Provocări și soluții actuale | de vorbă cu Liliana Mineata, Project Manager – Smithfield România

Provocari si solutii actuale

De vorbă cu Liliana Mineata,
Project Manager – Smithfield România

De vorbă cu specialiștii HR

„De ce am ales dp-Payroll? – pentru că este o soluție flexibilă, cu posibilități de adaptare la specificul nostru de business, în continuă creștere și îmbunătățire…”

Liliana Mineata,

/ Coordonator Compensații și Beneficii Project Manager –  Smithfield România

Din seria convorbirilor cu specialiștii HR, continuăm astăzi cu o poveste plină de provocări. Ne plimbăm prin culisele companiei Smithfield România și descoperim modalitatea prin care s-a adaptat la situații neprevăzute.

Despre Liliana Mineata

Astăzi vorbim despre Liliana Mineata, Coordonator Compensații și Beneficii Project Manager în cadrul companiei Smithfield România.

Cu studii în economie și experiență vastă în domeniul financiar contabil acumulată în sistemul bugetar, în anul 2005 Liliana a decis că e momentul de o schimbare. Atunci și-a început activitatea la Smithfield.

Integrându-se în departamentul de resurse umane, pe segmentul de salarizare și administrare personal, Liliana și-a setat următorul scop: să înlocuiască procedurile manuale, cu unele digitale, automatizate.

Crearea unui nou model de lucru i-a permis libertatea de a aloca mai mult timp oamenilor din echipa ei. În aceeași măsură se concentrează constant spre găsirea celor mai optime strategii.

Liliana Mineata

La nivel de companie, am implementat de-a lungul timpului un ansamblu de proceduri care formează baza de organizare a modului în care se desfășoară în mod eficient, procesele de administrare și salarizare.

Prin elaborarea și implementarea acestor proceduri, ne-am propus să optimizam procesele de administrare și salarizare. De asemenea, ne-am propus să identificăm și să eliminăm elementele care nu aduc un rezultat final valoros, pentru a evita apariția blocajului activităților.

Altfel spus, viziunea noastră este de a gestiona procedurile de salarizare într-un mod optim, simplu și eficient.

În contextul actual, am analizat procesele de administrare și salarizare, precum și beneficiile acordate angajaților noștri și am implementat sistemul de work from home.

Astfel, colegii noștri din departamentele administrative a căror activitate nu necesită prezența la sediul companiei sau pe teren și-au putut desfășura activitatea de acasă.

Pentru implementarea acestui nou beneficiu, a fost necesară pregătirea și semnarea actelor adiționale de telemuncă și pontarea aferentă. Actele adiționale au fost listate cu ajutorul platformei True HR, iar elementul de  pontaj a fost agreat alături de consultanții UCMS.

Rezultate dp-Payroll:

rezultate-dp-payroll-smithfield

Într-un mediu de bussiness dictat de o inovație tehnologică fără precedent in care tehnologiile HR evoluează mai repede decât oricând iar pe piața actuală se găsește o gamă tot mai variată de soluții destinate gestionării forței de muncă și a procedurilor contabile, ne-am orientat si noi către acest trend și am automatizat o parte din procesele HR și  payroll:

– am implementat și dezvoltat cu succes pontajul electronic;

– am implementat  fluturașul de salariu în format electronic pentru angajații din departamentele de staff.

În urma implementărilor, atât managementul companiei, cât și colegii noștri ne-au oferit un feedback pozitiv, fiind mulțumiți de rezultatele obținute.

O mare provocare pentru echipa de payroll si admin a fost cea din decembrie 2018, când Smithfield Prod și Smithfield Ferme au fuzionat, devenind o singură companie, Smithfield România.

În acest nou context a fost necesară unificarea celor două baze de date, în vederea gestionării uniforme a proceselor de administrare și salarizare, pentru toți angajații Smithfield România.

Proiectul de unificare a debutat cu o perioadă de analiză, proces în care echipa internă de implementare a fost sprijinită de UCMS. În luna septembrie 2019 am finalizat cu succes acest proiect de mare anvergură.

În februarie 2005 am ales să fac parte din echipa Smithfield România – departamentul de Resurse Umane, segmentul de salarizare și administrare personal. A fost o provocare îndrăzneață alegerea unui loc de muncă în sistemul privat după o perioadă îndelungată în care am profesat în domeniul contabilității și finanțelor în sistemul bugetar.

Economist de profesie, în scurt timp de la angajare, am analizat mai multe soluții de salarizare personal deoarece în cadrul companiei, la acel moment, payroll-ul era externalizat, iar modul de lucru era unul destul de greoi.

Astfel, în mai 2005, am obținut aprobarea implementării aplicației dp-Payroll, iar în septembrie 2005 a fost prima lună în care angajații Smithfield România (fosta Agrotorvis) au primit salariile prin intermediul acestei aplicații.

De ce am ales dp-Payroll? – pentru că este o soluție flexibilă, cu posibilități de adaptare la specificul nostru de business, în continuă creștere și îmbunătățire.

Aș dori să menționez că mulțumită colaborării fructuoase cu UCMS, împreună cu colegele mele, în anul 2009, am implementat soluția True HR – modulul de administrare personal, iar în 2017, modulul de pontaj electronic.

Folosind aplicația dp-Payroll am reușit să eficientizăm procesele de salarizare și  raportare, având în prezent posibilitatea de a extrage din sistem, în funcție de situațiile specifice, foarte ușor informațiile solicitate.

Având în vedere sistemul legislativ foarte dinamic din România, sprijinul oferit de consultanții UCMS este foarte important.

Împreună am găsit soluții rapide și am îmbunătățit fluxul de lucru pentru perioada următoare.

Ținând cont de contextul actual, cred că putem vorbi de planurile de viitor pe un termen mai scurt.

Totuși, împreună cu echipa de payroll și admin pe care o coordonez, ne-am propus pentru anul viitor cateva proiecte îndrăznețe: unul dintre acestea ar fi implementarea unui sistem de monitorizare a beneficiilor acordate angajaților, cu ajutorul aplicațiilor dp-Payroll și  True HR .

Alătură-te afacerilor în care procedurile de HR și payroll sunt digitalizate!