Anca Pucă - „Mă motivează când primesc feedback pozitiv”

Interviu Anca Pucă

De vorbă cu Anca Pucă

Anca Pucă, Sales Manager – „Mă motivează momentele când primesc feedback pozitiv de la un client sau de la un prospect. ”

Cum te-ai descrie pentru cineva pe care îl întâlnești pentru prima dată?

Pentru acele persoane care nu mă cunosc foarte bine aș menționa că pe lângă rolul de Sales Manager, port și alte câteva pălării. Două dintre cele mai importante ar fi cea de soție și cea de mamă a unui pitic de 4 ani anișori, care îmi consumă toată energia.

Ca și trăsături de personalitate sunt o persoană extrovertă și comunicativă. Nu m-aș vedea vreodată să am un job unde să nu pot interacționa cu ceilalți. Tocmai de aceea, un mediu în care pot interacționa, pot conversa, pot povesti cu oamenii e un mediu în care mă simt cel mai în elementul meu.

Pe lângă ce am menționat deja, m-aș mai descrie ca un om pragmatic, asta pentru că îmi place să-mi fac planuri, însă într-un mod realist. Nu sunt neapărat omul rezoluțiilor la început de an, ci îmi place mai degrabă să îmi setez obiective care să fie în concordanță cu realitatea. Alte câteva caracteristici ar fi: disciplinată, optimistă, consecventă și ordonată. Țin mult să existe ordine în spațiul unde lucrez. Pentru că o ordine în mediul de lucru îmi oferă și ordine mentală.

Dacă ar fi să-mi spui câteva cuvinte care te caracterizează, care ar fi acelea?

Foarte ambițioasă, perfecționistă chiar. Datorită ambiției, de fiecare dată când nu m-am mai regăsit într-un loc, am avut curajul să-l schimb știind că o să mă descurc. Aș mai spune și faptul că sunt un teamplayer. Ultimul cuvânt cred că ar fi: amuzantă.

Descrie-ne pe scurt rolul tău actual.

Rolul meu actual este acela de Sales Manager, rol de a coordona echipa. Dar, înainte de a coordona echipa, rolul mea este acela de a-i învăța pe colegii mei cât mai multe despre ce au de făcut și de a le oferi tot suportul și sprijinul necesar.

Pe lângă zona aceasta de coordonare a echipei, rolul meu este și acela de a promova imaginea companiei și a serviciilor, participând la evenimentele de profil.

Anca P 3-1

Ce ai învățat de când ești în rolul de Sales Manager, dar nu știai înainte?

O lecție pe care o să o iau cu mine, e cea din procesul de reîntregire a echipei de vânzări. Aveam așteptarea ca odată completă, lucrurile vor funcționa de la sine. Totuși nu a fost așa. Simt că de când suntem în formulă completă, munca mea, ca manager abia a început.

Asta pentru că e nevoie să acord o atenție individuală fiecărui coleg, să-l ajut în procesul de adaptare, să mă adaptez eu la rândul meu la stilul de lucru al fiecăruia. Simt că e un proces continuu de flexibilizare pentru a putea construi relații durabile cu colegii mei, ca împreună să ne putem deservi cât mai bine clienții și partenerii.

Anca P 1

Cum ți-ai descrie parcursul profesional de până acum?

Cred că l-aș descrie ușor neobișnuit. Eu la origini sunt inginer chimist, domeniu în care mi-am dorit foarte mult să activez, mai exact în partea de cercetare. Totuși, viața a avut altă traiectorie pentru mine. După ce am terminat Facultatea în Craiova a fost foarte dificil să-mi găsesc ceva în domeniul de cercetare, motiv pentru care am acceptat să lucrez la un dealer de telefonie mobilă. Așa am început marea aventură în vânzări. Partea frumoasă a fost că a început să-mi placă.

După vânzarea de autoturisme, am ajuns la o instituție financiară, non-bancară și apoi în domeniul farmaceutic. Toate aceste părți din viața mea au avut farmecul lor. Am avut parte de experiențe dinamice, cât și oportunitatea să descopăr oameni minunați. Apoi, prin prisma unui eveniment personal am luat decizia de a mă muta în București și atunci am ajuns în HR, un domeniu provocator în care activez de 10 ani.

