
Cum creezi un mediu potrivit pentru angajații care muncesc de la distanta
Cum creezi un mediu potrivit pentru angajații care muncesc de la distanta
Printre schimbările ultimilor ani din mediul profesional, munca la distanta este una dintre cea mai răspândită. Deși comunicarea dintre membrii unei echipe poate întâmpina dificultăți în acest format, aplicarea metodelor potrivite îi poate menține conectați și poate facilita o colaborare eficienta. În munca la distanta sau într-un format hibrid, crearea mediului potrivit pentru toți angajații nu este una ușoară. Totuși, există câteva lucruri care pot duce la o performanță optimă în aceste contexte.
Citește și:
» Importanta resurselor umane în contextul muncii de tip hibrid
» Cinci aptitudini profesionale necesare pentru o muncă eficientă în echipă
Cuprins
Amenajarea spațiului de lucru în munca de la distanta
În ceea ce privește organizarea unui spațiu de lucru potrivit în munca la distanta, angajații trebuie să aibă tot ce au nevoie pentru a-și desfășura activitatea eficient. Aici ne referim la birou, scaunul potrivit, monitor și alte periferice, pe care le poți pune la dispoziție.
Soluții software necesare în munca la distanta
Totodată, sunt esențiale instrumentele digitale performante, dar și dezvoltarea abilităților necesare utilizării unor softuri mai avansate, sau pentru a gestiona o anumită sarcină. În acest caz, un program de training poate fi util. În munca la distanta, angajații nu pot fi ajutați la fel de prompt de către un coleg, precum s-ar întâmpla la birou, iar rezolvarea acesteia poate dura foarte mult timp.
Posibile impedimente în desfășurarea activității remote

Alte provocări pe care trebuie să le depășească angajații când lucrează de acasă sunt legate de spațiul disponibil pentru desfășurarea activității. Cei care împart locuința cu mai multe persoane pot întâmpina dificultăți în a-și amenaja un colț dedicat exclusiv pentru munca la distanta. Astfel, vor fi nevoiți să lucreze din bucătărie ori dintr-un loc mai puțin confortabil.
Totodată, conexiunea la internet poate fi mai slabă în funcție de locație. În acest caz, va fi nevoie de un hotspot mobil pentru a evita riscul de nu a-și îndeplini sarcinile de lucru la timp. Munca la distanta poate fi îngreunată de prea multe impedimente, iar angajatul să aleagă să revină la birou sau într-un spațiu mai potrivit pentru a lucra eficient.
Proceduri simplificate pentru angajați cu soluții software performante

O altă facilitate pe care o poți pune la dispoziția angajaților în sistemul de munca la distanta este o modalitate ușoară de a primi din partea companiei diverse documente de care au nevoie. Cu un program de cereri angajați, simplifici procedurile birocratice și generezi adeverințe necesare fără a mai fi nevoie de alte proceduri consumatoare de timp. Din portalul angajatului, ei pot să solicite diverse documente care să conțină o semnătură digitală din partea conducerii.
Structurile interne clare facilitează comunicarea
Stabilirea unor raporturi clare între angajați, mai ales în condiții de munca la distanta, este un element esențial pentru o activitate eficientă într-o companie. Acest obiectiv poate fi atins prin utilizarea unui soft organigrama, care organizează structurat departamentele companiei tale. De asemenea, evidențiază grafic compartimentele și posturile individuale pentru ca ierarhia să fie cât mai ușor de înțeles, într-un mod simplu de urmărit.
Integrarea noilor angajați când munca la distanta este predominantă
De asemenea, în momentul în care un nou angajat face primi pașii într-o companie, are nevoie de suport pentru a se acomoda cât mai rapid cu noul mediu de lucru. În contextul muncii la distanta sau al sistemului hibrid, un program induction onboarding este un sprijin important. În cadrul acestuia, pot fi puse la dispoziție documente importante. Totodată, se pot implementa proceduri care să simplifice integrarea unui nou membru al companiei.
În cazul în care munca la distanta este preferată de majoritatea oamenilor din echipă, este mai greu pentru ca noii-veniți să interacționeze cu cei care au o experiență vastă în cadrul organizației și îi pot sprijini în perioada de acomodare. În această situație, soluțiile digitale potrivite sunt metoda eficientă pentru a gestiona primele săptămâni ale noilor angajați.
Simplifică activitatea angajaților cu tehnologia potrivită
Identificarea soluțiilor digitale optime pentru a simplifica munca angajaților, dar și pentru a crește eficiența tuturor este mereu o necesitate. Profesioniștii din domeniul resurselor umane sunt nevoiți să găsească metode pentru a face toți angajații să simtă că fac parte dintr-o echipă unită, dar și să pună accent pe comunicarea eficientă dintre oameni, astfel încât să se evite majoritatea problemelor care pot apărea în munca la distanta. Identifică metodele potrivite pentru a crea un mediu potrivit de lucru remote, și oferă angajaților condițiile de care au nevoie pentru a-și desfășura eficient activitatea.