Comunicarea Cu Angajatii | Cum contribuie la un mediu de lucru pozitiv

Cum contribuie comunicarea cu angajatii la un mediu de lucru pozitiv

comunicarea cu angajatii

Cum contribuie comunicarea cu angajatii la un mediu de lucru pozitiv

Pentru a avea parte de o echipă de oameni mulțumiți în companie, comunicarea cu angajatii în mod constant este importantă. Păstrarea unui mediu de lucru pozitiv se poate realiza și prin dialoguri între management și membrii departamentelor interne. Acest lucru este mai dificil de realizat în perioada actuală, în care munca în format hibrid este predominantă, însă având o organizare eficientă, comunicarea cu angajatii poate avea loc cu regularitate. Pe lângă faptul că ajută la menținerea unui climat de lucru favorabil, o interacțiune constantă cu ei îți asigură o informare actualizată asupra diverselor proiecte în care sunt angrenați.

Citește și:

» Idei pentru a crește loialitatea angajatilor față de companie
»
Organizare eficientă cu un management digital al operațiunilor de HR

Comunicarea cu angajatii, utilă pentru sprijin și împărtășirea ideilor

Fie că membrii organizației tale lucrează exclusiv în format work from home, sau că este implementat un sistem hibrid, pot fi necesare abordări diverse pentru a-i susține, recompensa și pentru a-i încuraja. Comunicarea cu angajatii este un prilej de a-i felicita pentru munca depusă și pentru a le acorda încrederea ta în continuare. Aceștia se vor simți valorizați și vor fi motivați mai departe în activitatea lor, astfel vei avea parte de un mediu de lucru pozitiv în care eficiența și productivitatea să fie prezente. Totodată, în comunicarea cu angajatii le poți acorda feedback despre proiectele lor în lucru, dar le poți solicita opinia și despre modul în care tu interacționezi cu ei.

Abordarea unor aspecte legate de o dezvoltare profesionala în comunicarea cu angajatii

comunicarea cu angajatii 2

Angajații mulțumiți de mediul profesional din care fac parte au performanțe la un nivel înalt și vor fi mai predispuși să progreseze constant. De asemenea, valorile companiei în care lucrează au început să fie un aspect spre care își îndreaptă atenția tot mai mult. În comunicarea cu angajatii pot fi abordate și subiecte legate de modul în care aceștia își pot dezvolta cariera.

De ce este importantă comunicarea cu angajatii?

Un aspect esențial care ajută la performanța unei companii este comunicarea cu angajatii cât mai eficientă. Ce beneficii îți aduce o informare corectă și la timp a acestora, dar și dialoguri constructive purtate cu salariații? Printre avantajele pe care le ai dacă alegi să prioritizezi comunicarea cu angajatii se numără următoarele:

  • Menținerea oamenilor din organizație informați;
  • Evitarea confuziei și a neînțelegerilor cauzate de lipsa informațiilor sau a zvonurilor nefondate;
  • Angajații vor fi mai motivați și mai implicați;
  • Comunicarea cu angajatii în mod constant contribuie la finalizarea proiectelor la timp;
  • Ajută angajații să performeze la cel mai mare potențial al lor;
  • Construiește încredere și respectul între tine și echipa ta.

Un studiu al celor de la Firstup arată faptul că 60% dintre companii nu au o strategie pe termen lung pentru comunicare internă, iar 74% dintre angajați simt că nu sunt la curent cu noutățile din compania în care lucrează. De asemenea, 72% dintre respondenți spun că nu au o înțelege reală a strategiei pe care o urmează compania.

Păstrează-ți oamenii în companie prin deschidere și dialog

Comunicarea cu angajatii în mod constant le oferă sprijinul de care au nevoie, în special când sunt împărțiți în mai multe locații. Acest lucru se poate face cu ușurință prin conversații săptămânale sau lunare, fie în persoană, fie de la distanță. Angajații vor simți că au parte de sprijin, mai ales când muncesc intens sau învață noi aptitudini. În plus, ei pot oferi feedback valoros în aceste discuții, pe care îl puteți transmite și către restul echipei. Mai mult, în ceea ce privește comunicarea cu angajatii putem face referire și la interviul de retentie personal, care poate contribui la menținerea acestora în companie pe o perioadă îndelungată.

Sprijină comunicarea eficientă între oamenii din echipa ta

În comunicarea cu angajatii, individuală sau comună, poți vorbi despre comunicarea interna dintre aceștia și cum poate fi îmbunătățită. O colaboare eficientă între ei ajută la o desfășurare mai bună a activității zilnice și reduce riscul apariției unor situații în care nu toată lumea are la dispoziție informațiile necesare pentru proiectele în desfășurare.

Posibilitatea de a accesa toate resursele necesare dintr-un singur loc, și identificarea lor printr-o bună comunicare între departamente, simplifică procedurile interne și ajută oamenii să-și ducă la bun sfârșit sarcinile. Simplitatea și automatizarea ajută la îndeplinirea obiectivelor comune și duce la un progres vizibil al organizației tale.

În cazul în care dorești să îmbunătățești comunicarea cu angajatii tăi, poți acționa în acest sens cât mai repede, pentru a te bucura de rezultate în perioada următoare. O comunicare mai eficientă în contextul profesional actual este foarte importantă pentru a păstra oamenii conectați la noutățile din companie. Deși munca la distanta are o serie de beneficii, cum ar fi creșterea productivității și mai mult confort pentru salariați, poate îngreuna uneori comunicarea cu angajatii. Prin urmare, optimizarea metodelor de comunicare internă îți va aduce beneficii pe termen lung.

semnatura-echipa-UCMS