Cum contribuie comunicarea cu angajatii la mediul de lucru
comunicarea cu angajatii 4

Cum contribuie comunicarea cu angajatii la un mediu de lucru pozitiv

Cum contribuie comunicarea cu angajatii la un mediu de lucru pozitiv

Lectură de 4 minute

Pentru a avea parte de personal mulțumit și motivat în companie, comunicarea cu angajatii în mod constant este importantă. Păstrarea unui mediu de lucru pozitiv se poate realiza și prin dialoguri între management și membrii departamentelor interne. Pe lângă faptul că ajută la menținerea unui climat de lucru favorabil, comunicarea cu angajatii cu regularitate îți asigură o informare actualizată asupra diverselor proiecte în care sunt angrenați.

Citește și:

» Idei pentru a crește loialitatea angajatilor față de companie
»
Organizare eficientă cu un management digital al operațiunilor de HR

Comunicarea cu angajatii, utilă pentru sprijin și împărtășirea ideilor

Fie că membrii organizației tale lucrează exclusiv în format work from home, sau că s-a implementat un sistem hibrid de muncă, pot fi necesare abordări diverse pentru a-i susține, pentru a recompensa angajații și pentru a-i încuraja. Comunicarea cu angajatii este un prilej de a-i felicita pentru munca depusă și pentru a le acorda încrederea ta în continuare. Aceștia se vor simți valorizați și vor fi motivați mai departe în activitatea lor, astfel vei avea parte de un mediu de lucru pozitiv în care eficiența și productivitatea să fie la un nivel ridicat. Totodată, în comunicarea cu angajatii le poți acorda feedback despre proiectele lor în lucru, dar le poți solicita opinia și despre modul în care tu interacționezi cu ei.

Abordează subiectul dezvoltării profesionale în comunicarea cu angajatii

comunicarea cu angajatii 2

Angajații mulțumiți de mediul profesional din care fac parte au performanțe la un nivel înalt și vor fi mai predispuși să progreseze constant. De asemenea, valorile companiei în care lucrează au început să fie un aspect spre care își îndreaptă atenția tot mai mult. În comunicarea cu angajatii pot fi abordate și subiecte legate de modul în care aceștia își pot dezvolta cariera, care să-i motiveze să-și atingă obiectivele.

De ce este importantă comunicarea cu angajatii?

Un aspect esențial care ajută la performanța unei companii este comunicarea cu angajatii cât mai eficientă. Ce beneficii îți aduce o informare corectă și la timp a acestora, dar și dialoguri constructive purtate cu salariații? Printre avantajele pe care le ai dacă alegi să prioritizezi comunicarea cu angajatii se numără următoarele:

  • Menținerea oamenilor din organizație informați;
  • Evitarea confuziei și a neînțelegerilor cauzate de lipsa informațiilor sau a zvonurilor nefondate;
  • Angajații vor fi mai motivați și mai implicați;
  • Comunicarea cu angajatii în mod constant contribuie la finalizarea proiectelor la timp;
  • Ajută angajații să performeze la cel mai mare potențial al lor;
  • Construiește încredere și respectul între tine și echipa ta.

Îmbunătățirea comunicării, necesară în multe companii

Un studiu efectuat de Firstup despre importanța comunicării cu angajații arată faptul că 60% dintre companii nu au o strategie pe termen lung pentru comunicarea internă, iar 74% dintre angajați simt că nu sunt la curent cu noutățile din compania în care lucrează. De asemenea, 72% dintre respondenți spun că nu au o înțelege reală a strategiei pe care o urmează compania. Totodată, productivitatea angajatilor crește cu 25% atunci când există o conexiune în cadrul companiei.

Păstrează-ți oamenii în companie prin deschidere și dialog

Comunicarea cu angajatii în mod constant le oferă sprijinul de care au nevoie, în special când sunt împărțiți în mai multe locații. Acest lucru poate fi realizat prin conversații săptămânale sau lunare, fie în persoană, sau de la distanță. Angajații vor simți că au parte de sprijin, mai ales când muncesc intens sau învață noi aptitudini.

În plus, ei pot oferi feedback continuu valoros în aceste discuții, pe care îl poți transmite și către restul echipei. Mai mult, în ceea ce privește comunicarea cu angajatii putem face referire și la interviul de retentie personal, care poate contribui la menținerea acestora în companie pe o perioadă îndelungată.

Sprijină comunicarea eficientă între oamenii din echipa ta

În comunicarea cu angajatii, individuală sau comună, poți vorbi despre comunicarea interna dintre aceștia și cum poate fi îmbunătățită. O colaboare eficientă între ei ajută la o desfășurare mai bună a activității zilnice și reduce riscul apariției unor situații în care nu toată lumea are la dispoziție informațiile necesare pentru proiectele în desfășurare.

Adoptă soluțiile digitale necesare în compania ta

Posibilitatea de a accesa toate resursele necesare dintr-un singur loc, și identificarea lor printr-o bună comunicare între departamente, simplifică procedurile interne și ajută oamenii să-și ducă la bun sfârșit sarcinile. Simplitatea și automatizarea ajută la îndeplinirea obiectivelor comune și duce la un progres vizibil al organizației tale.

Alege metodele potrivite de eficientizare a comunicării cu angajații

În cazul în care dorești să îmbunătățești comunicarea cu angajatii tăi, poți acționa în acest sens cât mai repede, pentru a te bucura de rezultate imediate. Deși munca la distanta are o serie de beneficii, cum ar fi creșterea productivității și mai mult confort pentru salariați, poate îngreuna uneori comunicarea cu angajatii. Prin urmare, optimizarea metodelor de comunicare internă, prin metodele potrivite pentru compania ta, îți va aduce beneficii pe termen lung.