Alexandra Cotârlă - „Cred în lucrul în echipă și în adaptabilitate.”

Interviu Alexandra Cotârlă, Office Assistant

De vorbă cu Alexandra Cotârlă

Alexandra Cotârlă, Office Assistant – „Cred mult în lucrul în echipă, în gestionarea eficientă a timpului și în adaptabilitate.”

Spune-ne câte ceva despre tine.

Aș vrea să încep prin a spune că numele meu este Cotârlă Alexandra Maria și am 23 de ani. Am terminat facultatea de Sociologie și Asistență Socială, specializarea de Resurse Umane. Sunt o persoana energică, optimistă, zâmbitoare (râde). De asemenea sunt și atentă la detalii și îmi place mult să călătoresc. Aș mai adăuga că îmi place atât să învăț cât și să-ncerc lucruri noi.

Spre exemplu, ultimul lucru nou pe care l-am încercat a fost mersul pe bicicletă pe o fostă cale ferată transformată în pistă de biciclete. Asta la Huedin. Totul a fost foarte spontan pentru că am trecut prin zonă cu mașina împreună cu iubitul meu, am observat pista, am împrumutat bicicletele unor prieteni și am reușit să ajungem. Priveliștea de acolo e absolut superbă. Ne-a fascinat atât de tare încât am hotărât să ne cumpărăm și noi biciclete pentru a putea face asta mai des.

Alexandra_2

Descrie-ne pe scurt rolul tău actual

Rolul meu actual cuprinde în mare parte activități administrative, activități de administrare a documentelor, de organizare a muncii și de gestionare a comunicării, precum și activități pentru o desfășurare mai ușoară a muncii la birou, cum ar fi asigurarea consumabilelor.

Cum arată o zi din viața unui Office Assistant?

Păi dimineața ajung la birou, îmi beau cafeaua (râde), îi întâlnesc pe colegi. Un lucru pe care l-am observat de când m-am angajat aici este că de când intru în birou există o atmosferă foarte pozitivă, care mă încarcă cu energie. Acest lucru e important pentru mine, pentru că asta face ca nici măcar lunea să nu vin cu groază la birou…e un aspect pe care îl apreciez foarte tare.

Revenind.. după ce ajung la birou și îmi fac o cafea, încep să-mi verific agenda și e-mailurile. Apoi mă organizez și-mi stabilesc sarcinile din ziua respectivă, mă ocup de lucrurile administrative, mă asigur că toate lucrurile sunt în ordine în ceea ce privește buna funcționare a biroului și totodată, îi ajut pe colegi în funcție de cerințele pe care le au. Bineînțeles, zilele unui Office Assistant nu arată în fiecare zi la fel. Pentru că pot apărea diverse probleme sau urgențe din partea colegilor, provocări cu diverși furnizori și cade în responsabilitatea mea să mă ocup de rezolvarea acestora.

Există un set de principii pe care îl respecți când vine vorba de zona profesională? Cum arată acesta?

Cred că cel mai important aspect de care țin cont când vine vorba de zona profesională este să am o comunicare eficientă cu echipa. Și-aici mă refer să transmit toate informațiile într-un mod clar, cu cât mai multe detalii referitoare la un anumit aspect.

Și cred că tot aici se încadrează să tratez fiecare task, oricât de mic, cu cea mai mare responsabilitate. Mai mult, cred mult în lucru în echipă, în gestionarea eficientă a timpului, și că e necesar să rămân adaptabilă și să mă pliez în funcție de cum situația o cere pentru a găsi cele mai bune soluții.

Știm că ai terminat facultatea de Sociologie. Simți că aceasta te ajută în profesia actuală? Dacă da, în ce fel?

Ca să povestesc puțin pe scurt, eu înainte să ajung la facultatea de Sociologie, mi-am dorit să aplic la cea de Psihologie, dar după ce am cântărit mai bine opțiunile am ajuns la facultatea de Sociologie, specializarea de Resurse Umane. Consider că facultatea mi s-a potrivit bine, mi-a plăcut și nu consider nicio secundă că a fost o alegere greșită.

În cadrul acestei specializări accentul se pune foarte mult pe a înțelege cât mai bine comportamentul uman, dar și metode prin care să relaționezi bine cu oamenii. Și cum munca mea zilnică implică interacțiunea cu oamenii, toate lucrurile învățate la facultate îmi servesc și la job.

Mai mult, facultatea m-a ajutat să îmi dezvolt abilitățile de comunicare eficientă și de rezolvare a problemelor, aspecte esențiale când vine vorba de un Office Assistant.

Alexandra_1

Dincolo de birou și business, cum arată timpul liber pentru tine? Cum arată ziua de sâmbătă comparativ cu cea de marți?

Pentru mine, timpul liber înseamnă relaxare, îmi place foarte mult să călătoresc și încerc cu orice ocazie să o fac. Spre exemplu, în zilele libere aleg să fac scurte vizite în apropiere de Cluj.

De obicei și în zilele de sâmbătă sunt matinală. Îmi place să mă trezesc de dimineață să apuc să fac cât mai multe lucruri pe parcursul zilei.

Ai vreun loc care te-a cucerit?

În străinătate cred că a fost prima vacanță, din Grecia, în Thassos. Acolo a fost prima vizită în afara țării, cât și prima vizită împreună cu iubitul meu. Chiar dacă a fost puțin mai greu, pentru că am mers cu mașina și am făcut circa 2 zile, pentru că ne-am oprit și în Bulgaria, a fost o experiență super frumoasă.

Alexandra_3

Care e un motto după care te ghidezi în viață?

„Succesul reprezintă rezultatul pregătirii, al muncii grele și al învățării din eșecuri.” – Colin Powell.

Acest motto, în care eu cred, s-a regăsit și pe diploma pe care am primit-o la finalizarea facultății. Și cumva sumarizează și experiențele pe care le-am avut până acum, atât la muncă, cât și la facultate. Chiar și în facultate puneam foarte mult accent pe a învăța, pe a participa activ și consecvent la cursuri. Tot timpul am mers pe ideea că e mai bine să iau o notă pe munca mea, decât pe ceva ce nu știu, și cumva de fiecare dată munca mea a fost răsplătită.

Mai mult, acest motto s-a regăsit mai târziu și în primul meu loc de muncă, unde am ajuns să fiu Teamleader în cadrul unui proiect de promovare a unui brand de țigarete. Ca Teamleader mereu am încercat să găsesc soluții care să le simplifice munca colegelor mele. Pentru că realitatea din teren nu ne ajuta mereu în atingerea scopului propus, trebuia să analizez situațiile când lucrurile nu mergeau bine și să încerc sa găsesc cele mai potrivite soluții.

Care ar fi cea mai importantă lecție învățată de la părinți?

Să ofer respect, pentru a primi respect.