Cum te ajută un brand de angajator puternic
Cum te ajută un brand de angajator puternic
Pentru orice companie, un brand de angajator solid are o importanță tot mai mare pentru a atrage candidații potriviți și pentru a sprijini procesele de recrutare. Acesta contribuie totodată la creșterea gradului de reținere al angajaților actuali, dar și la o cultură organizațională sănătoasă. Prin dezvoltarea aspectelor referitoare la reputația organizației, îți creezi oportunități de creștere în mai multe direcții, și ajungi mai ușor la candidații pe care îi dorești.
Citește și:
» Cum îți poți îmbunătăți strategia de employer branding?
» Ce așteaptă Generatia Z de la piața muncii?
Cuprins
Ce definește brandul de angajator al unei companii
Eforturile departamentelor de resurse umane și marketing se concentrează pe dezvoltarea de strategii inovative pentru recrutarea candidaților de top. În principal, ele au în centru ideea de brand de angajator puternic, ușor de recunoscut pe piață, care poate avea un impact considerabil în ceea ce privește interesul oamenilor de a se alătura unei companii. Totuși, pentru a avea succes, trebuie să fii autentic și să te diferențiezi de competiție. Mai departe, vom detalia importanța construirii unui brand de angajator puternic.
Pentru a avea o rată de succes mai mare în atragarea candidaților de top, brandul de angajator este important. Acesta este reprezentat de percepția exterioară a oamenilor despre: condițiile de lucru oferite de o companie, identitatea acesteia, activitatea pe care o desfășoară, cultura organizațională, credibilitate, salariile și bonusurile oferite și câtă importanță oferă echilibrului dintre muncă și viața personală a angajaților, dar și programelor de wellbeing.
Un brand de angajator puternic te ajută să reduci costurile necesare procesului de recrutare
Importanța brandului de angajator în statistici
Pentru a înțelege mai bine cât de mult contează un brand de angajator solid, vom menționa câteva statistici care vin în sprijinul acestei idei:
- 95% dintre candidați identifică reputația companiei ca un element cheie atunci când sunt în căutarea unei noi oportunități profesionale (Glassdoor, 2017)
- 66% dintre persoanele care caută un job vor să știe mai multe despre cultura organizațională și valorile companiei (Fast Company, 2016)
- 69% dintre candidați ar refuza o ofertă din partea unui companii cu un brand de angajator negativ, chiar dacă ar fi șomeri (Commit Forum, 2013)
- 10% în plus la oferta salarială este valoarea pe care trebuie să o adauge companiile cu un employer brading deficitar pentru a atraga candidații (Harvard Business Review, 2016)
Aceste informații demonstrează că un brand de angajator bine definit are un impact semnificativ pe piața de recrutare. Totodată, va sprijini eforturile de menținere în cadrul companiei a actualilor angajați. O investiție eficientă în brandul de angajator va atrage talentele de care ai nevoie, va reduce costurile de angajare și va scădea rata de pierdere a angajaților actuali.
Aplică metodele potrivite pentru a-ți dezvolta brandul de angajator
Identifică segmentul de audiență înspre care vrei să te îndrepți și alege cele mai potrivite metode pentru dezvoltarea unui brand de angajator puternic. Abilitatea de a atrage și de a păstra în companie oameni talentați este un element foarte important. Acest aspect este fundamental mai ales într-un mediu competitiv în care uneori găsești cu greu profesioniștii de care ai nevoie.