Blog

Asistent virtual vs. suport telefonic în piața softurilor HR – avantaje și dezavantaje

asistent-virtual
dp-Payroll / True HR

Asistent virtual vs. suport telefonic în piața softurilor HR – avantaje și dezavantaje

Asistent virtual sau suport telefonic: care este o resursă mai utilă pentru industria softurilor de HR și salarizare? O întrebare care își dezvăluie utilitatea, cu precădere în această perioadă. Primăvara acestui an a determinat o întorsătură puternică a procedurilor de muncă în cadrul multor companii. Inclusiv cele producătoare de softuri pentru departamentele / companiile de resurse umane.

Care este secretul supraviețurii lor în contextul pandemiei? Digitalizarea procedurilor de muncă.

Desigur, deși mutarea în mediul digital a majorității procedurilor de lucru este un trend care prinde teren în ultmii ani, asistăm la o accelerare intensă în ultimele luni, odată cu răpândirea pandemiei. În acest context, instalarea unui asistent virtual a fost măsură adoptată de multe companii.

Totuși, care sunt avantajele utilizării unui asistent virtual în detrimentul unui suport telefonic oferit în timp real? Iată câteva aspect de care trebuie să ții cont:

#Promptitudine

Atât un asistent virtual, cât și persoanele de la suport telefonic pot fi la fel de prompte. Cu toate acestea, în unele cazuri lucurile nu stau chiar așa. Un asistent virtual depinde 100% de resurse tehnologice. Astfel că, odată cu apariția anumitor disfuncționalități tehnice, comunicarea cu aceștia este imposibilă. Desigur, și în cazul suportului telefonic pot interveni astfel de erori. Totuși avantajul este că ele pot fi rezolvate mai rapid decât în cazul asistentului virtual.

În aceeași ordine de idei, când apelezi la suportul telefonic pentru a rezolva anumite probleme legate de aplicații, în prima fază poți fi întâmpinat de un robot care îți va prezenta anumiți pași pe care va trebui să îi parcurgi pentru a fi redirecționat către departamentul responsabil de rezolvarea problemei tale. Bineînțeles că mai există și excepții. De exemplu, în cadrul companiei noastre acest pas este eliminat. La prima interacțiune vei intra în contact cu unul din specialiștii noștri UCMS de pe suport telefonic.

#Comunicare

Interacțiune umană sau virtuală? Ei bine, aici este vorba de preferințe. Totuși, interacțiunea cu reprezentații de pe suport permite o mai mare flexibilitate de comunicare. Un asistent virtual va reda doar anumite răspunsuri automatizate care, uneori pot fi nesatisfăcătoare.

#Disponibilitate

Un asistent virtual este mereu disponibil. De aceea, în cazul în care ai un program de lucru flexibil și întâmpini dificultăți tehnice, te poți bucura de autonomie deplină pentru comunicare. Atunci când alegi să apelezi telefonic la specialiști, ești condiționat de programul lor de muncă.

suport telefonic

#Soluționare

Desigur, în acest caz balanța se înclină în favoarea persoanei din echipa de suport telefonic. Un asistent vitual nu reușește să acopre toată varietatea de nevoi. Cel puțin, nu în acest moment. Iar problemele tehnice pe care le poți întâmpina necesită soluționări complexe și cunoștințe tehnice avansate.

#Eficiența

Atât un asistent virtual, cât și un specialist din echipa de suport telefonic asigură o rezolvare eficientă. Totuși, precizia este punctul forte al specialiștilor. Astfel că, detaliile pot fi rezolvate cel mai eficient de către aceștia.

Menține pasul cu noutățile

Încă ești reticent la adoptarea unor softuri utile din cauză că știi că tehnologia nu este punctul forte al angajaților tăi? Atunci trebuie să știi că oferim suport telefonic în timp real. Suntem alături de tine și ne dorim să îți soluționăm problemele. Cu o experiență de 23 de ani pe piață, ne-am ghidat mereu partenerii spre eficientizarea procedurilor de muncă.

semnatura

google-site-verification=qo62cv-kx1MG_KqGuRu4-TD5CbQot88TsIo_g5dZX8A