foarte mult, beneficiu pentru care mă simt recunoscătoare.