Digitalizarea procedurilor administrative este noua tendință a IMM-urilor
Digitalizarea procedurilor administrative este noua tendință a IMM-urilor
Odată cu răspândirea epidemiei de COVID-19 lumea s-a schimbat. Mersul lucrurilor a prins un ritm mai accelerat, iar nevoia de schimbare s-a făcut impetuos necesară în cadrul IMM-urilor pentru ca activitatea lor să nu fie stopată. Deși în ultimii ani procesul de digitalizare a început să fie privit ca o formă de îmbunătățire a activității din cadrul afacerilor mici și mijlocii, anul 2020 a făcut ca această măsură să fie tot mai adoptată.
Cuprins
O tendință care se transformă într-o nevoie reală
Nevoia de digitalizare a fost conturată încă din ultimii ani. Analizând tendințele la nivel european, 57% dintre IMM-uri afirmă că procesul de digitalizare a procedurilor poate avea un impact pozitiv asupra afacerii în următorii cinci ani, potrivit sondajului european din 2019 „Going digital – Challanges facing European SMEs” .
În același timp conform unui studiu de piață realizat în iunie 2020 de iSenseSolutions la comanda UniCredit Bank asupra unui eșantion de 303 de societăți comerciale din România (atât corporații, cât și IMM-uri) 50% dintre respondenți au afirmat că se gândesc tot mai mult să transpună activitatea firmei în zona digitală. Interesul pentru implementarea unor soluții electronice pentru digitalizare este foarte ridicat. Factorul care a contribuit cel mai mult spre orientarea către această decizie este dat de contextul pandemiei de corona virus.
Faptul că IMM-urile se orientează tot mai mult spre procesul de digitalizare a procedurilor o confirmă Alexandru Mihalache, Manager Canale Digitale în cadrul UniCredit Bank
„Numărul de utilizatori ai aplicației Business Mobile de la UniCredit Bank a crescut în primul semestru al anului 2020 cu 22% pe segmentul de clienți IMM, o evoluție care reflectă, pe de o parte, nevoile generate de contextul începutului de an, dar și o deschidere din ce în ce mai mare a companiilor către a folosi soluții digitale în activitatea lor.”
Totuși, trecerea la digitalizare nu este întocmai ușoară. Dintre afacerile care au digitalizat procedurile, 46% confirmă faptul că această schimbare a adus multe provocări. Motivul este dat de dificultatea de adaptare a angajaților în utilizarea noilor tehnologii.
Utilizarea instrumentelor digitale în cadrul afacerilor poate determina creșterea PIB-ului cu 50 de miliarde de euro
Procesul de digitalizare a activității în cadrul afacerilor poate avea un efect pozitiv și asupra Produsului Intern Brut este concluzia studiului realizat de FACTORY 4.0 și Frames.
,,Vremurile în care România era atractivă prin costurile reduse cu forța de muncă au trecut, iar perspective demografice indică o accentuare a problemelor din piața HR. Fără o focusare pe dezvoltarea reală a competențelor digitale, automatizarea și digitalizarea proceselor, companiile, în general mediul economic românesc, riscă să piardă puncte importante la capitolul competitivitate, cu consecințe economice negative’’, afirmă Marius Hărătău, managerul FACTORY 4.0.
Mai mult, cele mai recente date arată că în 2019 în România există 29 de IMM-uri la mia de locuitori. Iar reticența la tehnologie și digitalizare este încă destul de ridicată. Conform studiilor afacerile mici și mijlocii investesc 5% din resurse pentru procesul de digitalizare al activității de producție și servicii. În același timp, doar 10% dintre IMM-urile României se orientează spre inovare.
Estimările arată că până în 2030 peste 60% dintre activitățile economice la nivel mondial se vor automatiza cu ajutorul instrumentelor tehnologice.
Guvernul și Comisia Europeană acordă fonduri IMM-urilor în vederea achiziționării de instrumente tehnologice pentru digitalizare
Pentru a facilita accesul către instrumente tehnologie performante IMM-urilor în vederea adoptării procesului de digitalizare, Guvernul a aprobat programul de digitalizare în valoare de 150 milioane de euro. Din suma totală, 127,5 milioane de euro sunt fonduri europene, iar restul sumei provine de la bugetul de stat. Termenul limită de implementare a programului este până la 31 decembrie 2023.
Programul se adresează IMM-urilor care fie doresc să dezvolte produse IT inovative, fie doresc să achiziționeze aparatură tehnologică performantă.
Pachetul pentru IMM-uri în vederea digitalizării procesului de administrare al personalului și salarizării
Din dorința de facilita accesul înterprinderilor mici și mijlocii la soluții software performante pentru a contribui la procesul de digitalizare al afacerilor, am adaptat cele două soluții True HR și dp-Payroll pentru nevoile specifice ale IMM-urilor. Pentru a afla cum te pot ajuta soluțiile în cadrul afacerii tale analizează funcționalitățile soluțiilor aici » https://truehr.ro/pachet-imm/
Ți-a plăcut articolul? Citește și:
» Am lansat pachetul pentru IMM! Împreună #digitalizămRomânia
» Procesul de recrutare personal în noua normalitate. Sfaturi și recomandări
» Satisfacția la locul de muncă – ce este și cum o putem îmbunătăți?
Surse:
Frasmedia.ro, factory40.ro, isenssolutions.ro, bankingnews.ro, startupcafe.ro