Cum te ajută un brand de angajator puternic

Cum te ajută un brand de angajator puternic

brand de angajator

Cum te ajută un brand de angajator puternic

În domeniul profesional, un brand de angajator solid are o importanță tot mai mare pentru a atrage candidații potriviți și pentru a sprijini procesul de recrutare. Acesta contribuie totodată la creșterea gradului de reținere al angajaților actuali, dar și la o cultură organizațională sănătoasă. Prin dezvoltarea aspectelor referitoare la reputația organizației, îți creezi oportunități de creștere în mai multe direcții.

Eforturile departamentelor de resurse umane și marketing se concentrează pe dezvoltarea de strategii inovative pentru recrutarea candidaților de top. În principal, ele au în centru ideea de brand de angajator renumit, ușor de recunoscut pe piață. Acest aspect poate avea un impact considerabil în ceea ce privește interesul oamenilor de a se alătura unei companii. Totuși, pentru a avea succes, trebuie să fii autentic și să te diferențiezi de competiție. Mai departe, vom detalia importanța construirii unui brand de angajator puternic.

Ce definește brandul de angajator al unei companii

Pentru a avea o rată de succes mai mare în atragarea candidaților de top, tot mai multe companii își îndreaptă atenția înspre construirea unui brand de angajator. Acesta este reprezentat de percepția exterioară a oamenilor despre: condițiile de lucru oferite de o companie, identitatea acesteia, activitatea pe care o desfășoară, cultura organizațională, credibilitate, salariile și bonusurile oferite și câtă importanță oferă echilibrului dintre  muncă și viața personală a angajaților, dar și programelor de wellbeing.

Citește și:

» Idei pentru îmbunătățirea strategiei de employer branding a companiei tale
»
Cum contribuie programele de wellbeing pentru angajați și pentru companie

Un brand de angajator puternic te ajută să reduci costurile necesare procesului de recrutare

brand de angajator 2

O companie cunoscută pentru acțiunile ei de employer branding va atrage mai ușor profesioniști pentru pozițiile deschise. Astfel, nu va mai fi nevoie de anunțuri multiple despre joburile disponibile în organigrama, deoarece candidații vor veni înspre compania ta datorită unui brand de angajator bine pus la punct. Așadar, ei vor căuta joburi disponibile în cadrul organizației tale fără ca tu să le promovezi insistent pe diferite canale.

Pentru mulți oameni este important să lucreze într-o companie prestigioasă, cu o reputație solidă, iar tu ai șansa să îi atragi pe cei potriviți pentru tine. Articolul “Why Employer Branding Is So Important” din 2018 al celor de la Entrepreneur Europe spune că potrivit unor cercetări, candidații sunt dispuși să accepte un salariu mai mic, dacă lucreză pentru o companie cunoscută și cu  recenzii pozitive. De asemenea, dacă au posibilitatea să efectueze programe de training angajați în cadrul acesteia, unele persoane vor vedea oportunitatea respectivă ca pe un beneficiu major.

Mai mult, un studiu efectuat de Linkedin în 2012 arată că firmele cu un employer branding mai puțin consolidat au raportat un cost per angajare dublu față de cel al companiilor cu un brand de angajator puternic.

Crește retenția angajaților și atrage candidații de top din piață

Pentru creșterea satisfacției angajaților și a sentimentului de apartenență la o cultură organizațională sănătoasă, un brand de angajator solid are o importanță deosebită. Îndreptarea atenției în această direcție va ajuta și la consolidarea relațiilor dintre colegi, iar comunicarea internă va avea de câștigat.

brand de angajator 3

Totodată, majoritatea celor care sunt în căutarea unui loc de muncă urmăresc canalele de social media ale companiilor unde vor să aplice. Prin acest mod, ei doresc să își facă o imagine despre atmosfera de la birou și despre valorile organizației. Așadar, prin intermediul acestor platforme îți poți promova metodele care contribuie la un brand de angajator convingător.

De asemenea, dacă vei pune accent pe un mediu de lucru de care angajații sunt mulțumiți, aceștia vor deveni ambasadorii companiei tale și vei avea un brand de angajator tot mai puternic. Înainte de a aplica pentru o poziție, candidații mai tineri și nu numai au tendința de a căuta recenziile actualilor sau foștilor angajați despre compania respectivă.

De aceea, îți pot ruga membrii echipei să posteze review-uri online despre experiența lor în cadrul organizației. Angajații pot face referire la atmosfera din companie, posibilitățile de dezvoltare profesională și de avansare în carieră sau la salarii. De asemenea, ei pot povesti despre interacțiunea cu managerii din companie și pot contribui cu sfaturi în privința procesului de recrutare, a procedurii de onboarding induction și altele.

Motivarea personalului și îndeplinirea obiectivelor de business

În general, oamenii care lucrează în companii axate pe ideea de brand de angajator sunt mai motivați și mai entuziasmați în privința locului de muncă. Prin urmare, vor fi mai productivi, iar afacerea ta se va afla pe un trend ascendent. Totodată, acești factori vor contribui la stabilitatea financiară a companiei tale, astfel vei fi mai atractiv în ochii celor care își doresc un nou job.

Importanța brandului de angajator în statistici

Pentru a înțelege mai bine cât de mult contează un brand de angajator solid, vom menționa câteva statistici care vin în sprijinul acestei idei:

  • 95% dintre candidați identifică reputația companiei ca un element cheie atunci când sunt în căutarea unei noi oportunități profesionale (Glassdoor, 2017)
  • 66% dintre persoanele care caută un job vor să știe mai multe despre cultura organizațională și valorile companiei (Fast Company, 2016)
  • 69% dintre candidați ar refuza o ofertă din partea unui companii cu un brand de angajator negativ, chiar dacă ar fi șomeri (Commit Forum, 2013)
  • 10% în plus la oferta salarială este valoarea pe care trebuie să o adauge companiile cu un employer brading deficitar pentru a atraga candidații (Harvard Business Review, 2016)
employer branding

Aceste informații demonstrează că un brand de angajator bine definit are un impact semnificativ pe piața de recrutare. Totodată, va sprijini eforturile de menținere în cadrul companiei a actualilor angajați. O investiție eficientă în brandul de angajator va atrage talentele de care ai nevoie, va reduce costurile de angajare și va scădea rata de pierdere a angajaților actuali.

Identifică segmentul de audiență înspre care vrei să te îndrepți și alege cele mai potrivite metode pentru dezvoltarea unui employer branding consistent. Abilitatea de a atrage și de a păstra în companie oameni talentați este un element foarte important. Acest aspect este fundamental mai ales într-un mediu competitiv în care uneori găsești cu greu profesioniștii de care ai nevoie.

semnatura-echipa-UCMS