Colaborare Eficienta | Menține o colaborare eficienta între angajați în WFH
colaborare eficienta

Cum se poate menține o colaborare eficienta între angajați în perioada WFH

Cum se poate menține o colaborare eficienta între angajați în perioada WFH

Lectură de 4 minute

Munca de la distanță a devenit o obișnuință, dar pentru o colaborare eficienta între angajați în WFH trebuie îndeplinite anumite condiții. Pentru mulți dintre profesioniști, înseamnă un echilibru mai bun între activitatea profesională și viața personală. În scopul de a avea o colaborare eficienta în munca remote, o importanță deosebită o are comunicarea interna. Angajații obișnuiau să împărtășească între ei idei în spațiul de la birou, sau puteau obține feedback rapid de la un manager pentru o anumită idee. În contextul actual, în care colegii din departamente lucrează separat, există posibilitatea ca uneori o colaborare eficienta între ei să fie mai greu de obținut. Totuși, există mai multe metode pentru a face lucrurile să funcționeze la nivelul dorit, aspecte pe care le vom prezenta în rândurile următoare.

Citește și:

» Folosirea semnaturii digitale în mediul profesional
» Cum contribuie flexibilitatea la productivitatea muncii

De ce este importantă o colaborare eficienta la distanță?

O colaborare între angajații care muncesc de la distanță trebuie să existe, însă pentru ca aceasta să fie eficientă trebuie stabilite anumite proceduri și presupune eforturi din partea tuturor. O comunicare deficitară a oamenilor din companie, dar și lipsa unor strategii clare poate dăuna considerabil funcționării optime a organizației. Acest lucru poate fi vizibil și în relația cu clienții și poate dăuna business-ului pe termen lung. De aceea, îndreaptarea atenției către o colaborare eficienta este necesară pentru ca afacerea pe care o conduci să funcționeze într-un mod dezirabil.

Planificare săptămânală pentru îndeplinirea sarcinilor

Pentru a avea parte de o bună organizare și de o echipă productivă, stabilește o planificare la începutul săptămânii în care să fie stabilite responsabilitățile și contribuția fiecăruia pentru următoarele zile. În acest mod, șansele de a avea parte de o colaborare eficienta între membrii organizației vor fi ridicate. Ideile împărtășite cu claritate vor stabili un flux de lucru care să pună accentul pe performanță, iar angajații vor putea să muncească având la dispoziție toate resursele necesare.

colaborare eficienta 2

Totodată, în cazul în care cineva are nevoie de suportul și cunoștințele unui coleg dintr-un alt departament, este important să planifice o discuție cu acesta cu suficient timp înainte. Procedând în acest fel, el își va putea organiza timpul astfel încât să răspundă solicitării fără să fie nevoit să amâne un alt proiect. Prin urmare, se creează o colaborare eficienta, menită să sprijine munca fiecăruia și prin care obiectivele propuse la nivel de companie pot fi atinse mai ușor.

Claritate în comunicare pentru colaborare eficienta

Atunci când se muncește în sistem work from home, poate fi uneori complicat să existe o comunicare la cel mai înalt nivel între oamenii din organigrama companiei. Încurajează angajații și liderii departamentelor să transmită cu claritate mesajele și dorințele lor legate de activitatea profesională, și ce poate fi îmbunătățit. Pentru o colaborare eficienta, este necesar ca instrucțiunile de lucru să fie transmise clar și să fie înțelese de toți cei implicați într-un anumit proiect. Astfel, fiecare salariat va avea posibilitatea de a-și îndeplini sarcinile mult mai ușor, având la dispoziție toate resursele necesare.

Importanța culturii companiei

Partea de employer branding și cultura organizațională sunt aspecte importante atunci când munca la distanta este majoritară. Încrederea acordată de management, dar și susținerea reciprocă dintre angajați contribuie la dezvoltarea unui mediu sănătos de muncă, și la o colaborare eficienta în interiorul companiei. Aceste lucruri pot avea loc și când activitatea se desfășoară prin telemunca, folosind diferite ocazii pentru a comunica prin apeluri video, care să sprijine interacțiunea umană. De asemenea, nu ezita să sărbătorești chiar și în format digital zilele de naștere, o promovare, o aniversare în muncă sau alte evenimente importante. O colaborare eficienta nu trebuie să fie centrată doar pe sarcinile de zi cu zi, ci și pe crearea unor legături puternice și de încredere.

Tehnologia și echipamentele necesare pentru desfășurarea activității

colaboreaza eficient

În scopul de a-și putea duce toate sarcinile la sfârșit cu succes, dar și pentru a comunica fără probleme cu restul colegilor, este important ca fiecare angajat să aibă parte de mijloace tehnologice de care are nevoie. Fie că ne referim la un laptop care să funcționeze la parametrii optimi și fără întreruperi, de căști cu microfon pentru ședințe sau de alte echipamente conexe, toate sunt importante pentru a exista o colaborare eficienta în organizație. Utilizarea unor dispozitive performante contribuie la o comunicare optimă între oamenii din echipa ta. Nu în ultimul rând, este nevoie de o conexiune la internet stabilă pentru ca personalul să poată lucra cât mai eficient și de la distanță.

Canale variate de comunicare

Există numeroase căi de a comunica în mod virtual în mediul profesional. Fie că vorbim de email-uri, mesaje în chat sau pe telefonul mobil ori apeluri video, toate au rolul de a transmite cât mai exact informațiile. Pentru un mesaj scurt de transmis, este preferat să se folosească o metodă scrisă. Dacă o operațiune complexă trebuie explicată, acest lucru poate fi realizat mult mai repede prin împărtășirea ecranului de lucru.

În unele situații, un apel video poate fi mai folositor deoarece expresiile faciale și limbajul corpului pot ajuta la împărtășirea unor informații. Alegerea metodei potrivite de comunicare în funcție de necesități ajută la o colaborare eficientă și la economisirea timpului de către angajați.

Fiecare pas făcut în direcția potrivită va contribui la o colaborare eficienta între angajați, și la o productivitate crescută a întregii companii. Cu ajutorul tehnologiei și a unor metode bine implementate, chiar și cele mai complexe echipe pot conlucra de la distanță, și pot atinge un nivel înalt de productivitate.

semnatura-echipa-UCMS