Cum îmbunătățești comunicarea interna între angajații din generații diferite?
Cum îmbunătățești comunicarea interna între angajații din generații diferite?
Comunicarea interna dintr-o companie este importantă pentru succesul acesteia. De aceea, există diverse metode prin care poate fi eficientizată, cu ajutorul specialiștilor de resurse umane. Spre exemplu, poate fi nevoie de îmbunătățirea comunicării într-o organizație în care există diferențe de vârstă. Tot mai mulți tineri intră pe piața muncii, în organizații cu oameni experimentați, iar astfel, generații diferite de angajați ajung să lucreze împreună.
Citește și:
» Cum să realizezi dezvoltarea echipei într-un mod eficient
» Ce metode poți folosi pentru a-ți dezvolta cultura organizationala
Cuprins
Ce ne arată studiile?
Un studiu efectuat în 2017 de Robert Half Management Resources a arătat faptul că provocarea cea mai mare într-o companie cu patru generații de angajați este comunicarea interna. Conform acestuia, 30% dintre respondenți au spus că cea mai mare diferență între angajații din generații diferite o reprezintă abilitățile de comunicare.
Cum comunică angajații din generații diferite
Generația „baby boomers” are tendința de a fi mai rezervată, în timp ce generația X preferă un stil de lucru bazat pe ierarhie, de control și comandă. Milenialii își doresc comunicarea interna bazată pe colaborare, iar cei mai tineri (generatia Z) preferă interacțiunea în persoană.
Alegerea potrivită a canalului de comunicare este importantă
În vremurile actuale, când digitalizarea proceselor este tot mai prezentă în mediul profesional, angajații au tendința de a comunica în special în scris. Totuși, oamenii din generații diferite pot interpreta comunicarea scrisă în diverse moduri, iar din această cauză să apară neînțelegeri.
Un mesaj poate avea sensuri diferite pentru un angajat sau altul în funcție de generație, iar pentru claritate în comunicarea interna, este necesară rezolvarea promptă a eventualelor situații care pot genera întrebări. Ambiguitatea poate dăuna activității respectivului departament, astfel că trebuie eficientizată comunicarea internă pentru a evita la timp neclaritățile.
Comunicarea interna devine mai eficientă prin discuții în cadrul grupului
Întâlnirile între angajați din generații diferite facilitează cunoașterea reciprocă și astfel ajută să se dezvolte comunicarea interna eficientă pe termen lung. Ei pot împărtăși experiențe, opinii, activități preferate și pot să discute despre subiecte care să-i apropie. Astfel, pot descoperi pasiuni similare care să-i unească și care implicit ajută și la unitatea grupului.
De asemenea, poți încuraja discuții în care angajații cu vârste diferite să vorbească despre experiențele lor profesionale sau să vină cu idei proaspete, iar astfel fiecare va avea ceva de învățat de la celălalt. Aceasta este una dintre cele mai eficiente strategii care ajută comunicarea interna din companii.
Încurajează angajații să-și exprime punctul de vedere
Un alt aspect important poate fi acela de a oferi ocazia angajaților mai tineri să își împărtășească opiniile cu cei mai experimentați. Chiar dacă sunt mai noi într-o companie sau pe piața muncii, cei din generația Z pot avea o expertiză într-un anumit domeniu. Împărtășirea acestor cunoștințe în fața grupului îi poate face să se simtă apreciați, iar astfel să capete încrederea necesară pentru a aborda diverse subiecte în preajma colegilor din alte generații.
Muncă în echipa cu angajații din generații diferite
De asemenea, o inițiativă care poate ajuta la comunicarea interna este desemnarea unor oameni de vârste diferite la un anumit proiect. Mai exact, atribuirea unor sarcini la un proiect comun pentru angajați din generații diverse și cu abilități care să le completeze pe ale celuilalt. În acest mod, fiecare poate veni cu o soluție inovativă, pot apărea noi modalități de rezolvare a problemelor iar comunicarea interna se îmbunătățește.
Cere părerea oamenilor din organizație pentru a aplica strategiile potrivite
Totodată, poți cere feedback constant din partea tuturor cu referire la comunicarea interna, iar cu ajutorul răspunsurilor primite să îmbunătățești procedurile existente. Adaptarea strategiilor în funcție de nevoi, atunci când se dorește îmbunătățirea comunicării între angajații din diferite generații, poate aduce mai repede rezultatele dorite. Astfel, productivitatea angajatilor va crește iar oamenii se vor simți confortabil în a-și împărtăși părerile.
Fiecare angajat poate avea alte așteptări în privința stilului de transmitere a informațiilor. De aceea, este recomandat ca oamenii să comunice între ei în funcție de preferințele individuale. Găsirea unui punct comun este de asemenea foarte utilă pentru comunicarea interna.
Adoptă metodele potrivite pentru a îmbunătăți comunicarea interna
Pentru desfășurarea activității profesionale fără impedimente, trebuie înțelese diferitele modalități de comunicare din cadrul unei organizații. Astfel, obiectivele pe termen lung ale companiei pot fi atinse mai ușor, și de asemenea îți îmbunătățești brandul de angajator. Comunicarea interna eficientă este posibilă prin flexibilitate în ceea ce privește preferințele fiecăruia, printr-o legătură strânsă între angajați dar și printr-o susținere continuă din partea departamentului de HR și a managerilor de echipă.