Cultura Companiei | Cum contribuie la recrutare

Cum contribuie cultura companiei pe piața de recrutare?

cultura companiei

Cum contribuie cultura companiei pe piața de recrutare?

Pentru a atrage candidații potriviți, în ultimii ani, organizațiile pun accent din ce în ce mai mult pe cultura companiei. Piața de recrutare a devenit tot mai competitivă, iar mulți dintre profesioniști caută să se identifice cu sistemul de valori și cu preocupările organizației din care urmează să facă parte. Din aceste motive, cultura companiei este un concept care se dezvoltă continuu și înspre care sunt îndreptate resurse materiale, alături de timpul și energia multor specialiști. La imaginea exterioară a business-ului contribuie un brand de angajator solid, creat în timp prin strategiile potrivite puse în aplicare de specialiștii în resurse umane.

Citește și:

» Stabilește un plan de cariera pentru angajații tăi
» Cum te ajută softurile în dezvoltarea organizationala

Cum se formează cultura companiei?

cultura companiei 2

Cultura companiei este un set de valori și comportamente care definesc modul în care se desfășoară activitatea la nivel intern, cum ar fi raporturile dintre management și angajați, dar și extern, în relația cu clienții. Fiecare companie are obiective, așteptări și moduri diferite de a face lucrurile, iar aceste elemente alăturate constituie cultura companiei.

Într-o companie aflată la început, cultura se creează de obicei pe parcurs fără intenții în acest sens. Dacă ne referim la o afacere de mici dimensiuni, este de așteptat ca fondatorii să se concentreze mai întâi pe construirea unui produs sau a unui serviciu pentru clienți, și mai puțin pe cultura companiei.

Atunci când o organizație se formează, este adesea mai ușor să simți cultura decât să o poți descrie. Pe măsură ce progresează și își intensifică eforturile pe partea de recrutare, cultura companiei se dezvoltă la rândul ei.

Aspecte care definesc cultura companiei

În rândurile următoare, îți vom prezenta câteva dintre lucrurile care alcătuiesc cultura companiei și care se regăsesc în cele mai mai multe dintre organizațiile de la nivel global. Printre ele, se numără:

  • Misiunea companiei: Misiunea definește scopul sau obiectivul pe care compania dorește să-l atingă. Spre exemplu, misiunea celor de la LinkedIN este să conecteze profesioniștii de la nivel global pentru a-i face mai productivi și mai de succes (”To connect the world’s professionals to make them more productive and successful”);
  • Valorile companiei: Valorile unei companii definesc modul în care compania și oamenii săi se comportă și iau anumite decizii (ex: impact pozitiv în societate, echilibru optim între viața profesională și cea personală, încredere, suport, accent pe o colaborare eficienta etc.);
  • Structura de management: Nivelurile de ierarhie existente, cum este structurată organigrama companiei;
  • Mediu de lucru: În principal, este reprezentat de modul în care se desfășoară interacțiunile dintre oameni în cadrul companiei, cum are loc comunicarea interna sau cum este arătată aprecierea față de oameni;
  • Procedurile interne: Procesele care mențin lucrurile să funcționeze în organizație. Ele sunt alcătuite din elemente precum: procesul de recrutare, procesul de onboarding, flexibilitatea oferită sau modul de acordare a timpului liber către angajați.

Cultura companiei în recrutare

Practicile propuse de companiile noi de tehnologie sau de cele deja existente, care s-au adaptat vremurilor actuale, au pus cultura companiei în centrul atenției când vine vorba de recrutarea angajaților.

În general, candidații mai tineri, care fac parte din generatia Z, sunt atrași de un mediu organizațional unde au parte de instrumente digitale pentru desfășurarea activității, susținere continuă din partea managementului, înțelegerea nevoilor, programe de training angajati și chiar programe de wellbeing.

Identifică ce este potrivit pentru compania ta

Indiferent de natura joburilor pentru care recrutezi, va fi greu să atragi candidați cu anumite valori dacă în cultura companiei ele nu există. Un efort îndreptat înspre a dezvolta cultura companiei trebuie susținut pe termen lung pentru a avea rezultatele dorite și pentru a ajunge la candidații potriviți pentru tine.

Confirmă așteptările candidaților

cultura companiei 3

Atunci când promovezi cultura companiei în campaniile de recrutare, asigură-te că o prezinți cu acuratețe. Candidații aplică deseori la locuri de muncă pe baza a ceea ce ei percep că se potrivește cu convingerile și nevoile lor.

În cazul în care cultura companiei nu este conform așteptărilor în urma prezentării făcute, există șansa ca aceștia să părăsească rapid organizația, ceea ce va afecta imaginea companiei și rata de retentie. Recrutarea candidaților ale căror valori se potrivesc în cultura companiei îmbunătățește performanța afacerii și, drept urmare, veniturile obținute.

Ce spun datele statistice?

Un raport al Robert Walters Group arată că 90% dintre angajatori consideră că este foarte important să găsești candidați care se potrivesc în cultura companiei. De asemenea, conform cercetării, 73% dintre profesioniști au părăsit un loc de muncă din cauza faptului că nu se potriveau în organizație din acest punct de vedere. Totuși, 82% dintre angajații care au participat la sondaj au spus că au lucrat într-un business în care le displăcea cultura existentă. Când vine vorba de modul în care candidații află amănunte despre cultura companiei, 69% spun că pun întrebări despre acest subiect în cadrul interviului de angajare, iar 61% descoperă în articole de presă detalii despre cultura companiei.

Promovează cultura companiei

Dacă pagina ta de cariere și anunțurile privind locurile de muncă disponibile promovează cultura companiei, este mai probabil să atragi candidați care consideră că se potrivesc cu organizația pe care o conduci sau din care faci parte. Pentru a dezvolta și a consolida cultura companiei, începe prin a defini clar viziunea și valorile companiei și include aceste aspecte în activitatea profesională și în relația cu angajații.

cultura companiei 4

Recunoașterea importanței unei potriviri din punct de vedere cultural și identificarea lucrurilor care contează pentru candidați sunt foarte importante pe piața de recrutare actuală. Totodată, siguranța faptului că informațiile despre cultura companiei sunt comunicate potențialilor angajați în mod corect contribuie la găsirea oamenilor potriviți pentru organizația ta.

Cultura companiei, un aspect esențial în formarea unei echipe puternice

Pentru a trece cu brio de aspectele mai dificile din viața unei organizații, este de ajutor să ai în cadrul echipei oameni care se potrivesc în cultura companiei, și care înțeleg scopul acesteia și sunt dispuși să se ajute reciproc. Una dintre metodele de a atrage angajați motivați și concentrați pe succesul organizației este identificarea metodelor potrivite de a construi o cultură a companiei pozitivă, în care să oamenii să se regăsească.

semnatura-echipa-UCMS