Cum să implementezi un sistem hibrid de muncă în compania ta?
sistem hibrid

Cum să implementezi un sistem hibrid de muncă în compania ta?

Cum să implementezi un sistem hibrid de muncă în compania ta?

Lectură de 4 minute

Noul context ne-a determinat să ne schimbăm radical modul de lucru, de aceea, telemunca a câștigat tot mai mult teren. Însă, odată cu trecerea timpului și degajarea restricțiilor se vorbește despre un nou trend și anume un sistem hibrid de muncă. Prin acesta, se dorește îmbinarea celor două tipuri de muncă, de la distanță și de la sediul companiei. Astfel, se dorește găsirea unui echilibru favorabil pentru angajați. Totuși, această schimbare nu este întocmai ușoară. Pentru a aduce avantaje atât companiei, cât și angajaților, este util să creezi o strategie favorabilă în acest sens. Iată câteva sfaturi care te-ar putea ajuta în acest demers:

Citește și:

 » Descarcă gratuit e-book-ul și află tot ce vrei să știi despre dp-Rețineri Salariale!
» 5 pași pentru a crea o strategie de digitalizare a departamentului de HR

1. Oferă angajaților beneficii personalizate, dar egale ca valoare între ele

sistem hibrid

Unul dintre cele mai mari dezavantaje pe care le poate crea un sistem hibrid de muncă este sentimentul că anumiți angajați sunt tratați mai bine decât alții. De aceea, afacerea ta trebuie să creeze un plan de beneficii personalizate pe nevoile fiecărui angajat în parte. Scopul este acela de a le arăta angajaților că sunt apreciați, indiferent de locul de unde lucrează. Cum poți face acest lucru? Pe lângă avantaje de natură salarială (bonusuri), le poți trimite angajaților pachete cu diverse obiecte utile. În cazul în care unul dintre aceștia își serbează ziua de naștere, poți opta pentru trimiterea unui pachet festiv. Angajații se vor simți incluși în comunitate, ceea ce va contribui la creșterea motivației și a productivității.

2. Construiește o comunitate virtuală

Odată cu avansul tehnologic, echipele au la dispoziție o diversitate de instrumente digitale de comunicare. Desigur, că va fi mai ușor să integrezi angajații în colectiv în zilele în care vor merge la sediu. Totuși, cei care vor lucra de acasă se pot simți excluși în astfel de situații. De aceea, este important să păstrezi activă comunicarea și cu angajații care optează pentru work from home. Creează o comunitate virtuală puternică, pentru a asigura un flux de lucru optim și a menține relațiile dintre angajați.

3. Creează un program de lucru flexibil, dar stabil

Atunci când se lucrează într-un sistem hibrid de muncă flexibilitatea programului poate fi și ea o problemă. Fără îndoială că este un real avantaj să oferi angajaților posibilitatea de a lucra de unde vor și când vor. Dar și aici trebuie menținut un echilibru. Pot apărea discrepanțe de comunicare și, mai mult decât atât, pot interveni chiar și întârzieri în cazul îndeplinirii unor sarcini. În special, atunci când se lucrează în echipă și munca angajaților se interconectează. Astfel, pentru a nu se crea discrepanțe majore, fiecare angajat poate să apeleze la un program de muncă flexibil, care să respecte anumite limite. Sau, se pot stabili anumite zile pe săptămână în care toți angajații să lucreze în același interval de timp.

4. Utilizează instrumente digitale care să automatizeze majoritatea sarcinilor

sistem hibrid-1

Un sistem hibrid de muncă poate aduce mari provocări, mai ales atunci când ne referim la materialele folosite. În situațiile în care datele pe baza cărora se desfășoară activitatea se află în format fizic, va fi destul de greu să ai acces mereu la informațiile de care ai nevoie. Cu atât mai mult, dacă un număr mare de angajați din același departament lucrează cu aceleași date. De aceea, acestea trebuie să se regăsească într-un singur loc, la care să poată avea acces atât angajații care lucrează de acasă, cât și cei care lucrează de la birou.

Prin urmare, utilizarea programelor software este imperios necesară. Doar astfel se poate crea unitate, iar sarcinile vor putea fi îndeplinite la timp, indiferent de locul de unde angajații își desfășoară activitatea.

5. Ține cont de preferințele angajaților pentru a le spori productivitatea

Adoptarea unui sistem hibrid de lucru este cu siguranță o măsură de a răspunde nevoilor angajaților în primul rând. De aceea, pentru ca activitatea companiei să nu fie afectată, este nevoie chiar și în acest context să ții cont de preferințele lor. Oferindu-le flexibilitate, se vor simți mai liberi pentru că vor putea îmbina viața profesională cu cea personală mult mai bine. Cu toate acestea, pentru a nu cădea în cealaltă extremă este important să construiești o politică internă solidă pe care angajații să o respecte întocmai. Este bine să conturezi aici toate restricțiile și să stabilești regulile ce trebuie respectate. Desigur, în funcție de cum evoluează lucrurile, acesta poate fi îmbunătățit pe parcurs. Totuși, asigură-te că limitele impuse nu sunt foarte stricte și că, în cazuri de situații speciale, te poți plia pe nevoile angajaților.

Așadar, cum poți implementa un model hibrid de lucru astfel încât atât tu, cât și angajații să vă bucurați de avantajele pe care acesta le oferă?

Află care sunt factorii stimulatori de productivitate pentru fiecare angajat și gândește-te la modul de lucru cel mai potrivit pentru nevoile lui. Angrenează persoane în acest proces de identificare a nevoilor prin aplicarea de sondaje și interviuri pentru a înțelege ceea ce își doresc angajații cu adevărat. Antrenează liderii în gestionarea echipelor hibride și investește în instrumentele de coordonare care vor ajuta echipele tale să își desfășoară activitatea în condiții confortabile.

semnatura-echipa-UCMS