Dacă ar fi să te referi la experiența ta, care ar fi 3 sfaturi pe care le-ai oferi unui coleg la început de carieră?

O primă recomandare ar fi: o cât mai bună organizare zilnică. E important să ai un to do list, concret, realist pe care să-l poți duce la bun sfârșit. Cea de-a doua ar fi să ai curajul să întrebi când nu ai înțeles ceva. Chiar și dacă ai mai întrebat același lucru și în trecut. Asta pentru că multe greșeli pot fi evitate, când ai curajul să mai întrebi o dată când nu ai înțeles ceva.

Și un ultim lucru pe care-l găsesc util, indiferent de etapa carierei, e ca atunci când ai o problemă și vrei să te consulți cu cineva, să ai pregătită și o soluție care ți s-ar părea ție viabilă. Adică să-ți spui și tu punctul de vedere, indiferent de situație.

Cum arată echipa din care faci parte? Ce nu trebuie să îi lipsească unei echipe pentru a funcționa cât mai bine din perspectiva ta?

Un cuvânt care descrie echipa din care fac parte este „diferit”. Atât din punct de vedere generațional, cât și din punct de vedere al stilului de lucru, al așteptărilor, al reacțiilor. Și acest lucru ne ajută să ne completăm, să fim mai în echilibru. Diferențele dintre noi fac să se armonizeze frumos echipa. Cât despre ce nu ar trebui să îi lipsească unei echipe, aș zice în primul rând spiritul de echipă. Apoi, cred că simțul umorului ajută și el, în special când există perioade stresante, încordate.

Dincolo de birou și business, cum arată timpul liber pentru tine? Care sunt pasiunile sau hobby-urile tale?

Cea mai mare parte a acestuia mi-l dedic celui mic, pentru că îmi lipsește pe parcursul zilei și cred că și eu îi lipsesc lui, motiv pentru care vrea să petreacă cât mai mult timp cu mine. Așadar mergem foarte mult în parc, ne plimbăm cu mașinuțele, trotinetele și tot felul de alte activități. Când nu e vremea bună să mergem în parc sau în alte zone cu natură, stăm în casă și facem diverse activități împreună.

Copilului meu îi place zona de chimie și am început să facem experimente și tot felul de jocuri pe zona de experimente, cât să ne amuzăm și să petrecem timp de calitate împreună. În ceea ce privește zona de hobby-uri, momentan nu prea am, însă în trecut era shopping-ul…în mod deosebit pentru pantofi. Printre hobby-urile mele mai făceau parte și călătoriile și relaxarea la malul mării. Acum se întâmplă mai rar.

Anca P 2-1-2

Ce te motivează?

Mă motivează 2 zone să zic așa : când vine vorba de job, mă motivează momentele când primesc un feedback pozitiv de la un client sau de la un prospect. În aceeași categorie intră și răspunsurile pozitive de la clienți când într-un final, după luni de zile, ai ajuns să semnezi un contract… Momentele acestea pot zice că îmi dau aripi.

Când vine vorba de partea personală aș zice familia. Mă motivează când îl văd pe cel mic, dornic să învețe lucruri și când facem lucruri împreună. Alături de familie mă simt întregită și lucrurile s-au repoziționat, dar într-un fel bun, așa cum mi-am și dorit.

Cred că această stare de bine o aduc și în partea profesională. Sunt de părere că indiferent unde ești ca și job, dacă tu pe plan personal nu ești bine la un moment dat, acest lucru se va reflecta și în celelalte arii. Consider că motorul e viața personală și asta ne ajută să fim bine și pe plan profesional.

Cum te reîncarci atunci când obosești?

Și-aici există un înainte și un după. Înainte să am copil mergeam la masaj, aveam un ritual săptămânal la salon. Acum mă reîncarc jucându-mă cu piticul. Și pe lângă timpul petrecut în familie, când merg în concediu, chiar simt că îmi încarc bateriile.