Cum să realizezi dezvoltarea echipei într-un mod eficient
Cum să realizezi dezvoltarea echipei într-un mod eficient
Pentru a avea parte de o organizație performantă, atât dezvoltarea echipei cât și creșterea individuală a oamenilor trebuie să fie preocupări continue. Această abordare ajută la consolidarea echipei, dar și încurajează inovația, îmbunătățește moralul și contribuie la atingerea obiectivelor de business pe termen lung. În continuare, îți vom prezenta câteva metode eficiente prin care poți contribui la dezvoltarea echipei.
Citește și:
» Reducerea programului de lucru, o nouă tendință în mediul profesional
» Gamificarea, o nouă metodă de învățare și dezvoltare pentru angajați
Cuprins
Activități de cunoaștere reciprocă
Organizează întâlniri în care angajații să fie implicați în discuții de grup, unde își pot împărtăși ideile și pot oferi feedback. Acest lucru le oferă, de asemenea, șansa de a-și cunoaște colegii la un nivel mai personal și de a vedea lucrurile din punctul lor de vedere. Alege în prealabil un subiect de discuție, și apoi cere opinia fiecăruia, lucruri care vor contribui la cunoașterea reciprocă și la dezvoltarea echipei.
Spre exemplu, angajații ar putea avea nevoie să discute despre metode alternative de a duce la bun sfârșit anumite sarcini, sau să găsească împreună noi abordări de rezolvare a problemelor, pentru ca performanța și eficiența de la locul de muncă să crească. Dezvoltarea echipei în acest fel va ajuta comunicarea interna și capacitatea fiecăruia de a lucra mai bine cu ceilalți colegi.
Soluții software pentru organizarea optimă a departamentelor
Instrumentele digitale sunt de mare ajutor pentru departamentul de resurse umane și contribuie semnificativ la planificarea și organizarea programului de lucru al angajaților. Pentru a munci în sistem work from home, oamenii din companie pot efectua cereri în acest sens dintr-un soft dedicat, care sunt validate sau respinse în mod automat. Astfel, nu vor exista neînțelegeri între angajați și organizarea activității fiecăruia poate fi realizată optim.
Simularea unor situații care necesită muncă în echipă
Pentru a testa abilitățile de comunicare ale angajaților și reacțiile lor în anumite situații la limită, poți fii creativ. Spre exemplu, organizează o simulare a unei probleme care necesită implicarea tuturor pentru a fi rezolvată. Dacă oferi angajaților posibilitatea de a colabora într-o astfel de situație, de a-și folosi puterea de analiza și gândirea critică, vei face pașii potriviți pentru dezvoltarea echipei tale.
Poate fi vorba rezolvarea unei probleme interne sau interacțiunea cu un client care dorește un alt termen limită pentru finalizarea unui proiect. Astfel de situații le permit angajaților să facă evaluări din mai multe perspective, să gândească împreună o soluție, și să-și pună în valoare ideile și abilitățile. Asemenea lucruri contribuie la dezvoltarea echipei și la o colaborare strânsă între colegi.
Empatia e importantă pentru dezvoltarea echipei
Fiecare angajat trebuie să poată vedea lucrurile din perspectiva colegilor săi, chiar dacă nu e neapărat de acord cu opiniile lor. De aceea, este important să promovezi empatia și dezvoltarea echipei pe partea de înțelegere reciprocă. Acest lucru presupune o analiză amănunțită a situațiilor care apar de-a lungul timpului în companie, dar și a modului în care fiecare ar reacționa, în funcție de particularitățile rolului pe care îl îndeplinește în organizație și de stilul de lucru individual.
Încurajează gestionarea eficientă a timpului
Managementul timpului și organizarea sunt importante atunci când vine vorba de sarcinile individuale ale fiecăruia, dar și la munca în echipă. Fiecare membru al companiei ar trebui să înțeleagă timpul și fluxul de lucru al celuilalt pentru o bună desfășurare a lucrurilor.
Abilitatile de leadership contribuie la dezvoltarea echipei
TPe parcursul carierei unui angajat, pot apărea situații în care trebuie să fie un lider, chiar dacă nu are o funcție de manager. De asemenea, fiecare trebuie să fie un om de echipă în anumite ocazii. Calitățile de conducere implică o varietate de abilități, de la rezolvarea problemelor până la planificare și organizare. Dezvoltarea echipei are loc mai ușor când există oameni în interiorul ei cu astfel de aptitudini, pe care le pun în aplicare într-un mod eficient.
Implementează strategiile potrivite pentru compania ta
Atunci când angajații știu că se pot baza unii pe ceilalți în activitatea profesională, vor fi mai implicați în proiectele desfășurate la comun și mai dispuși să se ajute reciproc. Dezvoltarea echipei prin metodele potrivite contribuie la închegarea relațiilor profesionale, la creșterea productivității și la atingerea obiectivelor de business.